کد خبر: 827133
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۲۰:۰۲
روايت آيت‌الله كعبي از ملاقات اعضاي جامعه مدرسين با آيت‌الله وحيد خراساني
حضرت آيت‌الله وحيد خراساني در ديداري كه شماري از اعضاي شاخص جامعه مدرسين با وي داشتند با اشاره به اينكه تضعيف نظام جايز نيست، تأكيد كرد با وجود اين سيد (رهبري) خيال‌مان راحت است.
حضرت آيت‌الله وحيد خراساني در ديداري كه شماري از اعضاي شاخص جامعه مدرسين با وي داشتند با اشاره به اينكه تضعيف نظام جايز نيست، تأكيد كرد با وجود اين سيد (رهبري) خيال‌مان راحت است.
 
 برخي جريانات حوزوي چون در صحنه نيستند، آلت دست دشمن مي‌شوند
به گزارش رسا، آيت‌الله كعبي در ميزگرد علمي سي و دومين نشست انجمن فارغ‌التحصيلان مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) اظهار داشت: گاه جريانات موجود در حوزه از طرفداران نظام و انقلاب و ولايت فقيه هستند اما چون در صحنه نيستند و واقعيات را نمي‌بينند، دچار اشتباه محاسباتي مي‌شوند، مثلاً در نهضت مشروطه علماي نجف با حمايت از نهضت مشروطه به دنبال كم شدن قدرت شاه و رهايي مردم بودند اما چون مانند شيخ‌فضل‌الله در صحنه نبودند، نمي‌توانستند دريابند كه روشنفكران چه اندازه ضد دين بودند و چگونه به دنبال براندازي دين در جامعه هستند.
وي بر لزوم به صحنه آمدن روحانيت تأكيد كرد و اظهار داشت: روشنفكران ضددين امروز نيز در حال تلاش هستند تا با نفوذ در روحانيت، از روحانيت عليه اسلام و انقلاب استفاده كنند. برخي به خاطر در صحنه نبودن و بصيرت نداشتن به آلت دست دشمن تبديل مي‌شوند. امروز علاوه بر تمركز اسلام منهاي روحانيت، ‌تز روحانيت عليه روحانيت نيز توسط دشمن پيگيري مي‌شود.
آيت‌الله كعبي ادامه داد: برخي علما در گذشته هرچند نظرشان بر ولايت مطلقه فقيه بود، اما گمان مي‌كردند كه هرگز علما مبسوط‌اليد نمي‌شوند تا حكومت تشكيل دهند. امام(ره) اين اميد را ايجاد كرد كه مي‌توان نظام اسلامي را ايجاد كرد. وي با اشاره به برخي شائبه‌ها و شايعات در مورد مراجع تقليد گفت: هيچ يك از مراجع، با نظام اسلامي مخالف نيستند. بنده با آيت‌الله مؤمن، آيت‌الله شب‌زنده‌دار و آيت‌الله مقتدايي خدمت حضرت آيت‌الله‌العظمي وحيد خراساني رسيديم. ايشان گفت: ‌امروز حفظ نظام از اوجب واجبات است و تضعيف آن جايز نيست و ما با وجود اين سيد (رهبري) خيالمان راحت است و نگراني ما نسبت به آينده – يعني 100 سال ديگر – است.

   هشدار در مورد انقلابي‌زدايي از حوزه‌هاي علميه
عضو مجلس خبرگان رهبري با اشاره به برخي جريان‌ها مانند تشيع لندني در حوزه ادامه داد: امروز جريان‌هايي در حوزه قرار گرفته‌اند كه دست‌هاي پشت پرده آنها را مديريت مي‌كند و نفوذ را به خوبي مي‌توان در آنها ديد. آيت‌الله كعبي هويت انقلابي و اسلامي را واحد خواند و گفت: ‌نمي‌توان پايبند به اسلام بود و انقلابي نبود. انقلابي، با انقلاب قهر نمي‌كند، كساني كه آخر سر از انقلاب كناره مي‌گيرند، ‌انقلابي نيستند و حتي زحمات گذشته خود را نيز خراب مي‌كنند، مانند روزه‌داري كه ساعتي به افطار مانده، ‌افطار كند. وي با اشاره به سخنان رهبري، ‌انقلابي‌گري در حوزه علميه قم را در خطر دانست و افزود: براي انقلابي ماندن حوزه بايد در مباني انقلاب معرفت كامل داشت، ‌به گونه‌اي كه در عمق جان فرد نفوذ كرده باشد. افرادي كه تنها بر اساس احساسات با انقلاب همراه شده باشند، در تندبادها مسير خود را عوض مي‌كنند.
آيت‌الله كعبي اظهار داشت: در فتنه 88 ناظر بودم و مي‌ديدم كه جريان روشنفكر ضدروحانيت و ضد‌مرجعيت، از طريق واسطه‌هاي رند و معمم توانست جريان سنتي حوزه را با جريان ضدمرجعيت همراه كند و در مواردي به مواضع مشترك برسد. امروز خطر انقلابی‌زدايي از حوزه‌ها ‌از متن سكولاريسم برمي‌خيزد چراكه سكولاريسم زيركانه و با ادعاي دلسوزي پيش مي‌آيد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار