کد خبر: 830005
تعداد نظرات: ۱۶ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۴
رابطه بابك زنجاني با اصغر فرهادي با گراني تدبيري دلار با بي‌بي‌سي فارسي با ظريف با امريكا با انتخابات رياست جمهوري ايران با سكه با برنج 16 هزارتوماني و رابطه همه اينها با گورخوابي واضح است يا تاريك؟!
علي علوي
رابطه بابك زنجاني با اصغر فرهادي با گراني تدبيري دلار با بي‌بي‌سي فارسي با ظريف با امريكا با انتخابات رياست جمهوري ايران با سكه با برنج 16 هزارتوماني و رابطه همه اينها با گورخوابي واضح است يا تاريك؟! به نظر من اينها همه يك رابطه مستقيم و خطي دارند، يعني هركدام كه به صحنه بيايد، بقيه هم رديف مي‌شوند. يعني اگر دلار از 3هزار و 800 تومان دوره تحريم‌ها به 4هزار و 200 تومان پسابرجام و پساتحريم برسد، ناگهان معاون رئيس‌جمهور حرف از بابك زنجاني مي‌زند و اگر ظريف از پشيماني اعتماد به قول كري در امضا نكردن تحريم‌هاي ISA بگويد، ناگهان رئيس‌جمهور با گورخواب‌ها احساساتي مي‌شود و اصغر فرهادي به ميدان مي‌آيد و بي‌بي‌سي فارسي خودش براي گزارش‌هاي گورخوابي فيلم مي‌سازد، اما تلخي روزگار، مدعي شدن دولت درقضيه «گورخوابي» و كارتن‌خوابي است، يعني دولت يازدهم آنقدر روشنفكر است كه مثل يك تحصيلكرده با ادب از پديده گورخوابي متأثر مي‌شود و ابراز احساسات مي‌كند و نامه يك هنرمند را يادآوري مي‌كند و اشك مي‌ريزد اما «كار» نمي‌كند و فراموش مي‌كند كه رئيس مملكت است و بايد درباره گورخوابي و فقر و فلاكت، پاسخگو باشد، نه مدعي. 

دولت صدها نامه دريافت مي‌كند، درباره زمينگير شدن كارخانه‌ها، درباره چرايي واردات تراكتور و خريد كشتي، درباره روند مذاكرات هسته‌اي، درباره وضع آب و خاك و هوا. اين نامه‌ها را نخبگان و اساتيد دانشگاه به دولت مي‌نويسند. 

تازه دولت يازدهم اهل نامه گرفتن نيست وگرنه مردم در دولت قبلي نشان دادند كه بسيار اهل نامه دادن هستند، اما دولت هيچ نامه‌اي را يادآوري نمي‌كند. دولت پشت تريبون قرار نمي‌گيرد و نمي‌گويد: «امروز نامه‌اي از 400 استاد دانشگاه شريف به دستم رسيد درباره تأسف از واردات تراكتور كه آن را براي مهندسان صنعتي كمرشكن مي‌دانستند.» دولت حقوق 57 ميليوني يك مدير را  «درست و قانوني» و صاحب حقوق را «ذخيره انقلاب» مي‌داند اما به مردم توضيح نمي‌دهد كه چگونه مي‌تواند هم از حقوق‌هاي نجومي راضي و هم از گور خوابي ناراضي باشد؟!
دولت به يك پرسش ساده پاسخ بگويد؛ چگونه زير بار معرفي مديران نجومي به دستگاه قضا نمي‌رود و سخنگو و وزيران مربوطه اين حقوق‌ها را «قانوني» و «صحيح» و «از شير مادر حلال‌تر» و محدود به چهار نفر مي‌دانند و به آن راضي و خشنودند اما در همين حال ازكارتن‌خوابي ناراضي‌اند؟! اين مثل راضي بودن به استعمار و ناراضي بودن از استعمارزدگي است!

گورخواب‌ها روان مردم را پريشان كرده‌اند و هيچ كس نبايد خودش را در بخشي از تقصير اين گناه، شريك نداند اما پنهان شدن پشت گورخواب‌ها، تقصير و گناه بزرگ‌تري است، آن هم در كشوري كه 11 ميليون حاشيه‌نشين دارد. دولت چرا پشت تريبون نمي‌گويد: «امروز از خواب بيدار شدم و به ياد 11 ميليون حاشيه‌نشين  و صدها هزار متكدي و 12 ميليون جوان ازدواج‌نكرده افتادم. همه چيز شنيده بوديم اما اين همه بيكار و حاشيه‌نشين و اين همه گرفتاري در ازدواج نشنيده بوديم.»
اجازه بدهيد يك بار ديگر داستان گورخوابي را مرور كنيم. عده‌اي در قبرستان نصيرآباد شهريار، شب‌ها را از فرط‌ سرما در گورهاي آماده مي‌خوابند. آنها معتادند و شايد از سوي خانواده‌هاي خود طرد شده باشند. به هر حال هم نظام جمهوري اسلامي و هم دولت بايد خود را مسئول اين پديده بدانند. ولي ما پس از دهها سال مواجهه با معتادان متجاهر، هنوز تصميم نگرفته‌ايم كه آنها را مجرم بدانيم يا بيمار. هنوز ـ و دقيقاً همين حالا ـ با قوه قضائيه بر سر اعدام ابر قاچاقچيان مواد مخدر نزاع داريم كه اين كار انساني نيست! فيلمسازان ما درباره مواد مخدر فيلم نمي‌سازند چون نمي‌توانند هنرپيشه‌هاي خود را گريم مخاطب‌پسند كنند. حقوقدانان ما در اين باره ساكت شده‌اند. هيچ‌كس نمي‌گويد چگونه مي‌شود هم اعدام يك قاچاقچي با 20 تن مواد انساني نباشد و هم گورخوابي‌ صدها نفر معتاد مصرف‌كننده آن محموله قاچاق، انساني نباشد؟!

اين پديده گورخوابي در يك روزنامه منعكس مي‌شود ـ شكر خدا هنوز روزنامه‌ها زنده‌اند و تأثيرگذار! ـ ناگهان رئيس‌جمهور باخبر مي‌شود! يعني اگر اين پديده‌ها در رسانه‌ها منعکس نمي‌شد، رئيس‌جمهور هم مطلع نمي‌شود و چيزي که ما درباره آن ندانيم پس اصلاً چيز بدي نيست! سپس ناگهان بي‌بي‌سي فارسي كه چهل سال پس از انقلاب نسبت به «يك دولت نظام جمهوري اسلامي» هم دلسوز است، هم حساس و هم پيگير و دغدغه‌مند، در گزارش‌هاي گورخوابي غرق مي‌شود، ناگهان يك هنرمند نامه مي‌نويسد و ناگهان‌هاي ديگر! اما ناگهان‌تر از همه «مدعي شدن دولت» است!
دولت روشنفكر با فيلمساز روشنفكر با رسانه روشنفكر و با جريان روشنفكري، همسو مي‌شود و در اين همسويي‌ رسالت و مسئوليت اجرايي، اجتماعي و هنري خود را فراموش مي‌كنند و طلبكارانه حرف مي‌زنند! طلبكار از چه كسي؟ لابد مردم!

رئيس‌جمهور يك هفته پس از اعتراف وزير خارجه‌اش به اشتباه در اعتماد به قول كري درباره تحريم‌هاي ISA  و يك هفته پس از اوج‌گيري دلار از 3600 به 4200 تومان، حرفي دراين باره ندارد، چرا چون سوژه به دستش رسيده است: گورخواب‌ها. او از گورخواب‌ها مي‌گويد و از بابك زنجاني كه اين مواقع مي‌آورندش وسط! و نيز با ذكر نامه يك فيلمساز صاحب جوايز اروپايي، سخنان پراحساس روشنفكرانه مي‌زند. اين داستان گورخوابي را مقايسه كنيد با داستاني كه يك دولت تصميم بگيرد فاصله طبقاتي را كم كند. عزم براي ريشه‌كني فقر، كاري از جنس اقدام و عمل مي‌خواهد و ابراز احساسات براي گورخواب‌ها فقط به تريبون‌هاي پرشور و شر نياز دارد. 
اي کاش پشت تريبون ها مي‌گفتيد که گورخوابان يک‌شبه گور‌خواب نشدند، وقتي گور‌خواب شدند که گفتيم« براي رسيدن به توسعه بايد عده‌اي زير چرخ‌هاي آن له شوند.» شما خودتان گورخوابي را پيش‌بيني کرده بوديد و حالا از آن تعجب مي‌کنيد؟!
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱۶
ناشناس
|
United Kingdom
|
۰۰:۱۸ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
2
3
ریشه کارتن‌خوابی فکر توسعه سرمایه داری و اشرافی گری دولت اعتدال است که دیر یا زود باید پاسخ گوی ملت باشند

...آن نامردی که ماهی 230 میلیون تومان فیش حقوقی دارد و از بیت‌المال کاسبی می کند و آن ... که از تریبون های عمومی او را سرمایه نظام و ذخیره انقلاب معرفی میکند

...آن حرام خوارانی که میلیاردی از بانک ها چاپیدند ولی اسمش را گذاشتند "بدهی معوقه"
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۴
در گذشته که در اوج رفاه بودند ملت نه !!!!!!!!!!!!!!!!!!؟
خجسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۴۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
0
0
دوست عزیز! دیگر انتقاد فایده ای ندارد. به آقای عبدالله گنجی نیز توصیه می کنم دست از انتقاد یردارد.
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۴:۲۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
2
2
سایت محترم" باید این سوال را از خود بپرسیم"ایا؟ مردم هنوز گول این مطالب
های نمایشی انتخاباتی را می خورند؟ اگر اکثریت مردم هنوز چشم وگوششان را به این مطالب نمایشی دلخوش کنند
"فرجی برای رهائی از دولتی که توسعه
را با له کردن مردم زیر چرخ توسعه "مانند
تفکرات دوران سازندگی "می بیند و قدم
برمی دارد"از این ورطه "با عده ای با دریافتی های انچنانی از شیر مادر حلال تر "حافظ نظام "درمقابل عده ای بی شمار حقوق بگیر کم درامد "در وضعیت چه کنم "که بی سواد و زیادی خواه هم هستند"رها نخواهیم شد و همچنان سر در گریبان خواهیم ماند "تا دولتی بر مردم حکم براند "که با احساس شادمانی "حقوق یک میلیون را نوید دهد.ایا؟ یک میلیون با دلار 4400 تومان در کشور "چه قدرت خریدی می تواند داشته باشد؟ تا انجا که فرد کارتن خواب و یا گور خواب نشود ؟ امان از روشنفکران این کشور در حفاظت از مردم و کشور "که دلسوزی انان "حال انسان را بر هم می زند.
هاشمی از بنارویه فارس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۰ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
2
2
آقای روحانی لطف کن به حاشیه ی شهر ها سری بزن و با کلید تدبیرت قفلی از بی خانمان وگورخوابها بازکن واقعا خجالت دارد
گورخوابان تهران وحومه
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
2
3
حالا که با اجرای نظریه صندوق بین المللی پول از مرحله کارتن خوابی عبور کرده ایم و به مرحله گور خوابی نائل گشته ایم ،خواهشمند است:"منشور حقوق گور خوابی" ما را هم اعلام فرمایند تا هم با" مردگان گور خواب" وهم "زندگان در خواب " در گیر چالش نگردیم و بخوبی وخوشی در گور ها به زندگی سعادتمندانه توام با ارامش ابدی خویش ادامه دهیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۱۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
حقوق شهروندیتان را می توانید درهمان لب گور درشب آخر هرماه با ارقام نجومی دریافت کنید ضمنا"جهت رفاه حال شما درهمان حوالی گورستان با تدبیر اعتدال خودپرداز وکارتخوان به همین منظور نصب واحداٍث میگردد -... خیر دولت تدبیر
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
2
1
اینها مرکز گریزانی هستند با رویکرد عافیت طلبی که برای اصلاح ژنتیکی نظام آمده اند تا انقلابیون تراریخته ای تولید کنند و به نظام انگلو-صهیونی گردن خم کنند و با سرنوشت فقیران کار نداشته باشند مگر به شعار و آبروی نظام را بدین شکل نشانه بگیرند تا کینه های دیرینه خود را خالی کنند.

سپاه کجاست؟ چرا از آبروی نظام پاسداری نمیکند و صحنه را برای این دروغگویان خالی گذارده که چنین آبروی نظام را در جهان نشانه بگیرند.

چرا برای این بینوایان کاری نمیکند. انتظار عمومی ار بسیج و سپاه پاسداران از نام آنهاست "پاسداری از انقلاب" در تمام زمینه ها.
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
2
2
اکثریت غالب مقامات محترم در مناطق شمالی شهر و در بهترین محله ها و با لوکس ترین امکانات زندگی میکنندواین درد اجتماعی است که در فتح قله رسیدن به فاصله طبقاتی علی رغم شعارهای زیبا چیزی دیگر نمانده است اقسام معضلات اجتماعی و فرهنگی و فقر خانمان برانداز وجود دارد .
هادی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۰۶ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۹
2
0
ببین چه فضاحتی را این بی ابروها رقم زدند و آبروی ایران را نشانه رفتند تا محرومان جهان را از الگوی ایران نا امید کنند:

http://www.euronews.com/2016/12/27/in-pictures-homeless-iranians-find-shelter-from-cold-in-empty-graves
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۲۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
این واقعیت دولت تدبیر است بزودی خیل عظیم مسکن مهریها هم به صفوف گور خوابها خواهند پیوست .د یگر هیچ امیدی به کلید زنگ خورده ای روحانی نیست
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
اینها بی آبرو نیستند درروایتی قریب به این مضمون خداوند می فرماید روزی فقرا رادر ثروت ثروتمندان قرارداده است .بی آبرو صاحبان فیشهای نجومی هستنددراین شکی نیست که هرجا قصرهای ازحرام بنا گردد خانه های بدون شک ویران میگردد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۳۷ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۳
1
1
بدون شک هرکجا قصرهای ازفساد وحرام با ارقام نجومی برپاگرددحتما"خانه های ویران ونابود میگردد.ثروت بی حد وحصر حراخواران نجومی چیزی غیر ازچپاول نمودن اموال عمومی ومظلومان جامع نیست
امیر حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۱۹ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۵
1
0
از حق نگذریم.شهرداری محیط سالم و تمیزی برای بی خانمان ها تهه کرده همون گرم خانه رو میگم.
این بندگان خدا اکثرا معتاد بودند که جرات نداشتند برند گرمخانه شهرداری.
مشکلشون ریشه ایه
من خیلی ناراحتم از این قضیه اما این افراد بی خانمان حتی در کشور های ثروتمند هم هستند.حالا تو پارک بخوابند یا گور
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of
۰۷:۵۳ - ۱۳۹۵/۱۰/۱۶
ما مثلا" یک کشور اسلامی هستیم که حتی نباید یک یهودی هم درکشور ما اینطورزندگی کند وباید درسایه کشور اسلامی ازیک زندگی شرافتمند برخوردار باشد ما چکار به نظامهای دوقطبی داریم که 99درصد جامعه قربانی یک درصد لیبرال وبی نهایت سرمایه دارهستند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۵/۱۰/۲۰
0
0
تا شعور سیاسی نباشد انتخاب امثال روحانی در سال96 ادام خواهد داشت
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار