کد خبر: 828924
تاریخ انتشار: ۰۴ دی ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۳
اداره کل میراث گلستان
کریمی مدیر کل میراث گلستان از دهمین جشنواره بین المللی اقوام از تاریخ هشتم دی ماه در گلستان خبر داد

ابراهیم کریمی در نشست با اصحاب رسانه که در سالن این اداره کل برگزار شد با اعلام این خبر گفت: با توجه به ثبت جهانی نوروز در یونسکو، نوروز به عنوان محوریت جشنواره بین المللی فرهنگ اقوام در نظر گرفته شده است.

وی تشریح کرد: یکی از موضوعاتی که در استان گلستان دارای اهمیت می باشد برگزاری جشنواره فرهنگ اقوام است که تا کنون 9 دوره به صورت موفق برگزار و جایگاه استان گلستان در برگزاری آن تثبیت شده است.

کریمی افزود: سال گذشته بحث بین المللی شدن جشواره فرهنگ اقوام نخستین بار مطرح شد که با پیگیری های صورت گرفته  و برگزاری جلسات با حضور مسوولین استانی بین المللی شدن آن با همراهی دستگاه های دیگر به تایید و تصویب رسید

ابراهیم کریمی تاکید کرد: در این جریان بنا شد در صورت بین المللی شدن این جشنواره همایشی به صورت بین المللی نیز در کنار دهمین جشنواره فرهنگ اقوام برگزار شود که در این راستا همایش بین المللی " توسعه گردشگری پایدار مبتنی بر ظرفیت های فرهنگی اقوام" همراه با جشنواره فرهنگ اقوام برنامه ریزی شده است که با حضور افراد صاحب نظر روند خوبی را در جهت تکمیل جشنواره خواهد داشت.

وی افزود: در این فاصله مکاتبات بسیاری با امور بین الملل سازمان داشته ایم و از سفرای کشورهای خارجی و بازرگانان کشورها که در کشور حضور دارند دعوت کرده ایم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر