کد خبر: 829375
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۴
برای نخستین بار
مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین با اشاره به افتتاح نخستین شهر کتاب در قزوین گفت: علاقمندان به مطالعه کتاب می‌توانند با مراجعه به این مجموعه فرهنگی کتاب مورد نظر خود را انتخاب و خریداری کنند.

سعید وزیری‌نژاد در حاشیه مراسم افتتاح نخستین شهر کتاب در قزوین در گفت‌وگو با خبرنگار جوان آنلاین در قزوین گفت: علاقمندان به مطالعه کتاب می‌توانند با مراجعه به این مجموعه فرهنگی کتاب مورد نظر خود را انتخاب کرده و در بخش کافه کتاب مطالعه و در صورت تمایل آن را خرید کنند.

وی با بیان اینکه 150 شهر کتاب در سطح کشور وجود دارد، عنوان کرد: امروز این شهر کتاب در شهر قزوین هم افتتاح شد تا جوانان و نوجوانان بتوانند از کتاب موردنظر خود را در آن تهیه کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین مطرح کرد: با راه‌اندازی شهر کتاب قزوین به طور مستقیم برای 11 نفر و به صورت غیر‌مستقیم هم برای 40 نفر اشتغالزایی شده است.

وزیری‌نژاد در ادامه از برگزاری گالری هنری ماهانه در شهر کتاب خبر داد و گفت: این گالری هنری به صورت ماهانه بوده و که برای فروش آثار هنری جوانان استان قزوین در حوزه خوشنویسی، نقاشی، گرافیک، طراحی و غیره برپا می‌شود.

این مسؤول یادآور شد: در شهر کتاب غرفه صنایع دستی و بومی از هنرمندان استان قزوین در معرض دید عموم قرار گرفته است که شهروندان می‌توانند با قیمت‌های مناسب این کالای فرهنگی را خریداری کنند.

مدیرعامل سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: در حال حاضر اهمیت و تأکیدات مقام معظم رهبری مبنی بر توجه به حوزه فرهنگی، اجرای پروژه‌های فرهنگی و ورزشی در اولویت‌های کاری شورا و شهرداری قزوین است.

وزیری‌نژاد تصریح کرد: امید است برای ترویج فرهنگ مطالعه و کتاب‌خوانی در سطح شهر تدابیر لازم از سوی مسؤولان فرهنگی اندیشیده شود چراکه در این زمینه می‌توان محصولات فرهنگی مورد نیاز شهرداری و سازمان فرهنگی ورزشی قزوین را از شهر کتاب تهیه کرد.

گفتنی است، شهر کتاب در خیابان فردوسی شمالی، نبش کوچه زمرد در دو طبقه راه‌اندازی شده و دارای بخش‌های مختلف کتاب، صنایع دستی، آثار هنری، لوازم‌التحریر، کافه کتاب و کافی‌شاپ و غیره است.

نخستین شهر کتاب استان قزوین طی مراسمی با حضور نصرتی، شهردار قزوین و جمعی از اعضای شورای شهر در قزوین و با مشارکت بخش خصوصی و سازمان فرهنگی ورزشی شهرداری قزوین افتتاح شد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر