کد خبر: 827575
تاریخ انتشار: ۲۷ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۳۶
مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت:

مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب خراسان رضوی گفت: 29شهر استان در تابستان 96(پیک مصرف) در شرایط تنش آبی قرار خواهند داشت.

حسین اسماعیلیان جمعیت ساکن در این شهرها را یک میلیون و 404هزارو732نفراعلام کرد و افزود: در تابستان امسال 30شهر با بحران آب مواجه بودند که با اقدامات انجام شده از جمله حفر، جابجایی و کف شکنی 35 حلقه چاه، تجهیز و برقرسانی 44حلقه چاه ،ساخت 25هزارمترمکعب مخزن ذخیره آب و احداث 76.5 کیلومترخط انتقال جمعا هزارو135لیتربرثانیه به ظرفیت تولید آب شرکت افزوده شد و هم زمان با اعمال برنامه های مدیریت مصرف شرایط پیک مصرف سال 95 پشت سر گذاشته شد.

وی در همین رابطه از برگزاری نشست های کنترل و مدیریت تامین آب در استانداری و همچنین تشکیل 35جلسه کمیته تامین آب با 550 مصوبه در آبفای استان طی سالجاری خبر داد که این تعداد در سال قبل 14 جلسه با خروجی 141مصوبه بود.

وی در ادامه به تشریح برنامه های آبفا برای عبور از بحران آب شرب سال 96 پرداخت و گفت: حفر 41 حلقه چاه، تجهیز و برقرسانی 38حلقه چاه، اجرای 89کیلومتر خط انتقال و ساخت 9500 مترمکعب مخزن ذخیره آب با اعتبار 322میلیارد و 700میلیون ریال در دستور کار قرار گرفته است.

به گفته اسماعیلیان آبرسانی به شهرهای دچار بحران در قالب پروژه های اضطراری تامین آب انجام می شود که برای هر شهریک برنامه خاص و جداگانه تهیه شده است.

وی تولید فعلی آب در این شهرها را 4410لیتر برثانیه اعلام کرد که با اجرای پروژه های تامین آب 785لیتربرثانیه به این توان افزوده خواهد شد.

رئیس هیئت مدیره آبفای خراسان رضوی خاطر نشان کرد: در سال 95 نسبت به اجرای پروژه های ارتقاء کیفیت آب شامل نصب و راه اندازی سه دستگاه آب شیرین کن در شهرجنگل، نصب و راه اندازی الکترولیز نمک طعام در سبزوار، توسعه و تجهیز آزمایشگاه های ستاد، سرخس و سبزوار، ساخت آزمایشگاه خواف و فریمان و اخذ گواهینامه استاندارد 17025 جهت افزایش دقت و صحت آزمون های آب و مطالعات ارتقاء کیفیت آب شهرهای قوچتن، سبزوار، ریوش ، سلطان آباد و جنگل اقدام شد.   

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار