کد خبر: 827080
تاریخ انتشار: ۲۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز:
رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز گفت: ۱۰ شهرستان استان مجری فاز دوم طرح تحول سلامت هستند.

اسماعیل ایدنی اظهار کرد: روز گذشته دهمین جلسه ستاد اجرایی طرح تحول سلامت در خصوص برنامه تأمین مراقبت های اولیه سلامت در مناطق شهری را در دانشگاه برگزار کردیم.

وی افزود: به صورت کلی فعالیت های فاز اول طرح را مرور و برنامه های سال آینده را نیز بررسی کردیم. در سال اول از یکم مهرماه سال گذشته تا ۳۶ شهریورماه امسال ۴۲ مرکز خدمات سلامت، ۶۵ پایگاه سلامت و ۲۴۰ مراقب سلامت و ۴۹۳ نیروی پشتیبانی را در مجموع در حوزه نیروی انسانی طرح تحول سلامت فعال کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز تصریح کرد: در فاز دوم تعداد مراکز خدمات سلامت ۲۹، پایگاه سلامت ۵۵، مراقب سلامت ۲۴۱ و سایر نیروها ۳۲۴ نفر هستند که در سال دوم باید انجام دهیم.

ایدنی خبر داد: تعداد کل مراکز خدمات جامع سلامت ۶۷ مرکز، پایگاه سلامت ضمیمه فعال ۶۷ و همچنین ۱۱۶ پایگاه غیرضمیمه داریم.

وی بیان کرد: ۱۰ شهرستان مجری این برنامه هستند و جمعیت شهری تحت پوشش حدود دو میلیون و ۴۱ هزار و ۹۴۳ نفر و جمعیت حاشیه نشین هم یک میلیون و ۲۹۰ هزار نفر است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز با اشاره به اینکه در سال اول اجرای طرح قرارداد به صورت برون سپاری پایگاه های سلامت و خرید خدمت بوده است، گفت: بر اساس ساختار نیروی انسانی که داشتیم، ۷۰ پزشک، ۶۳ کارشناس تغذیه، ۷۱ کارشناس روانشناسی بالینی، ۱۳۹ کارشناس بهداشت محیط و حرفه ای، ۵۹ پرستار، ۷۱ مدیر اجرایی، ۶۹ نیروی پذیرش، ۶۱ مراقب سلامت مرد، ۶۹ نیروی آزمایشگاه، ۶۶ نیروی خدماتی و همچنین در مراقبت های سلامت پایگاه های غیرضمیمه ۴۸۱ نفر را جذب کردیم.

ایدنی با اشاره به اینکه یک هزار و ۲۱۹ نفر در طرح تحول سلامت در حوزه شهری جذب شدند، عنوان کرد: یک سری خدمات خاص اجرایی هم انجام شد و به ویژه توانستیم زیرساخت الکترونیک را برای ۶۶ مرکز جامع خدمات سلامت و ۱۰۹ پایگاه سلامت فراهم کنیم و حدود ۳۳۴ رایانه را در مراکز جامع خدمات سلامت، ۳۱۵ رایانه در پایگاه های سلامت و ۱۸۵ رایانه را در پایگاه های سلامت ضمیمه مستقر کنیم.

وی با اشاره به راه اندازی دو آزمایشگاه و ۳۷ مرکز نمونه گیری ادامه داد: راه اندازی حدود ۲۰ واحد دندانپزشکی، دو مرکز ترک دخانیات اقدام به تعمیر و تجهیز هفت مرکز آموزش بهورزی و راه اندازی دو مرکز جدید کردیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی اهواز یادآور شد: در تمام شهرستان های مجری، برنامه ریزی برای حرکت به سمت خرید و تجهیز آزمایشگاه ها در حال انجام است. همچنین زنجیره سرمای واکسن شهرستان و کنترل هوشمند درتمام شهرستان ها فراهم شد.

ایدنی خبر داد: یک تفاهم نامه خوب بین استانداری خوزستان و وزارت بهداشت انجام شده تا قریب به ۱۰۰ میلیارد تومان برای احداث مراکز بهداشتی، خانه های بهداشت، مراکز جامعه خدمات بهداشتی و پایگاه های سلامت هزینه می شود.

وی اضافه کرد: یکی از برنامه ها این است که پوشش دندانپزشک را در واحدهای شهری آن هم در سال دوم اجرای طرح به ۴۷ نفر و تعداد پزشکان را به ۱۳۲ نفر ارتقا دهیم.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر