کد خبر: 827886
تاریخ انتشار: ۲۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۶:۳۲
سومين مجموعه تفكيك گر سر چاهي سيار MOS با همت كارشناسان داخلي شركت آغاجاري ساخته و در مدار عملياتي قرار گرفت.

به منظور صرفه جويي و جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي و جلوگيري از هدر رفت انرژي و همچنين پيشگيري از سوزاندن نفت چاه ها در زمان انجام اقدامات فنی و عملياتي سومين مجموعه تفكيك گر سر چاهي سيار راه اندازي شد.

ابراهيم پيرامون مدير عامل شركت بهره برداري نفت و گار آغاجاري تصريح كرد: در راستاي توليد نفت از ميادين و فرآورش بهينه آن در جهت  تحقق اهداف از پيش تعيين شده وزارت نفت و جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي دستگاه تفكيك گر MOS توسط متخصصان و كارشناسان عملياتي شركت آغاجاري با بكار گيري روش هاي نوين علمي و عملي و استفاده از تجهيزات داخلي شركت ساخته و راه اندازي شد.

اين دستگاه به منظور فرآورش نفت، برروي چاه‌هايي كه مشكل افت فشار پيدا كرده و يا پس از اسيدكاري چاه‌ها، تا زمان عادي شدن فشار چاه قرار مي‌گيرد و پس از جداسازي گاز، نفت خروجي با تقويت فشار آن از طريق خطوط جرياني به واحدهاي بهره برداري مربوطه انتقال مي يابد.

وي با اشاره به لزوم  استفاده از توان نيروها و امكانات بومي افزود: شركت آغاجاري همواره تلاش داشته  با توجه به شرايط حساس كشور و وجود تحريم هاي ظالمانه كشور هاي غربي  و همچنين انجام تعهدات توليد نفت با توجه به افزايش سهم ايران در نفت اوپك با بكار گيري روش هاي نوين و استفاده از تجهيزات مناسب داخلي  بدون وابستگي به كالاي خارجي جهت رسيدن به  اهداف بزرگ تلاش نمايد .

ابراهيم پيرامون عنوان كرد:  از جمله قابليت هاي اين دستگاه جلوگيري از آلودگي هاي زيست محيطي ناشي از سوزاندن مواد هيدروكربوري، جلوگيري از اتلاف نفت از طريق سوزاندن در گودال های سوخت در هنگام انجام   فعاليت هاي فنی و تخصصی بر روی چاه ها و همچنين اين دستگاه در صورت نياز توانايي توليد و فرآورش روزانه حدود3000 بشكه نفت را دارد که این امر علاوه بر افزايش توان توليددر شركت، سود و صرفه اقتصادی و از آلودگی های زیست محیطی نیز جلوگیری به عمل مي آورد.

شركت بهره برداري نفت و گاز آغاجاري به عنوان يكي از شركت هاي توليد كننده نفت و گاز كشور، در راستاي تحقق اقتصاد مقاومتي توانسته تاكنون سه دستگاه تفكيك گر MOS را با تجهيزات و توان نيروهاي بومي ساخته و در چرخه توليد نفت به كارگيري نمايد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر