کد خبر: 828783
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۳ دی ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۸
در ديدار رئيس سازمان بسيج مستضعفين
سردار غلامحسين غيب‌پرور دو هفته پس از آنكه در حكمي از سوي فرمانده معظم كل قوا به رياست سازمان بسيج مستضعفين منصوب شد، روز پنج‌شنبه در نخستين ديدار رسمي خود به قم رفت و با حضرات آيات نوري‌همداني، مكارم‌شيرازي و يزدي ديدار و گفت‌وگو كرد.
سردار غلامحسين غيب‌پرور دو هفته پس از آنكه در حكمي از سوي فرمانده معظم كل قوا به رياست سازمان بسيج مستضعفين منصوب شد، روز پنج‌شنبه در نخستين ديدار رسمي خود به قم رفت و با حضرات آيات نوري‌همداني، مكارم‌شيرازي و يزدي ديدار و گفت‌وگو كرد.
 رئيس سازمان بسيج مستضعفين در اين ديدارها با تأكيد بر اينكه ارتباط با مراجع و روحانيت مانع از انحراف مي‌شود، از بسيج به عنوان حزب انقلاب اسلامي ياد كرد كه متعلق به هيچ حزب و گروهي نيست. سردار غيب‌پرور در عين حال از فعاليت‌هاي فرهنگي به عنوان اصلي‌ترين برنامه‌هاي بسيج ياد كرد و گفت: سرمنشأ بسياري از ناهنجاري‌هاي فرهنگي بهائيت است. آنچه در پي
مي‌آيد مشروح ديدار سردار غيب‌پرور با علما و مراجع عظام تقليد است كه مي‌خوانيم.
 
  آيت‌الله مكارم‌شيرازي: اسلام با بسيج پيشرفت كرد
سردار غيب‌پرور در ديدار با آيت‌الله مكارم‌شيرازي ضمن تقدير از اين مرجع تقليد شيعيان هدف از ديدار با مراجع را اينگونه بيان كرد: اعتقاد دارم مادامي كه دستمان در دست روحانيت به ويژه مراجع معظم تقليد باشد، انحرافي در ما به وجود نخواهد آمد. وي با تأكيد بر اينكه بايد با تلمذ از محضر مراجع، اسلام ناب را از آنان فرا بگيريم، تصريح كرد: نقش مراجع در انقلاب اسلامي مؤثر بوده و همواره در مواقع گوناگون اين نظام ياري‌گر ارزش‌هاي ناب بوده‌اند.
رئيس سازمان بسيج مستضعفين فعاليت‌هاي فرهنگي را اصلي‌ترين برنامه بسيج خوانده و گفت: سرمنشأ بسياري از ناهنجاري‌هاي فرهنگي، بهائيت است و دشمن تلاش دارد امروز به جاي توپ و تفنگ با ابزار فرهنگي ما را شكست دهد، لذا بدترين جنايات را به نام اسلام انجام مي‌دهند. وي ضمن تشكر از برادر مجاهد و پرتلاش سردار نقدي بيان كرد: بايد ظرف بسيج طوري باشد كه هر كس نظام را قبول دارد، در بسيج حضور داشته باشد چراكه بسيج، حزب و گروه خاصي نبوده و بسيج حزب انقلاب اسلامي است.
در ادامه اين ديدار، آيت‌الله مكارم‌شيرازي ضمن تبريك انتصاب سردار غيب‌پرور به حكم مقام معظم رهبري بيان كرد: اسلام با بسيج پيشرفت كرده و لشكر پيغمبر نيز همگي بسيجي بودند. وي در همين خصوص ادامه داد: بسيجيان پيغمبر افرادي بودند كه همگي سلاح و مركب و گاه مواد غذايي را نيز شخصاً براي جنگ مي‌آوردند، يعني برخلاف لشكرهاي غربي و تكفيري‌هاي مزدور با پول‌هاي هنگفت به ميدان جنگ مي‌آيند. اين مرجع تقليد بسيج را يك جمعيت فرهنگي خوانده و تأكيد كرد: برنامه‌هاي فرهنگي بسيج بايد بيشتر شده و تقويت شود.
آيت‌الله مكارم‌شيرازي «بسيج» را متعلق به گروه، قشر و سن خاصي ندانسته و عنوان كرد: بايد بسيج همه جا را فرا بگيرد چراكه دشمن تلاش مي‌كند با بسيج مقابله كند، حال آنكه امروز فرهنگ بسيج به حمدالله در حال صدور به كشورهاي ديگر بوده و عراق، يمن و سوريه تا بسيجي پيدا نكرد، موفق نشد، لذا غربي‌ها از گسترش بسيج عصباني و ناراحتند.
وي با اشاره به آمادگي لشكر بسيج در نبرد با دشمن گفت: بايد بسيج در تمام مسائل جامعه حضوري فعال داشته باشد و از تمام منافع جامعه اعم از محيط زيست، فرهنگي، عمراني، اجتماعي و... پيشتيباني كند.
آيت‌الله مكارم‌شيرازي در پايان با توجه به آسيب‌هاي موجود در جامعه تصريح كرد: فضاهاي آلوده مجازي، امروز به منجلابي تبديل شده كه بايد بنيه خودمان را در برابر اين ميكروب‌ها و انگل‌ها با تقويت ايمان و تقوا، بيمه و بسيجيان را در اين حوزه مقاوم كنيم.
 
  آيت‌الله نوري‌همداني: سوابق بسيج بسيار عيان است
آيت‌الله نوري‌همداني در ديدار سردار غيب‌پرور و هيئت همراه و جمعي از مسئولان بسيج، شكر نعمت‌هاي انقلاب را ضروري خوانده و گفت: انقلاب از همه جهت براي ما نعمت است كه اگر قدر آن را ندانيم و كفران كنيم، عذاب شديد پروردگار در انتظار خواهد بود. آيت‌الله نوري‌همداني در مورد نعمت بسيج گفت: بسيج شجره طيبه‌اي است كه امام(ره) غرس كرده و روز به روز آثار آن مشخص‌تر مي‌شود.
وي تقويت آمادگي‌هاي فكري، فرهنگي، اطلاعاتي و تجهيزاتي بسيج را ضروري خوانده و افزود: سوابق بسيج بسيار عيان است و لازم است بسيج در حدي از قدرت باشد كه دشمن از او احساس ترس كند. آيت‌الله نوري‌همداني ضمن تقدير از زحمات سردار نقدي به عنوان خدمتگزاري خوب و مخلص عنوان كرد: سردار غيب‌پرور فردي متعهد و انقلابي است كه اميدوارم بسيج را به سطح بالاتري برساند. بنده نيز بسيجي‌ام و در خدمت شما هستم.

   آيت‌الله يزدي: دشمن اساس نظام را هدف گرفته است
آيت‌الله يزدي رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم نيز در ديدار سردار غيب‌پرور و جمعي از مسئولان بسيج اظهار داشت: بنده طلبه‌اي هستم كه همواره در خدمت ولايت و مانند ساير طلاب و عموم مردم از زنان و مردان تا بازاريان و اقشار ديگر در خدمت انقلاب بوده‌ايم.
وي افزود: هيچ كس نبايد تصور كند انقلاب را ايجاد كرده بلكه انقلاب معجزه بزرگ تاريخي بوده و به مدد امام عزيز و پيوستن اقشار به ايشان توانستند در مقابل آن رژيم منفور بايستند و انقلاب را پيروز كنند.
آيت‌الله يزدي نقش مقام معظم رهبري را پس از امام(ره)، بسيار مؤثر دانست و تصريح كرد: وجود مقام معظم رهبري نعمت بزرگي است كه بايد قدر دانست. رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم با اشاره به وقايع روزهاي آخر عمر مبارك امام راحل گفت: خداوند به قلب امام عزيزمان عنايت كرد كه در آن روزهاي آخر برخي را از مسئوليت بركنار نمود، در حالي كه حتي افرادي همچون آقاي هاشمي‌‌رفسنجاني مخالف اعلام آن بودند، اما امام(ره) اصرار به اعلام آن داشتند. وي با اشاره به مواضع فتنه‌انگيز فرزند فرد بركنار شده، تأكيد كرد: امروز آن هوشمندي امام(ره) بيش از پيش براي ما عيان شده است و الحمدلله با درايت حضرت امام(ره) نظام از اين مخاطرات حفظ شده و مقام معظم رهبري نيز هوشمندانه اين نظام را هدايت مي‌كنند. آيت‌الله يزدي به اهداف دشمن در مقابله با ايران اسلامي اشاره و خاطرنشان كرد: دشمن اساس نظام را هدف گرفته و با وجود اينكه هر روز گروهك‌هايي همچون منافقين وعده‌هاي خيالي پيروزي‌شان را مي‌دادند، شاهديم به تكدي‌گري غربي‌ها افتاده‌اند.

   بسيج از پايه‌هاي مهم حفاظت از نظام است
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در بخش ديگري از سخنانش به تلاش‌هاي پشت‌پرده دشمن در حوزه اقتصاد اشاره كرد و گفت: دست‌هايي پشت پرده است كه در حوزه مفاسد مالي كار كرده و به دنبال شكاف‌هاي طبقاتي در جامعه است تا اقليتي مرفه شده و اكثريت پشتيبان نظام را معترض كنند.
وي پيگيري مطالبات و تأكيدات مكرر مقام معظم رهبري را در برخورد با تشريفات زائد، حقوق‌هاي نجومي و مفاسد مالي ضروري خواند و عنوان كرد: ترويج مفاسد مالي تكيه‌گاه دشمن براي تسليم نظام است و اگر عملاً با فساد برخورد نكنيم، جامعه با مشكل روبه‌رو خواهد شد كه متأسفانه به رغم اين همه تأكيدات، هنوز هيچ اقدامي عملي نشده است.
آيت‌الله يزدي در بخش سوم از صحبت‌هاي خود، بسيج را نعمتي الهي خواند و اظهار داشت: الحمدلله شاهد حضور قشرها و بخش‌هاي مختلف جامعه به ويژه نخبگان و متخصصان در بسيج هستيم كه تمام آنچه دارند براي اين انقلاب در طبق اخلاص گذاشته‌اند. وي بسيج را در كنار سپاه، از پايه‌هاي مهم حفاظت از اصول و اركان نظام دانست و تصريح كرد: بسيج بايد به نسل جوان توجه بيشتري كند كه حفظ نظام بر عهده اين نسل است، اگر چه الحمدلله اكثريت بسيج را جوانان شكل مي‌دهند.
رئيس جامعه مدرسين حوزه علميه قم در همين زمينه يادآور شد: اميد من به نسل جوان است و اميدوارم بتوانيم در اين خصوص به وظيفه‌مان درست عمل كنيم، در غير اين صورت خداوند ما را آزمايش سختي خواهد كرد. آيت‌الله يزدي با تبريك انتصاب سردار غيب‌پرور به رياست سازمان بسيج گفت: مطمئنيم كه در اين مسئوليت جديد موفق خواهيد بود و اميدواريم با تدبير، كارهايتان را در اين شجره طيبه انجام دهيد.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۴
0
0
با سلام . ائمه اطهار چه در زمان خودشان و چه بعد از شهادتشان مبع خیر و برکت بودند . اگر علاقه مردم به زیارت امامان برگذاری روزهای تاسوعا و عاشورا و نیز راهپیمائی اربعین . برگذاری عید قربان . عید فطر و...... از لحاظ معنوی و اقتصادی نگاه کنیم . به عظمت این روزها پی می بریم . ار دید معنوی مردم بسوی منادین اخلاق نیکو می روند و از دید اقتصادی یک گردش اقتصادی عظیمی به جریان می افتد . کشاورزانی که محصول تولید کرده بودند در این روز با احسان دادن مردم محصولشان بفروش می رسد . دامدارن . دامهایشان را بفروش می رسانند کارگران . و وسائل حمل و نقل( هواپیما . قطار . اتوبوس و...) و سایر نیز از نعمات این روزها برخودار می شود . بگذریم . خوشبختانه با استقرار نظام ولایت اسلامی یعنی همان حکومت علی در در ایران . حس نیکوکاری و نذورات و ترویج اخلاق نیکو در جامعه روز به روز گسترش پیدا می کند . اما جمع اوری و هدایت این نذورات در شهرهای مختلف فرق می کند . در شهر مشهد با درایت متولیان آستانه امام رضا و امام جمعه غیر از غذا دادن به ساخت دروانگاه و بیمارستن و مدارس و صنایع و فعالیتهای اقتصادی که منبع بسیار زیادی برای مردم دارد نیز اجرا می شود . در تهران . زنجان . شیراز و. اصفهان تبریز وو.... هم خیرین اکثریت پول ااخسان و نذورات را جهت ساخت بیمارستان و خرید دستگاههای پزشکی و مدارس اختصاص می دهند . ولی در بعضی از شهرها مثلا در اردبیل و غیره مردم احسان و نذورات را فقط به غذا دادن به همدیگر می دانند. خب به نظر می رسد نیاز مردم به هدایت روحانیون و ائمه جماعت و مداحان و معنمدین بیشتر است . چون بعضی از مردم از ترسشان هنوز ترحیع می دهند که احسان و نذوراتشان فقط مختط به غذا دادن به همدیگر باشد . چون هنوز خاطرات دوران قبل از انقلاب که نذورات و احسان شان در جاهای دیگر صرف می شد از ذهنان بطور کامل پاک نشده است در صورتی که می دانیم الان نظام ولایت اسلامی در کشور برقرار است . کمک به این نظام در پیشگاه خداوند از پاداش و اجر زیاد برخودار است . الان احساس می شود در بهداشت ( احداث بیمارستان . درمانگاه ) و مدارس نیاز به مشارکت مردم است الان اختصاص پول غذای احسان و نذورات به احداث بیمارستان و مدارس اجر ش خیلی بیشتر از غذا دادن به همدیگر می باشد آیا .غزم صدا و سیما . مداحان و روحانیون را می طلبد ؟
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار