کد خبر: 826316
تاریخ انتشار: ۱۹ آذر ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
شهردار منطقه ۷ مشهد خبر داد؛
شهردار منطقه 7 مشهد در نشست خبری با اصحاب رسانه گفت: در ۸ ماهه نخست امسال ۳ هزار و ۴۵۰ مورد پیشگیری از تخلف ساختمانی در منطقه ۷ شهرداری مشهد انجام شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل رشدی ۱۷ درصدی داشته است.

 

 علیرضا عصمت‌پرست ادامه داد: همچنین در همین مدت ۱۷۵۴ رای کمیسیون ماده ۱۰۰، شامل جریمه و رای قلع بنا ابلاغ و ۳۸ مورد رای قلع بنا نیز اجرا شده است در ۸ ماهه نخست امسال ۲۳۱ پروانه ساختمانی صادر شده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته ۳۷ درصد افزایش داشته است.

وی بیان کرد:۲ هزار واحد مشاغل مزاحم در منطقه ۷ وجود دارد که از این میان برای  ۹۰۰ واحد آن پرونده انتقال تشکیل و ۱۵۰ واحد از این مشاغل مزاحم ظرف ۶ ماه به خارج از شهر منتقل خواهد شد.

این مقام مسئول عنوان نمود: تحویل ۲۵ هکتار از اراضی رفع تصرف شده ارتفاعات خلج به شهرداری منطقه ۷ مشهد از دیگر اقدامات انجام شده بوده است و در این زمین‌ها اقدام به کاشت ۷ هزار نهال و نصب ۱۰۰ آلاچیق برای استفاده شهروندان شده است و در همین زمینه نیز ۳۰۰ هکتار دیگر از این اراضی برای اجرای فضای سبز در اختیار شهرداری منطقه ۷ مشهد قرار گرفته است.

وی در ادامه افزود: وعده داده مبنی بر احداث خیابان دو طبقه در خیابان کوشش مشهد را تکذیب می‌کنم و من وعده اجرای این پروژه را ندادم بلکه اعلام کرده بودم که مطالعات آن را انجام داده‌ایم و پیگیر اجرای آن هستیم اما قول اجرا نداده‌ایم.

عصمت پرست تصریح کرد: پروژه مشارکتی پارک طرق از دیگر اقدامات انجام شده شهرداری منطقه ۷ مشهد در ۸ ماهه نخست امسال بود و قرارداد این پروژه از مرحله تفاهم گذشته و بخشی از عملیات اجرایی مانند ستون‌های آن اجرا شده است، اما به دلیل این که زمین‌ها متعلق به آستان قدس رضوی است مذاکرات سرمایه‌گذار برای توافق با این مجموعه در حال انجام است.

وی ابراز کرد: شهرداری منطقه ۷ مشهد آمادگی انتقال یا ساخت باند مورب فرودگاه شهید هاشی‌نژاد مشهد را دارد و یکی ازدلایل این موضوع مشکلاتی است که شکایت های شهروندان در نشست‌های مردمی با شهردار منطقه ۷ مطرح شده است.

وی بدهکاری فرودگاه تا سال  ۹۰ را  مبلغ ۳۰ میلیارد تومان است دانست و افزود: این مبلغ از آن زمان تاکنون افزایشی دو برابر داشته و به ۶۰ میلیارد تومان رسیده است اما فرودگاه مشهد این مبلغ را قبول ندارد و از مجموع بدهی‌های خود تنها ۲ میلیارد تومان آن را پرداخت کرده‌اند.

شهردار منطقه 7 مشهد خاطر نشان کرد: فرودگاه مشهد دومین فرودگاه کشور است و بهتر است به مکانی دیگر منتقل شود زیرا با احداث باند مورب جاده محمد آباد کاملا حذف می‌شود که در این راه دولت باید کمک کند؛ شهرداری نیز می‌تواند دراین زمینه کمک کند.

وی اظهار کرد: نصب تابلوی روزشمار نابودی رژیم صهیونیستی در فرودگاه مشهد یکی دیگر از اقدامات شهرداری منطقه ۷ مشهد بود و این کار براساس‌فرمان مقام معظم رهبری انجام شد و همه ما باید تابع منویات معظم ‌له باشیم و ایشان در یکی از سخنرانی‌هایشان فرمودند رژیم صهیونیستی ۲۵ سال آینده را نخواهد دید.

علیرضا عصمت‌پرست اشاره کرد: این تابلو تبلیغاتی نیست و دارای ۱۶ آیتم مربوط به نابودی رژیم صهیونیستی است و یکی از این آیتم‌ها روز شمار نابودی رژیم صهیونیستی تا ۲۵ سال آینده و براساس فرامین مقام معظم رهبری است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار