کد خبر: 828292
تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۴۵
مسئول دبیرخانه کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، از فعالیت ۳۶۰ کانون فرهنگی هنری مساجد روستایی در خوزستان خبر داد و اظهار داشت: اکثریت کانون های روستایی فعال هستند و مشارکت بالایی در فعالیت ها دارند.
حسین براتی، مسئول دبیرخانه هیئت هماهنگی و نظارت بر کانون های فرهنگی هنری مساجد خوزستان، در دیدار با سردار شاهوارپور، فرمانده سپاه حضرت ولیعصر(عج) استان، با اشاره به فعالیت های کانون های مساجد استان، گفت: از ابتدای سال گذشته طرحی تحت عنوان سطح بندی کانون های مساجد استان پایه ریزی شد که کانون های فعال، نیمه فعال و غیرفعال را مشخص می کند.


وی خاطر نشان کرد: در این راستا با امضای تفاهم نامه در ابتدای هر سال و ابلاغ برنامه به کانون، مشخص می شود که به طور میانگین کانون ها چقدر فعال هستند و مشارکت دارند.

وی از فعالیت 360 کانون فرهنگی هنری روستایی در خوزستان خبر داد و افزود: با توجه به بُعد مسافت و دوری و همچنین در دسترس نبودن فضاهای فرهنگی شهربرای روستاها، تمرکز خود را در مناطق روستایی قرار دادیم که خوشبختانه به جرات می توان گفت اکثریت کانون های روستایی فعال هستند و میزان رضایتمندی ما از فعالیت این کانون به نسبت کانون های شهری بیشتر و مشارکت آنها بالاتر است.
 
مسئول دبیرخانه کانون های مساجد خوزستان، در خصوص کمبود اعتبارات کانون های مساجد، اضافه کرد: سعی ما بر این است که اگر از اعتبارات حوزه تملک دارایی و منابع دیگر بتوانیم مبالغی را دریافت کنیم، می توان به لحاظ تجهیزاتی و حتی جاری به کانون های مساجد کمک کرد.
 
وی به امضای میثاق نامه میان امام جماعت مسجد، فرمانده بسیج پایگاه و مدیر کانون فرهنگی هنری اشاره کرد و اذعان داشت: این میثاق نامه جهت همکاری بخش های مسجد است و از سال گذشته آغاز شده که دو نسخه است، یکی در مسجد و دیگری در مرکز استان قرار می گیرد.
 
وی یاد آور شد: مدت هاست جلسه هیئت نظارت کانون های مساجد تشکیل نشده و چون فاصله زمانی زیادی است که این جلسات تشکیل نشده از حجت الاسلام والمسلمین ارباب سلیمانی دبیر ستاد عالی کانون های مساجد کشور دعوت کردیم با توجه به ضرورت، اولین جلسه آتی با حضور ایشان برگزار شود.
 
براتی، تصریح کرد: هم اکنون در حال پیگیری مقدمات اجرایی این جلسه هستیم که امیدواریم در اسرع وقت با حضور همه اعضای هیئت مذکور تشکیل و برگزار شود و بستر و شرایط بسیار خوبی برای فعالیت های دبیرخانه کانون های مساجد و کانون های فرهنگی هنری فراهم کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر