کد خبر: 829282
تاریخ انتشار: ۰۶ دی ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۷
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس مطرح کرد
رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس با تاکید بر لزوم داشتن نگاه واقع بینانه در افزایش حقوق کارگران، گفت: نرخ تورم واقعی، شرایط اقتصادی جامعه و محل زندگی کارگران در تعیین مزد کارگران باید مورد نظر واقع شود.

سلمان خدادادی در خصوص دستمزد کارگران در سال 96، اظهار داشت: روند نزولی تورم سبب شده تا افزایش 10 درصدی برای حقوق کارمندان در لایحه بودجه 96 درنظر گرفته شده است، میزانی که هر ساله برای تعیین مزد کارگران نیز معیار قرار می‌گیرد اما دولت موظف است بر اساس قوانین قبلی و نرخ تورم واقعی و سایر معیارهای معیشتی و اقتصادی مردم افزایش حقوق کارمندان، کارگران و مستمری بگیران را تعیین کند.

نماینده مردم ملکان در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه براساس شواهد و اسناد کارشناسی تورم اعلام شده از سوی دولتمردان غیرواقعی است، تصریح کرد: به نظر می‌رسد تورم واقعی بیشتر از آن چیزی که مسئولان مطرح می‌کنند بنابراین برای تعیین مزد کارگران باید واقعیت های جامعه در نظر گرفته شود.

وی معتقد است: کارگران با حقوق 812 هزار تومانی نمی‌توانند زندگی مناسبی را برای خانواده خود رقم بزنند ضمن آنکه برابر دانستن حقوق کارگران در همه شهرها و استان‌ها نیز آسیب‌زا است.

خدادادی با بیان اینکه یکسان بودن حقوق کارگران در همه شهرها عادلانه نیست، گفت: در تعیین حقوق و مزد کارگران جدا از شرایط زندگی و معیشت این قشر محل زندگی آن‌ها هم باید درنظر گرفته شود، متاسفانه کارگرانی که در کلان‌شهری چون تهران کار می‌کنند در حواشی شهر زندگی کرده بنابراین هزینه رفت و آمد و زندگی آنها با سایر شهرها برابر نیست زیرا قیمت‌های زندگی در همه شهرها یکسان نیست.

رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی، با تاکید بر تصمیم‌گیری عادلانه جهت تعیین مزد کارگران، گفت: مبلغ حقوق کارگران باید با متناسب با وضعیت معیشتی مردم، هزینه‌های ایاب و ذهاب و تحصیل در مدرسه و دانشگاه مطابقت داشته باشد، در حقیقت بهتر است واقعیت‌های جامعه را برای افزایش حقوق هر صنف به طور جدا گانه در نظر گرفت و یک حقوق متناسب با شأن و معیشت آنها تعیین کرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها