کد خبر: 823929
تاریخ انتشار: ۰۲ آذر ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۹

براي برخورداري از ارتباطات صحيح رعايت يكسري اصول اوليه بسيار ضروري است، از اصول اوليه در شكل گيري روابط دوستانه مي توان به اين موارد اشاره كرد .

سعي كنيد از طرف مقابل خود انتظارات واقع گرايانه اي داشته باشيد

هميشه به خاطر بسپاريد كه هيچكس دقيقا همان چيزي نيست كه شما مي خواهيد، گاهي افراد با رفتار خود شما را نا اميد مي كنند اما يك رابطه سالم يعني اينكه ديگران را به همان صورتي كه هستند بپذيريد و هيچگاه قصد تغيير انها را نداشته باشيد.

با يكديگر صحبت كنيد

يكي از اصول اوليه برقراي يك ارتباط صحيح ان است كه كه بتوانيد با يكديگر درست و بدون جر و بحث صحبت كنيد و به حرفهاي يكديگر به خوبي گوش دهيد يعني براي خود و طرف مقابلتان وقت بگذاريد و شنونده خوبي باشيد .

سعي كنيد هنگامي كه طرف مقابل مشغول صحبت است تنها به صحبت هاي او گوش دهيد و به پاسخ خودتان نينديشيد .

احساس طرف مقابل را قبل از صحبت هايش درك كنيد

گاه افراد در گفته هايشان احساسي را بيان مي كنند كه تنها با گوش شنيده نمي شود و براي درك ان بايد قلب خود ر نيز به كار بگيريد ، در واقع اگر بتوانيد از طريق روح و قلب با طرف مقابل خود ارتباط برقرار كنيد مشاجرات لفظي و شنيداري شما بسيار كمتر خواهد شد.

سوال كنيد

اگر احساس مي كنيد در گفته هاي طرف مقابل خود نكات مبهمي وجود دارد كه به خوبي نمي توانيد انها را درك كنيد و متوجه انها شويد از او سوال كنيد و بخواهيد كه بيشتر برايتان توضيح دهد .

گاه براي درك احساس طرف مقابل توضيح بيشتر موثر خواهد بود مشروط بر انكه شما خود بخواهيد و از او سوال كنيد زيرا بسياري از ناراحتي ها بر اثر سو تفاهم به وجود مي ايد

انعطاف پذير باشيد

بسياري از ما معمولا سعي مي كنيم ديگران را تابع خواسته هاي خود سازيم و طبيعي است آنها نيز تمايل دارند به شيوه خود عمل كنند اما دريك ارتباط صحيح بايد به يكديگر اجازه اظهار نظر و فرصت رشد بدهيم در عين حال نبايد انتظار داشته باشيم ديگران به اجبار و خواست ما تغيير كنند .

مسووليت پذير باشيد

و اگر مسووليتي را بر عهده مي گيري تمام سعي خود را براي درست انجام دادن آن به كار ببنديد و آن را به طور كامل به پايان برسانيد دريك رابطه سالم ثبات و مسووليت پذيري از شرايط اصلي و اساسي به شمار مي رود

محبت و صميميت خود را نشان دهيد

صميميت و دوست داشتن يكديگر در يك ارتباط صحيح نقش بسيار مهمي دارند پس اگر واقعا همديگر را دوست دارريد سعي كنيد آن را در رفتار خود نشان دهيد ، تا طرف مقابلتان نيز متوجه احساس واقعي شما بشود .

متعادل باشيد

سعي كنيد به تمام جنبه هاي زندگي خود به طور متعادل بپردازيد ، يك ارتباط صحيح هيچگاه شما را از مسائل مهم زندگي تان غافل نمي سازد بنابراين بكوشيد براي هر يك از افراد و جنبه هاي مختلف زندگي خود سهم مناسبي را در نظر بگيريد، يك رابطه سالم وابستگي شديد و عادت گونه به وجود نمي آورد.

خودتان باشيد

سعي نكنيد براي جلب نظر ديگران خود واقعي تان را پنهان كنيد تا دلخواه ديگران واقع شويد زيرا اين شرايط دير يا زود تغيير خواهد كرد و به روابط شما لطمه خواهد زد بنابر اين يك رابطه صحيح با انسان هاي واقعي ساخته مي شود نه با تصورات آنها

خواسته هاي خود را بيان كنيد

زنان و مردان واقعا چه انتظاراتي دارند و از يكديگر چه چيزها يي مي خواهند؟ اغلب آموخته ايم كه نبايد به طور صحيح و واضح و مشخص خواسته هاي خود را بيان كنيم و معمولا انتظار داريم ديگران خود متوجه انتظارات ما بشوند اما همين توقعات بيجا باعث ايجاد مشكلاتي در ارتباطات ما خواهد شد و مانع از وجود صراحت و صداقت لازم خواهد بود

گردآوري توسط مركز مشاوره آرامش پليس اصفهان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار