کد خبر: 825376
تاریخ انتشار: ۱۴ آذر ۱۳۹۵ - ۱۰:۴۶
وزیر کشور با بیان اینکه توانستیم جلوی رشد شتابان اعتیاد را امروز بگیریم اضافه کرد: در حوزه مقابله نیز توانستیم در سال ٩٢ تا ٩٤ بیش از ۲۰۰۰ تن مواد مخدر را کشف کنیم و در این مسیر شهدای زیادی را تقدیم کردیم.
تسنیم: عبدالرضا رحمانی فضلی در نخستین همایش ملی صیانت و گفتمان سازی اجتماعی شدن مبارزه با مواد مخدر با اشاره به بین المللی بودن مساله اعتیاد اظهار داشت: به خاطر درگیر بودن تمام دنیا با این بلیه، معاونتی در سازمان ملل ایجاد شده و در ایران نیز با توجه به مجاورت کشورمان با بررگترین تولیدکننده مواد مخدر دنیا با بیشترین آسیب در این حوزه مواجهیم و هزینه های بیساری را به نیابت از جامعه جهانی متحمل می شویم.

وی با انتقاد از کم بودن کمک‌های بین‌المللی به ایران افرود: البته اعتقادات مردم کشورمان باعث شده تا در شیوع اعتیاد، ایران جزو کشورهای متوسط قرار گیرد.: مقام معظم رهبری تاکنون ٤ جلسه سه ساعته را با یران کشور برگزار کردند که اولین اولویت این جلسات، مبارزه با مواد مخدر بود.

دبیرکل ستاد مبارزه با موادمخدر اضافه کرد: در بررسی‌های ما 50 درصد زندانی‌ها به دلیل مواد مخدر در زندان هستند و 50 درصد طلاق ها به دلیل اعتیاد و این معضل رخ داده است.

رحمانی فضلی با تاکید بر اهمیت موضوع این مبارزه در دولت تدبیر و امید گفت: اولین توصیه رییس جمهور، فعالیت در دو حوزه پیشگیری و صیانت به من بود. ما برای اینکه بتوانیم این دو اولویت را پیگیری کنیم موضوع اجتماعی کردن مبارزه را در سرلوحه فعالیت های خود قرار دادیم و با تمام افراد و گروه هایی که در جامعه اثرگذار هستند را به میدان آوردیم و همه اقشار جامعه به نوعی در این سازماندهی جا گرفته اند.

وی با بیان اینکه ما توانستیم جلوی رشد شتابان اعتیاد را امروز بگیریم اضافه کرد: در حوزه مقابله نیز توانستیم در سال ٩٢ تا ٩٤ بیش از 2000 تن مواد مخدر را کشف کنیم و در این مسیر شهدای زیادی را تقدیم کردیم.

رحمانی فضلی با اشاره به اقدامات انجام شده در حوزه درمان نیز افزود: در حال حاضر بیش از 80 درصد درمان اعتیاد توسط مردم انجام می شود.

وی با اشاره به فعالیت و مشارکت ایران در برنامه‌ریزی‌های بین‌المللی نیز گفت: در دولت یازدهم با توجه به اینکه 80 درصد درمان شدگان اعتیاد دوباره به چرخه اعتیاد باز می گردند، برنامه ریزی جدی در این حوزه انجام شد و حوزه صیانت را در موضوعات فرهنگی و اجتماعی در اولویت قرار دادیم و از سوی دیگر برای اشتغال درمان شدگان تفاهم نامه هایی با تولیدی های مختلف داشتیم.

به گفته وزیر کشور تنها راه مطمئن در این مسیر، پیشگیری اجتماعی است و باید تلاش کرد با کمک مردم اجازه ورود جوانان به ورطه اعتیاد را ندهیم.

وی با تاکید بر نقش خانواده‌ها و آموزش و پرورش و دانشگاه‌ها افزود: علی‌رغم تلاش‌های انجام شده ولی نواقصی وجود دارد و ما معتقدیم بدون همراهی مردم موفق نخواهیم بود.

رحمانی فضلی خاطرنشان کرد: ما می‌توانیم یک الگوی موفق در دنیا باشیم و مطالعات انجام شده سازمان ملل روش کشورمان در کاهش رشد اعتیاد به عنوان یک روش قابل قبول معرفی شد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار