کد خبر: 828696
تاریخ انتشار: ۰۲ دی ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۹
دیدار رئیس سازمان بسیج مستضعفین با مراجع تقلید قم:
امروز پنجشنبه سردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین با علما و مراجع تقلید قم دیدار کرد.

آیت الله مکارم شیرازی:غربی‌ها از گسترش بسیج عصبانی و ناراحتند/آیت الله یزدی: منشور شهروندی «تبلیغات انتخاباتی» و از نظر قانون «خلاف» استسردار غیب پرور رئیس سازمان بسیج مستضعفین امروز پنجشنبه با مراجع تقلید قم دیدار و گفت وگو کرد.

 

آیت‌الله مکارم شیرازی در دیدار سردار غیب‌پرور: اسلام با بسیج پیشرفت کرد/غربی‌ها از گسترش بسیج عصبانی و ناراحتند/غیب‌پرور: سرمنشا بسیاری از ناهنجاری‌های فرهنگی بهائیت است
 

در ابتدای این دیدار، سردار غیب‌پرور ضمن تقدیر از این مرجع تقلید شیعیان؛ هدف از دیدار با مراجع را اینگونه بیان کرد: اعتقاد دارم مادامی که دستمان در دست روحانیت به ویژه مراجع معظم تقلید باشد، انحرافی در ما به وجود نخواهد آمد.
 
وی با تاکید بر اینکه باید با تلمذ از محضر مراجع، اسلام ناب را از آنان فرا بگیریم، تصریح کرد: نقش مراجع در انقلاب اسلامی موثر بوده و همواره در مواقع گوناگون این نظام یاری گره ارزش های ناب بوده اند.
 
رئیس سازمان بسیج مستضفعین فعالیت های فرهنگی را اصلی ترین برنامه بسیج خوانده و گفت: سرمنشا بسیاری از ناهنجاری های فرهنگی،بهائیت است و دشمن تلاش دارد تا امروز به جای توپ و تفنگ با ابزار فرهنگی ما را شکست دهد و لذا بدترین جنایات را به نام اسلام انجام می دهند.
 
وی ضمن تشکر از برادر مجاهد و پرتلاش، سردار نقدی بیان کرد: باید ظرف بسیج طوری باشد که هر کس نظام را قبول دارد، در بسیج حضور داشته باشد چرا که بسیج، حزب و گروه خاصی نبوده و بسیج حزب انقلاب اسلامی است.
 
در ادامه این دیدار، آیت الله مکارم شیرازی ضمن تبریک انتصاب سردار غیب پرور به حکم مقام معظم رهبری بیان کرد: اسلام با بسیج پیشرفت کرده و لشکر پیغمبر نیز همگی بسیجی بودند.
 
وی در همین خصوص ادامه داد: بسیجیان پیغمبر افرادی بودند که همگی سلاح و مرکب و گاه مواد غذایی را نیز شخصا برای جنگ می آوردند؛ یعنی بر خلاف لشکرهای غربی و تکفیری های مزدور که با پول های هنگفت به میدان جنگ می آیند.
 
این مرجع تقلید بسیج را یک جمعیت فرهنگی خوانده و تاکید کرد: برنامه های فرهنگی بسیج باید بیشتر شده و تقویت گردد.
 
آیت الله مکارم شیرازی، بسیج را متعلق به گروه،قشر و سن خاصی ندانسته و عنوان نمود: باید بسیج همه جا را فرابگیرد چرا که دشمن تلاش می کند با بسیج مقابله نماید، حال آنکه امروز فرهنگ بسیج به حمدالله در حال صدور به کشورهای دیگر بوده و عراق و یمن و سوریه تا بسیجی پیدا نکرد، موفق نشد و لذا غربی ها از گسترش بسیج عصبانی و ناراحتند.
 
وی با اشاره به آمادگی لشکر بسیج در نبرد با دشمن گفت: باید بسیج در تمام مسائل جامعه حضوری فعال داشته و از تمام منافع جامعه اعم از محیط زیست، فرهنگی،عمرانی، اجتماعی و ... پیشتیبانی نماید.
 
آیت‌الله مکارم شیرازی در پایان با توجه به آسیب‌های موجود در جامعه تصریح کرد: فضاهای آلوده مجازی، امروز به منجلابی تبدیل شده که باید بنیه خودمان را در برابر این میکروب ها و انگل ها با تقویت ایمان و تقوا، بیمه نماییم و بسیجیان را در این حوزه مقاوم کنیم.

 

ایت الله یزدی در دیدار سردار غیب پرور: منشور شهروندی نه طرح بوده نه لایحه، بلکه «تبلیغات انتخاباتی» و از نظر قانون،«خلاف» است

آیت الله یزدی رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم در دیدار سردار غیب پرور و جمعی از مسئولان بسیج بیان کرد: بنده طلبه ای هستم که همواره در خدمت ولایت بوده و مانند سایر طلاب و عموم مردم از زنان و مردان تا بازاریان و اقشار دیگر در خدمت انقلاب بوده ایم.

 
 
آیت الله یزدی ادامه داد: هیچ کس نباید تصور کند که انقلاب را ایجاد کرده بلکه انقلاب معجزه بزرگ تاریخی بوده و به مدد امام عزیز و پیوستن اقشار به ایشان توانستند در مقابل آن رژیم منفور بایستند و انقلاب را پیروز کنند.
 
 
وی نقش مقام معظم رهبری را پس از امام(ره)، بسیار موثر دانسته و تصریح کرد: وجود مقام معظم رهبری نعمت بزرگی است که باید قدر دانست.
 
 
رئیس جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وقایع روزهای آخر عمر مبارک امام راحل گفت: خداوند به قلب امام عزیزمان عنایت نمود که در آن روزهای آخر برخی را از مسئولیت برکنار نمود، در حالی که حتی افرادی همچون آقای هاشمی رفسنجانی مخالف اعلام آن بودند اما امام(ره) اصرار به اعلام آن داشتند.
 
 
وی با اشاره به مواضع فتنه انگیزه فرزند فرد برکنار شده تاکید کرد: امروز آن هوشمندی امام(ره) بیش از پیش برای ما عیان شده است و الحمدالله با درایت حضرت امام(ره) نظام از این مخاطرات حفظ شده و مقام معظم رهبری نیز هوشمندانه این نظام را هدایت می کنند.
 
 
آیت الله یزدی به اهداف دشمن در مقابله با ایران اسلامی اشاره و خاطرنشان کرد: دشمن اساس نظام را هدف گرفته و علی رغم اینکه هر روز گروهک هایی همچون منافقین وعده های خیالی پیروزی شان را می دادند، شاهدیم که به تکدی گری غربی ها افتاده اند.
 
 
وی وعده های الهی را در شکر نعمت یادآور شده و تاکید کرد: خداوند با هیچ کس عقد اخوت نخوانده و اگر نعمات الهی را ناسپاس می کنیم،یقینا آن نعمت را از مردم گرفته و قومی دیگر را جایگزین می کند، لذا امروز باید تمام همت ما حفظ انقلاب از تمام مخاطرات باشد.
 
 
رئیس جامعه مدرسیه حوزه علمیه قم در بخش دیگری از سخنان خود به تلاش های پشت پرده دشمن در حوزه اقتصاد اشاره و گفت:دست هایی پشت پرده است که در حوزه مفاسد مالی کار کرده و به دنبال شکاف های طبقاتی در جامعه می باشد تا اقلیتی مرفه گردیده و اکثریت پشتیبان نظام را معترض کنند.
 
 
وی پیگیری مطالبات و تاکیدات مکرر مقام معظم رهبری را در برخورد با تشریفات زائد، حقوق های نجومی و مفاسد مالی ضروری خوانده و عنوان نمود: ترویج مفاسد مالی تکیه گاه دشمن برای تسلیم نظام است و اگر عملا با فساد برخورد نکنیم، جامعه با مشکل روبرو خواهد شد که متاسفانه علی رغم این همه تاکیدات، هنوز هیچ اقدام عملی نشده است.
 
 
آیت الله یزدی در بخش سوم از صحبت های خود، بسیج را نعمتی الهی خوانده و اظهار داشت: الحمدالله شاهد حضور قشرها و بخش های مختلف جامعه به ویژه نخبگان و متخصصان در بسیج هستیم که تمام آنچه دارند برای این انقلاب در طبق اخلاص گذاشته اند.
وی بسیج را در کنار سپاه، از پایه های مهم حفاظت از اصول و ارکان نظام دانسته و گفت: بسیج  باید به نسل جوان توجه بیشتری کند که حفظ نظام بر عهده این نسل است، اگر چه الحمدالله اکثریت بسیج را جوانان شکل می دهند.
 
رئیس جامعه مدرسیه حوزه علمیه قم در همین خصوص افزود: امید من به نسل جوان است و امیدوارم بتوانیم در این خصوص به وظیفه مان درست عمل کنیم، در غیراین صورت خداوند ما را آزمایش سختی خواهد کرد.
 
آیت الله یزدی با تبریک انتصاب سردار غیب پرور به ریاست سازمان بسیج اظهار داشت: مطمئنیم که در این مسئولیت جدید موفق خواهید بود و امیدواریم با تدبیر، کارهایتان را در این شجره طیبه انجام دهید.
 
وی در بخش پایانی صحبت های خود به حقوق منشوری که از سوی ریاست جمهوری منتشر شده اشاره نموده و افزود: من تک تک 120 بند تنظیم شده در این منشور را خواندم اما متاسفانه یک کلمه از اصل 4 قانون اساسی، سخنی به میان نیامده است.
 
رئیس جامعه مدرسیه حوزه علمیه قم با توضیح اصل 4 که در آن آمده است، تمام قوانین کشور بایستی برابر مقادیر اسلامی باشد و با تاکید بر غیر قابل تغییر بودن این اصل، تصریح کرد: در جلسه شورای نگهبان نیز تاکید کردم که اگر این منشور، لایحه است باید به مجلس برود و آنگاه در شورای نگهبان بررسی شود و اگر مصوبه دولت است باید طبق قانون به رئیس مجلس بدهند تا بررسی شود که مقاد آن بر خلاف قانون اساسی نباشد.
 
آیت الله یزدی گفت: برای اولین بار است که در انقلاب اسلامی چنین منشوری در کشور به طور مستقیم به مردم ابلاغ می شود و متاسفانه قید و بندها را برداشته و به قانون اساسی توجه نکرده اند.
 
وی با ضرورت پاسخ گویی در پیشگاه الهی بیان کرد: این انقلاب به قیمتی گران به ما رسیده است، خون های پاک و مقدس شهدای عزیز تقدیم گردیده و امروز نیز در دفاع از حرم، جوانان ما جانشان را کف دست گرفته و از نظام دفاع و حمایت می کنند، پس ما نیز باید به وظیفه خودمان درست عمل کنیم.
 
آیت الله یزدی تاکید کرد: منشور شهروندی نه طرح بوده و نه لایجه، بلکه تبلیغات انتخاباتی است و از نظر قانون خلاف بوده و قابل پیگیری است.
 
وی در همین خصوص افزود: هیچ گاه قانون اساسی نمی گوید که فتنه انگیزان و اهانت کنندگان به اصل مقدسات و اسلام آزادند تا هر چه بخواهند به اسم آزادی بگویند.
 
 
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار سردار غیب پرور: من خود را بسیجی می دانم/هر چه می توانید باید عظمت انقلاب را به مردم معرفی کنید/سوابق بسیج بسیار بسیار عیان است
 
آیت الله العظمی نوری همدانی در دیدار سردار غیب پرور و هیئت همراه و جمعی از مسئولان بسیج با اشاره به آیه « لئن شکرتم لازیدنکم و لئن کفرتم ان عذابی لشدید » بیان کرد: در 73 جای قرآن به شکرگزاری نعمت های الهی تاکید گردیده که باید که این نعمت ها را شناخت و شکرگذاری نمود.
 
 
ایشان شکر نعمت های انقلاب را ضروری خوانده و گفت: انقلاب از همه جهت برای ما نعمت است که اگر قدر آن را ندانسته و کفران نماییم، عذاب شدید پروردگار در انتظار خواهد بود.
 
 
این مرجع تقلید با اشاره به هویت کشی مسلمانان قبل از انقلاب خاطر نشان کرد: یکی از کارهای غرب قبل از انقلاب، فرهنگ کشی و هویت کشی بود، تا جایی که سیاست های کشورمان توسط غربی ها رقم می خورد.آنها فراماسونرها را تربیت کرده  و پست های کلیدی و مهم کشور را به آنان می دادند.
 
ایشان، نجات مردم از انحطاط و عقب ماندگی را یکی از آثار انقلاب برشمرده و اظهار داشت: هر چه می توانیم باید عظمت انقلاب را به مردم معرفی نمایید چرا که انقلاب از همه جهت برایمان نعمت بوده است.
 
آیت الله نوری همدانی در بخش دیگری از سخنانش در مورد نعمت بسیج گفت: بسیج شجره طیبه ای است که امام(ره) غرس کرده و روز به روز آثار آن مشخص تر می شود.
ایشان تقویت آمادگی های فکری،فرهنگی،اطلاعاتی و تجهیزاتی بسیج را ضروری خوانده و افزود: سوابق بسیج بسیار بسیار عیان است و لازم است بسیج در حدی از قدرت باشد که دشمن از او احساس ترس کند.
 
آیت الله نوری همدانی با اشاره به سخنان اخیر نخست وزیر انگلیس تاکید کرد: باید عملکرد دشمن را شناخته و با قدرت در مقابل دشمنان ایستاد.
 
ایشان ضمن تقدیر از زحمات سردار نقدی به عنوان خدمتگزاری خوب و مخلص عنوان نمود: سردار غیب پرور فردی متعهد و انقلابی است که امیدوارم بسیج را به سطح بالاتری برساند.بنده نیز بسیجی بوده  و در خدمت شما هستم. 
 
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار