کد خبر: 825935
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۹
رییس بیمارستان گلستان اهواز از ساخت اولین مرکز بزرگ غربالگری سرطان سینه در استان خوزستان خبر داد.
دکتر حبیب حی‌بر  اظهار کرد: هدف از ایجاد و راه‌اندازی مرکز غربالگری بیمارستان گلستان اهواز، تشخیص زودرس سرطان است؛ غربالگری سرطان سینه نخستین واحدی است که در این مجتمع راه اندازی خواهد شد، زیرا تشخیص به موقع و غربالگری سرطان سینه موجب می‌شود تا این بیماری، در مراحل اولیه شناسایی و درمان شود و از پیشرفت بیماری سرطان به مراحل سخت علاج، جلوگیری شود.

وی گفت: مرکز غربالگری سرطان بیمارستان گلستان با پیشرفته‌ترین امکانات و بهره‌گیری از حضور اساتید دانشگاه علوم پزشکی جندی شاپور اهواز و همچنین کارشناسان توانمند رشته‌های پیراپزشکی، پرستاری و مامایی، خدمت‌رسانی به مردم شریف خوزستان و به ویژه جامعه بانوان استان خوزستان را در دستور کار خود قرار خواهد داد.

حی‌بر افزود: انجام غربالگری سرطان سینه، برای کلیه خانم‌های بالای 20 سال توصیه می‌شود، به طوری که گام نخست آن، انجام خودمراقبتی و معاینه خود شخص، مرحله دوم معاینه توسط پزشک متخصص و کارشناسان آگاه، و در مرحله بعد و در صورت نیاز به بررسی‌های تکمیلی، آزمون ماموگرافی انجام می‌شود که البته انجام ماموگرافی برای کلیه زنان بالای 40 سال، لازم و ضروری است.

وی ادامه داد: تمام این مراحل غربالگری و تشخیص زودرس، در مرکز جامع غربالگری سرطان بیمارستان گلستان اهواز انجام خواهد شد و در صورت تشخیص ابتلا به سرطان، این مرکز به عنوان یکی از مراکز پیشگام کشور در درمان سرطان، کلیه امکانات و تجهیزات پرتودرمانی و شیمی‌درمانی را دارا است و همچنین با حضور جراحان برجسته، کادر پرستاری و پیراپزشکان، انجام اعمال جراحی پیشرفته نیز در این مرکز میسر است.

رییس بیمارستان گلستان اهواز گفت: هم‌اکنون مرکز جامع غربالگری سرطان بیمارستان گلستان اهواز، با مساحتی معادل ۷۰۰ متر مربع و در ۲ طبقه، در ضلع جنوبی این مرکز در حال ساخت است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر