کد خبر: 829433
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۴
اقدامات وعملکرد محمد حضرت پور در چند سال اخی در ارومیه به حدی درخشان است که ارومیه را به شهر زیبا وپیشرفته در سطح ایران تبدیل کرده است.
هادی ابراهیم زاده
به گزارش خبرنگار جوان آنلاین  ازارومیه بی شک این چهار سال اخیر که محمد حضرت پور سکان دار شهرداری ارومیه بوده است یکی از بهترین دوره های تاریخ مدیریت شهری در ارومیه رقم خورده است!!

احداث پل ها، تقاطع های غیر هم سطح وگسترش فضاهای سبز از جمله خدمات ارزنده ای بود که در طول این چهار سال توسط شهردار ارومیه انجام شدهم چنین برنامه ریزی برای ساخت تراموای شهری، احداث تلکابین واحداث شهر توریستی اوریاد نیز از جمله برنامه های آتی از سوی  شهرداری ارومیه  است  که در آینده به افتتاح خواهند رسید.

احداث تقاطع های غیر هم سطح میرزای شیرازی، مدرس، مادر، میثم ، امام علی، مجموعه پل های شهید بهشتی وتقاطع غیر همسطح امامت از جمله خدمات شهرداردر حوزه عمران شهری بود که درراستای توسعه وروان سازی ترافیک شهری انجام گرفت آن هم در مدت کمتر از 6سال و این در حالی است که تا قبل از حضرت پور تمامی شهردارهای شهر ارومیه یک دهم اقدامات ایشان در حوزه عمران شهری را نیز نتوانستند انجام دهند.

یقینا همگی توفیقات به دست آمده در حوزه عمران شهری در سایه استفاده از نیروهای نامی ومتخصص وبهره گیری از علم ودانش روزبه دست آمده است.

علاوه بر ساخت تقاطع های غیر هم سطح توسعه فضای سبز شهری نیز در دستور کار این مجموعه قرار گرفت به طوری که کمتر منطفه ای در ارومیه پیدا میشود که فاقد پارک باشد وامروزه کمترکسی در این شهر دغدغه رفتن به پارک همراه با خانواده را به دلیل طی مسافت طولانی ودسترسی به پارک های اصلی شهر ونهایتا پیدا کردن جای پارک را دارد زیرا همان امکانات در منطقه خود موجود بوده ومی تواند ازآن به راحتی استفاده بکند.

احداث پارک های زیبای دانشجو و گوللر باغی از جمله اقدامات فاخر دیگر شهرداری در طول این 6سال بوده است که این دوپارک اکنون به عنوان پارک های اصلی شهر محسوب می شوند وبه لطف این اقدامات ارومیه به عنوان یکی از زیباترین شهرهای ایران محسوب می شود علاوه بر این آسفالت سازی معابر عمومی، توجه ویژه به مبلمان شهری ،ایجاد پیاده روهای متعدد در خیابان ها،ایجاد ایستگاه دوچرخه سواری،ساخت مساجدو فرهنگ سراها نیز از جمله سایر اقدامات شهرداری در راستای توسعه عمرانی شهری و گسترش فرهنگ عمومی شهری بوده است.

 اگر توسعه شهری را شامل بخش های گونا گونی بدانیم، فقط بخش عمران شهری ارومیه نمره قبولی را میگیرد وبخش های دیگر ازقبیل بهداشتی ، صنعتی وآموزشی همگی نمره مردودی از ارزیابی توسعه شهری خواهد گرفت وتنها بخشی  که در این سال رشد چشمگیری داشته است همان بخش عمران شهری بوده است وامید است نمایندگان کنونی مجلس همت جدی را برای رفع سایر مشکلات پاریس ایران را انجام دهند.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر