کد خبر: 827975
تعداد نظرات: ۴ نظر
تاریخ انتشار: ۲۸ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۴۹
غیرسیاسی‌ترین وزارتخانه، پرحاشیه‌ترین وزیر
معاون وزیربهداشت، قاضی‌زاده هاشمی را «مختار» دولت توصیف کرد که به تنهایی می‌جنگد
زهرا چيذري
محكوم كردن ديگران به انگيزه‌هاي سياسي و توهم توطئه رويكردي است كه وزير بهداشت خيلي وقت‌ها در برابر انتقاداتي كه به عملكرد اين وزارتخانه وارد مي‌شود، اتخاذ مي‌كند تا به اين وسيله با فرار رو به جلو از پاسخگويي شانه خالي كند. اين بار هم آقاي وزير و معاونش به جاي آنكه توضيح بدهند چگونه ممكن است يك پزشك بتواند 340 ميليون در ماه كار كند يا 800 آنژيوگرافي انجام دهد و اگر بتواند آيا اين حجم از كار روي كيفيت و دقت پزشك اثر سوء ‌نمي‌گذارد، ماجراي وزير بهداشت و طرح تحول سلامت را به قيام مختار و تنها شمشير زدن تشبيه كردند.

آغاز ماجراي حقوق‌هاي نجومي در حوزه سلامت مربوط به دولت يازدهم نيست، اما سياستگذاري‌هاي اين دولت در اجراي گام سوم طرح تحول و رشد 120 تا 300 درصدي تعرفه‌هاي درمان اين درآمدها را نجومي‌تر كرد. حالا و پس از ورود برخي رسانه‌ها از جمله برنامه تلويزيوني ثريا به اين پرونده و دعوت از وزير بهداشت براي پاسخگويي در برابر فيش‌هاي حقوقي نجومي و كارانه 866 ميليوني يكي از معاونانش در سال 91شخص وزير و معاونان وي به جاي ارائه پاسخ قانع كننده براي دريافتي‌هاي نجومي پزشكان اعم از ستادي‌هاي وزارت بهداشت و غير ستادي‌ها با لحني عصبي و پرخاشگرانه موضوع را سياسي مي‌كند و با ترفند توسل به سياسي‌سازي فضا از پاسخگويي صريح طفره مي‌رود. روز گذشته، اما معاون بهداشتي وزير بهداشت با تشبيه وي به مختار و تنها شمشير زدن از پشتيباني لشكر 100 هزار نفري معاونت بهداشت و زيرمجموعه آن در حمايت از وزير سخن گفت.
 
تشبيه منتقدان به آقا بالا سر و پدرخوانده
دكتر سيدحسن‌هاشمي در اجلاس معاونين بهداشت دانشگاه‌هاي علوم پزشكي سراسر كشور درباره بحث حقوق‌هاي نجومي در وزارت بهداشت يا به تعبير خودش حاشيه‌هايي كه براي وزارت بهداشت ايجاد كرده‌اند، گفت: متأسفانه مشكل ما از هم‌لباس‌هاي خودمان و از داخل خود جامعه پزشكي است.

وي با اشاره به برخي برنامه‌هاي صدا و سيما جهت تخريب وزارت بهداشت افزود: پشت چنين برنامه‌هايي نيز هم‌لباس‌هاي خودمان هستند كه در گذشته هم مسئوليت داشته و كارنامه غيرقابل قبولي از خودشان به جاي گذاشته‌اند. اين در حالي است كه اكنون در حال تغيير مسير ارائه خدمات هستيم و در اين مسير به آقابالاسر و پدرخوانده و كساني كه در گذشته در مناصب بهداشت و درمان حاكم بودند، نيازي نيست و جايي برايشان وجود ندارد و اين حرف‌ها نيز تلاش‌هاي نهايي اين افراد است. از نگاه هاشمي انتقاداتي كه به اجراي طرح تحول سلامت وارد است، سياسي و انتخاباتي است؛‌ترفندي كه با فرار رو به جلو موجب مي‌شود تا ‌هاشمي پاسخ به حقوق‌هاي نجومي و غيرمنطقي بودن توجيه‌هايي نظير حضور پزشك در اتاق عمل از 7 صبح تا 2 شب را به تعويق بيندازد. در حالي كه اگر حقوق‌هاي چند ده و چند صد ميليوني پزشكان به واسطه كار‌كردهاي اينچنيني آنها باشد، باز هم چيزي از انتقادات وارده به اين وزارتخانه كم نمي‌كند، زيرا كار درمان و جراحي نيازمند تمركز و دقت است كه مسلماً با كثرت كار، دقت پزشك پايين مي‌آيد و خطاي پزشكي زياد مي‌شود و اين وزارت بهداشت است كه نتوانسته توزيع پزشكان را مديريت كند. اگرچه واقعيت ماجرا چيز ديگري است و ثبت كاركردي از 7 صبح تا 2 شب مربوط به پزشكان نيست، بلكه اين كاركرد را دستياران انجام مي‌دهند و پزشك تنها كارانه‌اش را مي‌گيرد.
 
وزير بهداشت مختار است!
با وجود اين اكبر سياري، معاون بهداشت وزير در قياسي مع‌الفارق آقاي وزير را به مختار تشبيه كرد و گفت:‌ حكايت دكتر‌ هاشمي مانند سريال مختار شده است و همه به وزير بهداشت حمله مي‌كنند، بنابراين ما بايد از او دفاع كنيم. اين كم‌لطفي است كه از هر طرف به وزارت بهداشت حمله مي‌كنند، در حالي كه اقدامات زيادي را انجام داده است. بنابراين نبايد اجازه دهيم حكايت مختار تكرار شود و همه بايد از اقدامات وزارت بهداشت دفاع كنيم و در صحنه باشيم تا وزير بهداشت تنها نماند.

اين تشبيهات و اظهار‌نظرها در حالي است كه بنا به اظهار محسن مقصودي، مجري برنامه ثريا ‌در طول دوران دولت يازدهم اين برنامه تنها سه برنامه انتقادي درباره وزارت بهداشت برگزار كرده و جلوي پخش چهار برنامه هم با رايزني‌هاي اين وزارتخانه گرفته شده است. وزارت بهداشت حتي زير بار برگزاري مناظره با منتقدان طرح تحول هم نرفته و حالا هم حضور وزير و مباحث اين برنامه اينچنين مورد هجمه قرار گرفته است.
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴
مهرناز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۲:۳۷ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
1
0
متاسفانه "عملکرد پزشگان ما انگونه شده ست"که دیگر ارزش کمی برای بیماران قائل هستند "حتی پزشگان خصوصی که بابت
ویزیت 45000 هزار تومان دریافت می کنند "
دیگر مد شده ست " وقت به بیمارنمی دهند
" نوبتی ست"هرکه زودتر نام خودرا بوسیله منشی 2 یا 3 ساعت قبل از ورود پزشک "
نوشته شده باشد" و دکترزمانی وارد مطب می شود"که مطب مملو ازبیمار نشسته ویا
سرپائی وجود دارد "اکنون بخو بی قابل درک
ست"که یک دکتر در عرض 2و یا 3 ساعت در مطب "بطور متوسط 30 بیمار را ویزیت
می کند"ایا؟ اینگونه رفتارکردن با بیماران
بوسیله یک پزشک "که جزئ طبقه روشنفکر
جامعه هستند "قابل درک ست؟ایا؟ وزیر
بهداشت از این وضعیتی که پزشگان برای
بیماران ایجاد کرده اند "نباید شرمسار باشد؟
ایا؟ جا دارد که ایشان از این رفتارها با بیماران
دفاع کنند؟
شهروند
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۱۵ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
با سلام ضمن عرض ادب با توجه به اینکه طرح سلامت برای شهرستانها ی مثل خلخال بلا شده و مردم را گرفتار کرده در صفات مختار نبود و اصرار بر اشتبا هات و نواقص این طرح ناسلامت هم از مردانه گی مختار نبود پس اگر دنبا ل خدمت و .....برای مردم هستید برای شهرسنانها مثل خلخال که لحاظ پزشکی ودرمانی گرفتار و ....هستند یک دید مثبت نگاه کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۶ - ۱۳۹۵/۰۹/۲۹
0
0
آفرین بر بهترین وزیر کابینه
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۷:۱۲ - ۱۳۹۵/۱۰/۰۳
0
0
این اظهارات مضحک و خنده‌دار مسئولین وزارت بهداشت همانند آمارهای کذایی دولت، از تورم ۷/۵٪ و لعو تحریمها و باز شدن ۱۰۰۰ ال سی در روز تعطیل و ایجاد چند میلیون شغل و در عین حال اعلام آمار صقر اشتغال زایی در دولت قبل است!! بقول جوانها مرغ پخته خنده‌اش میگیرد!! زیرا بعنوان احدی از آحاد ملت در مراجعه برخی بیمارستانها و مراکز درمانی، شاهدم که دکتر ساعت ۱۰ تا ۱۰/۵ میاید و ساعت ۱۱ تا ۱۱/۵ میرود!!!
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار