کد خبر: 825515
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۲۱:۳۴
وزير كشور: دولت بحث پيشگيري را با رويكرد اجتماعي دنبال مي‌كند
ارائه گزارش‌هاي اقدامات صورت گرفته در حوزه ساماندهي آسيب‌هاي اجتماعي و كار‌هاي بسيار برجا مانده در اين بخش به رغم فعاليت‌هاي صورت گرفته بنا بر خبر‌هاي انتشار يافته نتوانسته است مورد اقبال رهبر معظم قرار گيرد، بر اين اساس به گفته معاون اول رئيس‌جمهور در ديدار اخير مسئولان ارشد كشور با ايشان مقرر شد كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسئوليت اجتماعي اين حوزه را نيز عهده‌دار شود و بر اين اساس وزير كشور و چند مسئول ديگر به تركيب اين شورا اضافه شوند.
معاون اول رئيس‌جمهور در نخستين همايش ملي صيانت و گفتمان‌سازي اجتماعي شدن مبارزه با مواد مخدر با اشاره به ظرفيت‌ها و پتانسيل بالاي كشورمان و آسيب‌ها و تهديداتي كه اجتماع و كشورمان را تهديد مي‌كند، گفت: فقر، حاشيه‌نشيني، طلاق، تهديد خانواده، اعتياد و گسترش دامنه‌هاي آن، فسادهاي مالي، اجتماعي، اخلاقي و شكل‌گيري مناطق حاد و بحران‌زا از جمله آسيب‌هايي هستند كه متفكران و انديشمندان علوم اجتماعي بارها نسبت به وجود اين تهديدات هشدار دادند.

 اسحاق جهانگيري افزود: تهيه گزارش وزارت كشور از وضعيت اجتماعي كشورمان نشان مي‌دهد كه بايد جامعه و نهادهاي مدني، دولت و اركان حكومت نسبت به آسيب‌هاي اجتماعي حساس باشند؛ چراكه حساسيت و اقدامات به موقع كمك مي‌كند تا اين پديده‌ها منجر به بحران‌هاي اجتماعي نشود.
معاون اول رئيس‌جمهور با اشاره به برگزاري چهار جلسه از سوي مقام معظم رهبري با سران كشور و مسئولان نظام در موضوع آسيب‌هاي اجتماعي گفت: برگزاري جلسات بسيار مهم رهبري در يك سال اخير، يك پيام مشخص دارد كه نشان‌دهنده عزم نظام براي كاهش و حل آسيب‌هاي اجتماعي است و نبايد فراموش كرد كه آنچه مكمل اين عزم و رويكرد است، حساسيت و مشاركت جامعه و همه شهروندان در حوزه مسائل اجتماعي است.

جهانگيري با تأكيد بر اينكه سلامت نهادهاي هر جامعه دوام آن جامعه را تشكيل مي‌دهد، اعتياد را مهم‌ترين آسيب ‌مزمن در جامعه ايران دانست و افزود: بايد توجه داشت كه گسترش اعتياد، باعث به وجود آمدن بيماري‌هاي مزمن ديگري در جامعه مي‌شود كه تمام منابع و سرمايه‌هاي اجتماعي، انساني و فرهنگي جامعه را مورد تأكيد قرار مي‌دهد و متأسفانه جامعه‌اي كه حساسيت خود را نسبت به اعتياد از دست دهد، به بستري براي شكل‌گيري آسيب‌هاي كشنده تبديل خواهد شد.
وي با اشاره به نتايج جلسات بسيار مهم مقام معظم رهبري با مسئولان كشور گفت: در يك سال گذشته چهار جلسه مهم با حضور مقام معظم رهبري و مسئولان ارشد كشور برگزار شد و گزارش‌هايي از وضعيت فعلي در اين جلسات ارائه شد كه نهايتاً منجر به آن شد كه شوراي عالي انقلاب فرهنگي مسئوليت اجتماعي را نيز عهده‌دار شود و مقرر شد وزير كشور و چند مسئول ديگر به تركيب اين شورا اضافه شوند.

جهانگيري اضافه كرد: همچنين رئيس‌جمهور به عنوان رئيس شوراي عالي انقلاب فرهنگي قبول مسئوليت كردند تا رياست جلسات اين شورا را براي سياست‌گذاري كنترل و نظارت براي عملياتي شدن برنامه‌ها را عهده‌دار شوند.
  
وزيركشور: دولت بحث پيشگيري را با رويكرد اجتماعي دنبال مي‌كند
همچنين وزير كشور نيز گفت: دولت تدبير و اميد بحث پيشگيري را با رويكرد اجتماعي دنبال مي‌كند. ما بيش از ۸۰ درصد از درمان را به صورت اجتماعي انجام مي‌دهيم و اين ميسر نيست مگر با اطلاع‌رساني درست.
رحماني فضلي گفت: موضوع مبارزه با آسيب‌هاي اجتماعي و مواد مخدر جزو مسائلي است كه بدون همراهي مردم انجام نمي‌شود. ما بايد تلاش كنيم از معتاد شدن افراد جامعه جلوگيري كنيم و براي اين موضوع همه خانواده‌ها و آموزش و پرورش و علما و روحانيت در صحنه باشند. وي افزود: دولت تدبير و اميد بحث پيشگيري را با رويكرد اجتماعي دنبال مي‌كند ما بيش از ۸۰ درصد از درمان را به صورت اجتماعي انجام مي‌دهيم و اين ميسر نيست مگر با اطلاع‌رساني درست و اميدوارم با احساس مسئوليت مردم گام‌هاي بلندي در اين زمينه برداريم و تاكنون نيز بنا بر آخرين گزارش سازمان ملل ايران يكي از پيشگامان مبارزه با مواد مخدر معرفي شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار