کد خبر: 825934
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
استاندار خوزستان خبر داد:
استاندار خوزستان گفت: از پارسال تاکنون حدود سه هزار و 600 هکتار در مناطق مختلف این استان به منظور مقابله با پدیده ریزگردها نهال کاری صورت گرفته و این طرح همچنان ادامه خواهد داشت.
 غلامرضا شریعتی در حاشیه بازدید از پروژه نهال کاری شمال شرق اهواز اظهار کرد: نهال کاری در این منطقه به منظور مقابله با ریزگردها در مساحت 350 هکتار انجام شده است.

وی ادامه داد: همچنین در بحث تثبیت شن های روان نیز با کمک وزارت نفت و اجرای قرارگاه خاتم الانبیا(ص) حدود 14 هزار هکتار در این زمینه کار شده که قرار است برای سرعت بخشیدن به کار اعتباری بالغ بر 250 میلیارد ریال دیگر هزینه شود.

استاندار خوزستان گفت:دغدغه به حق منابع طبیعی بحث نگهداری این نهال ها است و تاکنون راهکاری برای آن پیش بینی نشده که قرار است از طریق منابع ملی و استانی پیگیری شود.

شریعتی در ادامه اظهار کرد: ستاد مبارزه با ریزگردها کانون های مورد نظر را در خوزستان مشخص کرده و در خصوص آن برنامه هایی در دست اقدام دارد و هرچه در این خصوص اعتبار بیشتری جذب شود سرعت بیشتری به کار می بخشیم.

وی گفت: هرچه با مشکلات اقتصادی روبه رو باشیم روند کار ما نیز برای مقابله با ریزگردها کندتر می شود.

وی افزود: پارسال منابع طبیعی خوزستان حدود هفت هزار هکتار کار بیولوژی انجام داد و در رابطه با ریزگردها و تثبیت شن های روان اقدامات خوبی حاصل شد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر