کد خبر: 824824
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۳۹۵ - ۰۷:۲۶
رئيس آگاهي استان اصفهان مطرح كرد:
رئيس آگاهي استان اصفهان گفت: خشونت ،عصانيت و عدم توانايي فرد در كنترل رفتار خود هنگام خشونت زمينه ساز وقوع بسياري از جرائم خشن در جامعه مي باشد .

سرهنگ "ستار خسروي" در گفت و گو با خبرنگار پايگاه خبري پليس اظهار داشت: خشونت،عصبانيت،نزاع فردي و دسته جمعي، حمل سلاح سرد از چالش هاي اساسي جامعه امروزي است که متاسفانه جامعه همواره از اين چند پديده آسيب ديده و افرادي را هم خواسته و نا خواسته با خودش غرق کرده است.

وي گفت: پرخاشگري و خشونت ريشه در نقش هاي تربيتي خانواده دارد، معمولا افراد پرخاشگر و عصباني محصول کارکرد بد خانواده و بعد هم محيط هستند .

اين مقام انتظامي ادامه داد: اين افراد به محض اينکه در برابر ناملايمات قرار مي گيرند عصبانيت و خشونت خودشان را به طرق مختلف آشکار مي کنند و بعد اتفاقاتي را رقم مي زنند که خود و خانواده هاي ديگري را نابود مي کنند.

سرهنگ خسروي بيان داشت : تحقير کردن ديگران که متاسفانه ما در اطراف خود زياد مي بينيم ،افرادي که فکر مي کنند چون قدرت بيشتري دارند افراد ضعيف تر را مورد تحقير قرار مي دهند،توهين مي کنند و بعد مي بينيم همان فردي که فکر مي کرد ضعيف هست چه فاجعه اي را رقم مي زند.

اين مقام انتظامي با بيان اينکه همراه داشتن سلاح سرد و گرم که عمدتاً توسط افراد مجرم و بعضاً هم ترسو حمل مي شود يک قدرت کاذب به انسان مي دهد،افزود:در نزاع و درگيري که افراد بر سر کوچکترين مسائل با هم پيدا مي کنند، از همين درگيري هاي به ظاهر کوچک قتل بيرون مي آيد و امروزه 25 درصد از قتل ها اتفاقي مي باشد .

وي گفت : ما بايد به اين موضوع توجه داشته باشيم که همه مردم مثل ما فکر نمي کنند،سطح سواد و فرهنگ همه يکي نيست،همه در مقابل ناملايمات يک عکس العمل مشابه ندارند، پس نبايد بخاطر اشتباه ديگران با عصباني شدن، خودمان را تنبيه کنيم.

رئيس آگاهي اصفهان در پايان از مردم خواست : سعي شود آستانه تحمل خودمان را بالا ببريم و مهارت کنترل خشم را ارتقاء دهيم ،از بروز عصبانيت ناگهاني و انفجاري جلوگيري کنيم چون در نزاع و درگيري در هيچ حال شما برنده نيستيد و بازنده ايد، موقع عصبانيت و يا يک حرکت زشت يا اقدامي که باعث ناراحتي ما بشود بطور مثال يک خودرو جلوي ما پيچيده يا کسي حرف نا مربوطي به ما زد سعي کنيم با بخشيدن، انرژي منفي را از خود دور کنيم و فرد خاطي را ببخشيم ، سعي کنيم اگر با فردي عصباني روبرو مي شويم آن فرد را دعوت به آرامش کنيم و اگر اشتباهي هم نکرده ايم با عذر خواهي غائله را ختم کنيم و کاملا خونسرد باشيم ، خستگي،خواب آلودگي،فشار کار عامل تنش هستند،به هيچ وجه سلاح سرد و گرم حمل نکنيد زيرا موقع عصبانيت ممکن است از آن استفاده شود، رعايت ادب در برخورد با همه افراد بسيار مهم است و آشنايي بيشتر با اصول مذهبي و اخلاقي بسياري از مشکلات را حل مي کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار