کد خبر: 825902
تاریخ انتشار: ۱۶ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۶
در جلسه شورای فرهنگ عمومی انجام شد:
حجت الاسلام علی محمد گلوردی بر ساماندهی وضعیت عفاف وحجاب و تحکیم بنیان خانواده در سطح جامعه تاکید کرد.
محمدرضا عباسی

   حجت الاسلام علی محمد گلوردی امام جمعه بخش چهاردانگه شهرستان اسلامشهر،در شصت و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی  این بخش بر ساماندهی وضعیت عفاف وحجاب وتحکیم بنیان خانواده  در سطح جامعه و اقشار مختلف جامعه  تاکید کرد.

 

امام جمعه و رئیس جلسه با اشاره به روایتی ازپیامبر اکرم (ص) به تشریح گذران عمرپرداخت و افزود: عمر گذشته انسان به هیچ عنوان به گذشته باز نمی گردد و فقط به اذن خداوند رحمان عمر دیگری به سن  انسان افزوده می شود و انسان از مرحله پیری به جوانی دیگری می رسد .

 

وی بیان کرد:عمر انسان ونحوه استفاده از آن و اینکه تمامی اعمال انسان در پیش خدا محفوظ است وهر عملی که انسان انجام می دهد ، اگر برای رضا خدا باشد، در پرونده او ثبت و ضبط می شود و در آخرت موجوب سعادت وخوشبختی وی خواهد شد .

امام جمعه بخش چهاردانگه در ادامه جلسه ضمن اشاره به وضعیت حجاب در جامعه امروزی ، از تمامی دستگاههای اجرایی ،خواستار ساماندهی وضعیت حجاب و عفاف و تحکیم بنیان خانواده و فراهم نمودن شرایطی برای تسهیل ازدواج جوانان شد.

 سید حسن حسینی رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و دبیر شورای فرهنگ عمومی چهاردانگه  در ادامه این جلسه ،ضمن تبریک فرارسیدن ماه پر فیض و برکت ربیع الاول و وجود ولادت ها و مناسبت های مذهبی ویژه این ماه در خصوص طرح انتخاب پایتخت کتاب و روستاهای دوستدار کتاب توضیحات مبسوطی را به حضار ارائه کرد .

حسینی افزود:به منظورترویج فرهنگ مطالعه دربین اقشارمختلف جامعه،ارگانها ونهادها وافراد می توانند ،که طرح های تازه، نو و ابتکاری خود را که قابلیت اجرایی شدن را نیز داشته باشند،حداکثر ظرف مدت یک هفته تحویل اداره فرهنگ و ارشاد نمایند تا، پس از جمع بندی جهت طی مراحل بعدی به اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان تهران ارسال شود . 

در ادامه جلسه اعضای شورای فرهنگ عمومی و مسئولین  دستگاههای اجرایی به ارائه گزارش اقدامات انجام گرفته در حوزه حجاب و عفاف  در مجموعه تحت مدیریت خود پرداخته و نقطه نظرات و پیشنهادات خود را در این خصوص ارائه نمودند .

چاپ و نصب بنر در خصوص تبلیغ فرهنگ عفاف و حجاب در مکان های پرتردد و شلوغ شهر توسط شهرداری، برپایی نشست های کتابخوان و نمایشگاهها و مسابقات کتابخوانی با موضوع حجاب و عفاف و انجام اقدامات لازم به منظور تشویق اعضای کتابخانه ها برای استفاده از چادر به عنوان حجاب برتر توسط اداره کتابخانه ها، مورد تاکید و تصویب اعضای شورای فرهنگ عمومی چهاردانگه قرار گرفت .

همچنین تداوم نشست های حلقه های معرفتی با موضوع حجاب و عفاف و برنامه ریزی و هماهنگی های لازم در خصوص برگزاری همایش حجاب و عفاف با حضور دانش آموزان و مربیان مدارس، دعوت از اتاق اصناف و اماکن نیروی انتظامی در جلسه آتی شورا جهت برپایی فروشگاه البسه اسلامی و ساماندهی مانکن های موجود در فروشگاههای سطح بخش، از دیگر موارد مورد بحث این شورا بود که به تصویب رسید.  

 ارائه طرح ها و پیشنهادهای ابتکاری قابل اجرا توسط اعضاء در خصوص انتخاب پایتخت کتاب و روستاهای دوستدار کتاب طرف مدت یک هفته به اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی و ... از جمله مصوبات مورد بحث این جلسه بود .

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر