کد خبر: 829179
تاریخ انتشار: ۰۵ دی ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۲
ویژه‌نامه "خط قرمز"
بسیج دانشجویی٬ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان٬ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر كشور برای مواجهه با جریان فتنه و خنثی‌سازی فتنه 88 با برگزاری مناظرات، سخنرانی‌ها و سایر روش‌های میدانی٬ شكاف عمیق حاصله از جنگ نرم دشمن را كاهش دادند و توانستند با روشنگری دانشگاه‌ها را به فضای آرام بازگردانند و از كیان دانشگاه حفاظت كنند.

مركز اسناد انقلاب اسلامی: انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری سرمنشاء حوادثی شد كه از ابعاد مختلف درخور تامل و بحث است. حماسه حضور 40 میلیونی مردم در انتخابات آزاد، سالم و رقابتی ریاست جمهوری گام نوینی در ثبت نظام سیاسی كشور به عنوان سندی افتخارآمیز در خصوص پشتوانه مردمی به تثبیت رساند اما از شنبه پس از انتخابات، كاندیداهای شكست خورده به طرح شایعه تقلب در انتخابات پرداخته و با كشاندن طرفداران خود به خیابا‌ن‌ها باعث بروز حوادث ناگواری شدند كه دامنه آن تا 8 ماه بعد نیز ادامه داشت و رسانه‌ها، خبرگزاری‌های و شبكه‌های خارجی نیز دست به كار شدند و با فرستادن عاملان خود در درون آشوبگران هم به بزرگ شدن فتنه كمك كردند و هم در فضای سایبری و ایستگاه‌های رادیویی و تلویزیونی به شدت علیه شخصیت‌ها و نهادهای انقلابی تبلیغ كردند.

در چنین فضایی، تشكل‌های دانشجویی با درك نسبتاً دقیق از حوادث آینده چند هفته قبل از برگزاری انتخابات سعی در كاهش شكاف به وجود آمده میان عین و ذهن طرفداران كاندیدای شكست خورده در انتخابات بود تا از بار ضربات بعدی كه اجتناب‌ناپذیر بود، بكاهد. در این بین بسیج دانشجویی٬ اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان٬ اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه‌های سراسر كشور با برگزاری مناظرات، سخنرانی‌ها و سایر روش‌های میدانی تا حد توان از شكاف عمیق حاصله از جنگ نرم دشمن كاست. اما پس از برگزاری انتخابات و بروز فتنه، حمایت از انقلاب اسلامی در شاخصه‌های مختلف پیگیری می‌شد:

1ـ حضور در راهپیمایی‌ها در حمایت از نظام مقدس جمهوری اسلامی و مقابله با جریان فتنه

2ـ روشنگری در محیط دانشگاهی و برپایی تجمعات دانشجویی ـ مردمی

 

*** تلاش تشكل‌های دانشجویی برای روشنگری در فتنه 88***

 

بسیج دانشجویی در همان ابتدای امر با صدور بیانیه‌ای در خصوص اردوكشی‌های خیابانی هشدار داد و به این ترتیب بیانیه بسیج دانشجویی 313 دانشگاه كشور در مورد دهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری منتشر شد كه در بخشی از آن آمده بود: «رهبری مردم و گفتمان انقلاب و امام (ره) پیروز این انتخابات و جریان تجدید نظر طلب، قدرت‌طلبان، جریان‌های مخالف و معاند و قدرت‌های سلطه‌گر كه در رویای انقلاب مخملی در ایران اسلامی بودند شكست خوردگان این انتخابات هستند.» این بیانیه می‌افزاید: «قدرت‌های بیگانه با طراحی عوامل خود در داخل كشور تحت لوای كمیته‌های موسوم به "كمیته ایكس" و با همراهی رسانه‌های بیگانه سعی داشتند ملت را از مسیر انقلاب منحرف سازند كه این توطئه شوم نیز با درایت رهبری و هوشمندی مردم ناكام ماند اما قضیه به اینجا ختم نشد و آنها با تدارك آشوب‌های خیابانی و دروغ پردازی و سوء استفاده از احساسات جوانان و با فتوای مدعیان قانون و قانون مداری، درصدد پیگیری پروژه‌ای جدید با عنوان تقلب 11میلیونی و مقاومت در برابر اراده و رای ملت در انتخابات هستند. در مقابل باید گفت كه این پروژه ـ كه بیشتر به طنز شبیه است ـ نیز با ضرب و شست محكم مردم هوشیار و همیشه در صحنه ایران به شكست خواهد انجامید...»

 

بسیج دانشجویی با نگاهی جامع‌الاطراف تمامی ریشه‌ها و حامیان راه‌اندازی آشوب را مدنظر قرار داده بود. ورود منسوبان شخصیت‌های طراز اول نظام مانند هاشمی رفسنجانی به عرصه حمایت از اغتشاشگران غیرقابل قبول فتنه 88 بود كه مورد توجه دانشجویان بسیجی قرار گرفت.

 

تجمع دانشجویان، تشكل‌های دانشجویی و اقشار مردم با محوریت تشكل‌های دانشجویی در اعتراض به آشوبگران و اغتشاشات و در حمایت از بازداشت و محاكمه مهدی و فائزه هاشمی در مقابل دادستانی تهران واقع در میدان 15خرداد از جمله حركات ارزشمند این تشكل‌ها در روزهای پس از برگزاری انتخابات بود.

 

احسان یاوری دبیر شورای تبیین مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه‌های تهران بزرگ طی سخنانی در جمع تجمع‌كنندگان، از دستگاه قضایی و دادستانی خواست تا "با عوامل اغتشاش و آشوب و گردانندگان آنها به صورت قاطع برخورد كنند." همچنین در ادامه این تجمع محمد محمدی مسعودی دبیر تشكیلات اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل طی سخنانی با اشاره به حوادث چند روز گذشته و برخی اغتشاشات اظهار داشت: «هاشمی رفسنجانی پیش از انتخابات در نامه‌ای به مقام معظم رهبری گفت كه آتشفشان‌هایی از درون اجتماعات انتخاباتی در میدان‌ها، خیابان‌ها  و دانشگاه‌ها مشاهده می‌كنیم... بنابراین فرمان آشوب‌ها را هاشمی رفسنجانی صادر كرد ما به آقای هاشمی رفسنجانی اعلام می كنیم آتشفشان‌هایی كه از درون سینه‌های سوزان تغذیه می‌شود سال‌هاست كه شكل گرفته و اگر این بار نیز مانند 23 تیر 78 شعله‌ور شود نه تنها این فشفشه‌های خیابانی را جمع می‌كند بلكه دودمان مفسدان و حامیان مفسدان را نیز به آتش خواهد كشید.»

 

*** اعتراض دانشجویان در مقابل سفارتخانه‌ كشورهای غربی ***

 

با افزایش جنگ روانی شكست خوردگان انتخاباتی كه از طرف رسانه‌های ماهواره‌ای و اینترنتی دولت‌های غربی حمایت كامل می‌شد و با علنی شدن اظهارات مداخله جویانه رهبران سیاسی چند كشور غربی به ویژه امریكا به نفع ورشكستگان سیاسی داخلی، دانشجویان عضو اتحادیه‌های دانشجویی با حضور در مقابل سفارتخانه‌های انگلیس و فرانسه مراتب اعتراض شدید خود را به این دولت‌ها اعلام كردند.

 

دانشجویان در طی مسیر سفارتخانه‌های انگلیس و فرانسه شعارهایی همچون "مرگ بر انگلیس"، "مرگ بر امریكا"، "مرگ بر صهونیسم" ، "مرگ بر فرانسه" ، "مرگ بر ساركوزی صهوینست" و ...  را سر می‌دادند. در پایان این تجمع نیز بیانیه پایانی دانشجویان قرائت شد كه در بخشی از آن آمده است: «ما دانشجویان مسلمان ضمن اعلام انزجار از دخالت دولت فرانسه در امورات داخلی ایران به وزارت خارجه فرانسه اعلام می‌كنیم معدود افرادی كه شما آنها را طرفداران جامعه مدنی نامیدید عقبه استكباری شما در این كشور هستند كه به غارت و تخریب اموال عمومی می‌پردازند. آنها نیز مانند شما از رای 40 میلیونی ما شوكه شده اند و ما با صراحت به شما اعلام می‌كنیم از این آئینه تمام‌نمای دموكراسی در ایران عصبانی باشید و از این عصبانیت بمیرید.»

 

*** نامه دانشجویان دانشكده حقوق دانشگاه تهران***

 

با پافشاری كاندیدای متوهم انتخابات بر موضع‌گیری‌های غیرواقع بینانه خود، دانشكدهای حقوق شش دانشگاه تهران در تاریخ 10 تیرماه 88 طی اقدامی حقوقی و با هدف تشویق قوه قضائیه به برخورد جزایی با مسببان اغتشاش و تخریب، طی نامه‌ای خواستار برخورد قانونی با موسوی شدند.

 

از سوی دیگر، ناكامی جریان فتنه در دستیابی به اهداف از پیش تعیین شده باعث شد جریان موسوم به جنبش سبز برای جلوگیری از مرگ خود در هر مناسبت با غوغاسالاری تزریقی خود را زنده جلوه دهد. 13آبان در تكاپوی رسانه‌ای كشورهای بیگانه و سران فتنه داخل و خارج از راه رسید و راهپیمایی عظیم این روز با شكوه‌تر از همیشه برگزار شد.

 

همزمان با حضور بی‌سابقه مردم تهران در راهپیمایی 13آبان گروهی از اغتشاشگران با تجمع در مناطقی از شهر تهران و با سردادن شعارهایی در حمایت از سیاست‌های امریكا و رژیم صهیونیستی به اموال عمومی و نیروهای انتظامی حمله‌ور شدند. حضور در حواشی مراسم 13آبان و طرح شعار "نه غزه نه لبنان" از جمله دیگر اقدامات فتنه‌گران بود كه باعث ناكامی بیشتر سران فتنه شد.

 

در روز 11آذر88 دانشجویان عضو بسیج دانشجویی، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان و دفتر تحكیم وحدت مقابل سفارت انگلیس در تهران تجمع كردند و ضمن اعتراض به ورود نیروهای انگلیسی به آب‌های ایران از دولت انگلیس خواستند كه آرش حجازی، قاتل ندا آقا سلطان را به منظورمحاكمه در دادگاهی صالحه به ایران تحویل دهد.

 

بعد از شكست پروژه‌های دشمنان نظام در 13آبان و اخراج سران فتنه از محل راهپیمایی ضد استكباری ، طرح‌ها و نقشه‌های آنان این بار در 16آذر نیز با شكست وسیعی مواجه شد.

 

*** تلاش ناموفق جریان فتنه برای جذب تشكل‌های دانشجویی ***

 

پس از مقدمه چینی‌های فراوان در روزهای منتهی به 16آذر بیانیه هفدهم موسوی در تاریخ 15 آذرماه 88 صادر شدكه در بخشی از آن نوشته شده بود: «جنبش دانشجویی در تاریخ معاصر ما همواره حاوی گزارش‌هایی از شكل‌گیری جریان‌های عمیق سیاسی اجتماعی در متن جامعه بوده است. این نقشی است كه اگر حاكمان با درایت برخورد می‌كردند می‌توانست و می‌تواند برای عبور كم هزینه به سمت توسعه و پیشرفت بیشترین بهره‌ها را برساند؛... برادران ما! اگر از هزینه‌های سنگین و عملیات عظیم خود نتیجه نمی‌گیرید شاید صحنه درگیری را اشتباه گرفته‌اید؛ در خیابان با سایه می‌جنگید حال آنكه در میدان وجدان‌های مردم خاكریزهایتان پی‌در پی در حال سقوط است 16آذر دانشگاه را تحمل نمی كنید 17آذر را چه می كنید؟18آذر را چه می كنید؟»

 

در پاسخ بسیج دانشجویی در بیانیه‌ای مشترك با جامعه اسلامی دانشجویان و انجمن اسلامی دانشجویان مستقل دانشگاه تهران اعلام كرد: «انتخابات اخیر ریاست جمهوری كه به حق نماد وحدت و مظهر قدرت ملی بود برخی فرصت‌طلبان را به طمع انداخت تا با غبارآلود كردن فضا از دانشجویان برای رهبری فتنه‌های خویش بهره گیرند و دل در گروه روزهایی چون روز دانشجو داشته باشند. اینك در روز دانشجو ما دانشجویان با هوشیاری خود پایان طمع‌ورزی آنها را مژده می‌دهیم و اعلام می‌كنیم كه دانشگاه بازیچه مقاصد تفرقه افكنانه سیاسی نخواهد شد.»

 

تجمع 4000 نفری دانشجویان ولایتمدار در دانشگاه تهران و سردادن شعار توسط تنها 200ـ 300 نفر از هواداران جریان سبز در برابر این جمعیت عظیم نشان داد برخلاف ادعای سركردگان نهضت آزادی و شبكه‌های برانداز، دانشجو و دانشگاه در چارچوب دفاع از ارزش‌های انقلاب اسلامی مصمم هستند. این درحالی بود كه اغتشاشگران و فتنه‌جویان با هتك حرمت به امام راحل اقدام به آتش زدن عكس ایشان كردند كه خیلی زود این خبر در خبرگزاری‌های مختلف منتشر شد كه فتنه‌گران با واكنش قاطعانه دانشجویان و مردم مواجه شدند.

 

*** واكنش تشكل‌های دانشجویی به هتك حرمت امام(ره) ***

 

در دنباله اغتشاش فتنه‌گران، هتاكی جریان فتنه نسبت به تصویر امام (ره) موج عظیمی از اعتراض به این جریان در میان اقشار مختلف مردم برانگیخت. شهرهای مختلف ایران در روزهای بعد از 16آذر شاهد برگزاری راهپیمایی‌ها، تجمعات و صدور بیانیه از سوی گروه‌های سیاسی و مردمی مختلف در محكومیت این اقدام بی‌شرمانه بود. اتحادیه‌های دانشجویی نیز در همراهی با سایر اقشار طی اقدامی مشترك بیانیه‌ای صادر كردند. در این بیانیه كه به امضای دفتر تحكیم وحدت، اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و جامعه اسلامی دانشجویان و بسیج دانشجویی رسیده بود ضمن محكوم نمودن هتاكی اعلام شده بود كه دانشجویان برای اعتراض به این هتك حرمت در حرم امام خمینی (ره) تجمع خواهند كرد.

 

عصر روز 16آذر همزمان با خروج فائزه هاشمی از ساختمان علوم انسانی واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد اسلامی، عده‌ای از دانشجویان از حركت خودروی وی جلوگیری كردند. فائزه هاشمی در حاشیه مراسم روز دانشجو و سخنرانی در جمع تعدادی از حامیان موسوی از تلاش وی برای ایجاد و گسترش آشوب در جامعه پرده برداشت. همچنین عصر روز 16آذر جمع زیادی از دانشجویان ولایی و تعدادی از حامیان موسوی تجمعاتی در دانشگاه امیركبیر تهران برگزار كردند.

 

در 19آذر ماه 1388 جمعی از دانشجویان ولایتمدار طی اطلاعیه‌ای اهانت به ساحت بینانگذار جمهوری اسلامی ایران در حاشیه مراسم 16آذر از سوی جریان فتنه را به شدت محكوم كردند. در این اطلاعیه تاكید شده بود كه دانشجویان ولایتمدار كشورمان امشب در مساجد و تكایا به سوگواری می‌پردازند و فردا نیز پس از پایان نماز جمعه با برگزاری راهپیمایی اقدام اهانت‌آمیز عوامل فتنه را محكوم خواهند كرد. پس از پخش تصاویر پاره كردن عكس امام خمینی(ره) از سوی دشمنان داخلی و عناصر ضد انقلاب، جریان سبز به جای محكوم كردن و اعلام برائت از این اقدام موهن این تصاویر را ساختگی اعلام كرد.

 

*** واكنش دانشجویان به اهانت فتنه‌گران به مقدسات اسلامی ***

 

جریان فتنه هیچ حد و مرزی را در هتاكی به مقدسات باقی نگذاشت. این بار با راه‌اندازی آشوب در روز عاشورا و هتاكی نسبت به عزاداران و پرچم‌هایی كه با نام مقدس حضرت اباعبدالله الحسین(ع) و حضرت عباس بن علی(ع) مزین بود آتش خشم را در دل میلیون‌ها ایرانی عاشق حضرات معصومین(ع) برافروخت. درواقع قرار گرفتن جریان كودتای سبز در برابر روز بسیار مقدس و محترم عاشورا و توهین‌های بسیار زشت به نمادهای مقدس این روز و حمله و تخریب اموال هیئت‌های مذهبی برای همیشه جنین فتنه را سقط كرد.

 

تشكل‌های دانشجویی نیز ضمن همراهی با سیل خروشان مردم معترض به این اقدام ننگین با صدور بیانیه‌ها و اعلام مواضع این هتاكی بی‌شرمانه را محكوم كردند. در این رابطه بسیج دانشجویی به همراه اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل، دفتر تحكیم وحدت، جامعه اسلامی دانشجویان و جنبش عدالتخواه دانشجویی طی بیانیه‌ای در اعتراض به حرمت‌شكنی حامیان فتنه در روز  عاشورای حسینی، سه روز عزای عمومی اعلام كردند.

 

در بخشی از این بیانیه آمده است: «این انقلاب در سی امین سال عمر خویش شاهد صحنه‌هایی بود كه دل هر عاشق دلسوخته‌ای را به درد می‌آورد. آنانی كه در طی این سی سال از هیچ تلاشی برای زخمی كردن این بنای الهی فروگذار نكرده بودند حال زشتی و پلیدی را به اوج رسانده و در كمال وقاحت در خیابان‌های امام خمینی(ره)‌القرای جهان اسلام چنان به مقدسات اسلامی توهین نمودند كه زبان از بیان آن الكن است و چه بگوییم از این همه درد و رنجی كه به اسلام رفت! چه بگوییم از حسینی كه دوباره به مسلخ رفت! و حقا كه حسین همچنان مظلوم است!» نویسندگان این بیانیه در ادامه تصریح كردند: «اینك دست استكبار جهانی از آستین كسانی بیرون آمده است كه با جسارت تمام مقدس‌ترین اصول اسلامی را مورد هتك قرار می دهند. اینان همان‌هایی بودند كه پیش از این با رفتار منافقانه خود و به نام اسلام‌خواهی و دفاع از گفتمان امام به زعم خویش در پی مصادره مقدس‌ترین نمادها و شعارهای اسلامی بودند اما اكنون با جسارت به آستان قرآن كریم و امام حسین (ع) نقاب از چهره منافقانه خود برداشتند و طینت خبیث خویش را نشان دادند.» در بخش پایانی این بیانیه تاكید شده است: «ما تشكل‌های دانشجویی سراسر كشور در محكومیت این حركت شنیع همنوا با امام زمان (عج)  و نائب برحق مقام عظمای ولایت در سوگ می‌نشینیم و روزهای 11،12 و13 محرم الحرام را عزای عمومی اعلام می‌كنیم»

 

در نمونه‌ای دیگر از اعلام مواضع بسیج دانشجویی دانشگاه شاهد با صدور بیانیه‌ای خواستار برخورد قاطعانه با سران فتنه شدند. تشكل‌های دانشجویی همچنین با برگزاری تجمع مقابل قوه قضائیه خواستار برخورد با سران فتنه و حرمت‌شكنان روز عاشورا شدند. بدین ترتیب اعضای بسیج داشنجویی، دفتر تحكیم وحدت، جنبش عدالتخواه دانشجویی، جامعه اسلامی دانشجویان و اتحادیه انجمن‌های اسلامی مستقل دانشجویان سراسر كشور در پی اهانت‌های صورت گرفته در روز عاشورای حسینی به مقدسات دینی از سوی حامیان موسوی در مقابل قوه قضائیه تجمع كردند.

 

دانشجویان  حاضر در این تجمع سربندهایی با مضمون «لبیك یا خامنه ای» بر پیشانی‌های خود بسته بودند و برخی از دانشجویان نیز كفن پوش در این تجمع حاضر شده بودند. در این تجمع علیرضا زاكانی نماینده مردم تهران، محمودی نماینده بسیج دانشجویی، مهدی عباسی مهر دبیر وقت تشكیلات دفتر تحكیم وحدت، محمد افكانه دبیر وقت اتحادیه انجمن‌های اسلامی دانشجویان مستقل و علیرضا آرانی‌نژاد دبیر وقت اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان به ایراد سخنرانی پرداخته و سپس دانشجویان با قرائت قطعنامه پایانی به تجمع خود پایان دادند.

 

در دی 88 ، دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد در انتظار پاسخ ریاست دانشگاه آزاد  به دلایل عدم برخورد با فائزه هاشمی بودند. اسناد و مداركی كه توسط تعدادی از دانشجویان از سران اغتشاشات ایام پس از انتخابات در واحد علوم و تحقیقات جمع آوری شده بود در اختیار مسئولان مربوطه در این واحد قرار گرفت اما به گفته برخی دانشجویان این دانشگاه برخورد لازم با این افراد انجام نشده و حتی تعدادی از این افراد در تجمعات 13آبان و 16آذر واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد نیز حضور پررنگی داشتند.

 

بعد از این اتفاقات تعدادی از دانشجویان واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاد با تجمع در مقابل دفتر جاسبی در ساختمان علوم انسانی واحد علوم و تحقیقات خواستار پاسخگویی ریاست دانشگاه در خصوص عملكرد و نحوه حضور فائزه هاشمی در اغتشاشات این واحد و برخورد قاطع مسئولان با آشوبگران شدند.

 

همچنین  مهدی صیاد شیرازی فرزند شهید صیاد شیرازی و مسئول بسیج دانشجویی دانشگاه آزاد واحد علوم تحقیقات در نامه ای سرگشاده به عبدالله جاسبی به تخلفات مهدی هاشمی و نقش فائزه هاشمی و برخی مدیران دانشگاه آزاد در تجمعات غیرقانونی پرداخت و از سكوت جاسبی در قبال این موضوعات انتقاد كرد.

 

در پی این نامه و پیگیری های دانشجویان  واحد علوم و تحقیقات دانشگاه آزاداز طریق حسن زمانی مشاور رئیس دانشگاه آزاد در امور بسیج و ایثارگران برای دیدار با عبدالله جاسبی سرانجام ریاست دانشگاه آزاد حاضر به دیدار با دانشجویان شد.

 

*** واكنش قاطعانه دانشجویان به بیانیه موسوی در 11 دی 88***

 

میرحسین موسوی در 11دی88 با انتشار بیانیه‌ای حرمت شكنان روز عاشورا را «مردمی خداجو» نامید. در پی انتشار این بیانیه بسیج دانشجویی دانشگاه شهید بهشتی با نامه ای سرگشاده خطاب به میرحسین موسوی نوشت: «خداجو خواندن عده‌ای هتاك به اصول اسلامی و انقلابی نه تنها ذره‌ای از زشتی اعمال آنان نمی‌كاهد بلكه سرپوش نهادن بر اعمال وقیحانه آنان توسط حضرتعالی تلقی می‌شود. آتش زدن بیرق و پرچم اباعبدالله الحسین(ع) آیا نشانه عزاداری است؟ خودجوش خواندن حركتی كه از مدت‌ها قبل با تبلیغات رسانه‌های ضدانقلاب و افراد سرسپرده به آنان همراه بود از سوی جنابعالی این سوال را همراه دارد كه آیا مرزبندی روشنی از سوی شما با جریان معاند اسلام و انقلاب وجود دارد؟»

 

*** مطالبه دانشجویان از وزارت علوم***

 

در 21دی‌ماه 88 جمعی از دانشجویان 9 دانشگاه بزرگ تهران در نامه‌ای سرگشاده خطاب به كامران دانشجو وزیرعلوم خواستار رسیدگی به تدریس غیرقانونی میرحسین موسوی در دانشگاه تربیت مدرس شدند. دانشجویان و دانش آموختگان دانشگاه‌های تهران، تربیت مدرس، صنعتی شریف، امیركبیر، علامه طباطبایی، شهید رجایی، علم و صنعت، امام صادق(ع) و شهید بهشتی با اشاره به مدرك «كارشناسی ارشد رشته معماری» موسوی عنوان كردند: براساس ماده ی 7 از فصل سوم مجموعه قوانین و مقررات اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی و پژوهشی اولین شرط پذیرش یك شخص به عنوان استادیار دانشگاه یعنی امتیاز تدریس در مقطع كارشناسی ارشد و دكتری، دارا بودن درجه دكتری است. لذا گناه دانشجویان چیست كه باید سركلاس شخصی حاضر شوند كه نه علم تدریس دارد و نه حتی مدرك مورد نیاز برای تدریس؟ به همین خاطر ما دانشجویان خواهان آن هستیم آقای میرحسین موسوی هرچه سریع‌تر از گروه علوم سیاسی دانشكده علوم انسانی دانشگاه تربیت مدرس اخراج شده و به خاطر فریب دانشجویان و تخلف آشكار از قوانین به مراجع قضایی معرفی شود و باندهای فسادی كه با سپردن كلاس درس علوم سیاسی به مهندس معماری به فرزندان این ملت مظلوم خیانت كرده‌اند محاكمه شوند».

 

*** مطالبه دانشجویان از قوه قضائیه***

 

بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت در 18بهمن ماه 88 در نامه‌ای سرگشاده خطاب به رئیس قوه قضائیه نوشت: «بعد از طرح ادعای كذب تقلب در انتخابات و پخش شدن صحبت همسر آقای هاشمی در مورد تشویق به اغتشاش در جامعه توقع بود قوه قضائیه واكنشی نشان دهد اما سكوت اختیار شد. بعد از تجمعات غیرقانونی پس از انتخابات و پخش صدای خانم فائزه هاشمی كه تلویحا به ركن ركین نظام جسارت كرده بود هر فرد والایی را به واكنش وا می‌داشت اما طبق فرمایشات رهبری افراد غیرمسئول سكوت كرده و منتظر اقدام قوه قضائیه بودند ولی قوه قضائیه سكوت كرد. روزها گذشت 13آبان مجددا آقای یاسر هاشمی دیده شد ولی قوه قضائیه سكوت كرد. خبر حضور خانم فائزه هاشمی در جمع حرمت شكنان روز عاشورا در سطح جامعه پخش شد اما باز سكوت اختیار شد. مردم در 9 دی مطالباتشان را بلند و یك‌صدا و با شكوه فریاد زدند... اما باز هم قوه قضائیه سكوت اختیار كرد با این حال هنوز نمازتان قضا نشده است . تا وقت باقی است عیارتان را مشخص كنید ... محاكمه سران فتنه رسالتی است كه بر دوش شما سنگینی می كند...»

 

در انتخابات ریاست جمهوری سال 1388 فضای سیاسی كشور و به تبع آن دانشگاه‌ها روبه ناآرامی نهاد. اما دانشجویان با بصیرت با اقدام به هنگام خود مانع از پیشبرد اهداف سران فتنه در دانشگاه‌ها شدند. چون در دی‌ماه 88 مردم مسلمان و عاشورایی ایران بساط فتنه و فتنه انگیزی فتنه گران را برچیدند لذا دشمنان این ملت این روز و حماسه این روز را مثل خاری در چشمان خود احساس كرده و به دنبال راهكارهایی جهت به فراموشی سپردن این حماسه در اذهان مردم بودند. در این میان نقش قشر دانشجو در حماسه آفرینی روز تاریخی و ماندگار 9 دی بی نظیر و بی بدیل بود.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار