کد خبر: 824934
تاریخ انتشار: ۱۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۷
منابع امنیتی شهرستان وکلوز در جنوب شرقی فرانسه امروز از کشف کمربندی انفجاری در یکی از شهرهای آن خبر دادند.
فارس: نیروهای امنیتی شهر «اپت» (Apt) در استان «وکلوز» (Vaucluse) فرانسه امروز جمعه از کشف کمربندی انفجاری در مرکز این شهر خبر دادند.

به گزارش نشریه محلی لاپرووانس، نیروهای امنیتی شهر اپت در جنوب شرقی فرانسه حوالی ساعت 7 صبح امروز جمعه کمربندی انفجاری را در مرکز این شهر کشف کردند و به دنبال آن تدابیر امنیتی توسط آتش‌نشان‌ها در شهر برقرار شده و تیم خنثی‌سازی بمب و مواد انفجاری در محل حاضر شدند.

در حال حاضر جزئیات و اطلاعات بیشتری در خصوص این کشف و ارتباط آن با اقدام تروریستی احتمالی در دست نیست و نیروهای امنیتی در تلاش برای یافتن فرد یا افراد مرتبط با این کمربند انفجاری هستند.

فرانسه از چند ماه پیش با تهدیدهای تروریستی فزاینده‌ای روبروست و از ژانویه سال 2015 میلادی تاکنون چندین حمله تروریستی در این کشور اتفاق افتاده است که مرگبارترین آنها به حملات تروریستی 13 نوامبر 2015 پاریس مربوط می‌شود که گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را بر عهده گرفت.

در پی حملات تروریستی 13 نوامبر، دولت پاریس در سراسر فرانسه وضعیت فوق‌العاده برقرار کرد و از آن زمان تاکنون چندین بار آن را تمدید کرده است.

این در حالیست که با گذشت یکسال از وقوع این حملات، وضعیت فوق‌العاده همچنان در کشور برقرار است، حال آنکه به رغم برقراری این وضعیت در کشور پس از آن نیز اقدامات تروریستی در کشور به وقوع پیوست که مرگبارترین آنها به حمله تروریستی مربوط می‌شود که به کشته شدن 84 نفر انجامید.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار