کد خبر: 823212
تاریخ انتشار: ۲۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۴
مدير دارالقرآن علامه طباطبايي مطرح کرد
مدير دارالقرآن علامه طباطبايي گفت: محضر حضرت آيت الله مصباح يزدي رفتم که ايشان نقل کردند که رهبر معظم انقلاب فرمودند شبي نيست که سوره انا فتحنا را براي علامه و برادرشان نخوانم و بخوابم يعني رهبر انقلاب هر شب به ياد علامه هستند و براي ايشان قرآن مي خوانند.

روايتي از قرائت قرآن دائمي رهبر انقلاب براي علامه طباطباييمدير دارالقرآن علامه طباطبايي گفت: محضر حضرت آيت الله مصباح يزدي رفتم که ايشان نقل کردند که رهبر معظم انقلاب فرمودند شبي نيست که سوره انا فتحنا را براي علامه و برادرشان نخوانم و بخوابم يعني رهبر انقلاب هر شب به ياد علامه هستند و براي ايشان قرآن مي خوانند.

مرتضي نجفي قدسي مدير دارالقرآن علامه طباطبايي جمعه شب (21 آبان ماه) در نشست اساتيد مؤسسه آموزشي و پژوهشي امام خميني(ره) که به مناسبت سالگرد ارتحال علامه طباطبايي در دارالقرآن علامه برگزار شد با اشاره به شخصيت علامه طباطبايي به سخني از حضرت آيت الله جوادي آملي درباره شخصيت ايشان استناد کرد و گفت: علامه با شناختي که از اهل بيت(ع) داشت شيوه ايشان را پيشه خود ساخت.

وي افزود: سيره علمي و عملي علامه طباطبايي مبين اين علاقه وافر است به طوري که ايشان روايات را فقط تلاوت نمي کرد بلکه گويا آن ها را زيارت مي کرد، آنگاه وقتي آيه را مشاهده مي کرد براي تفسير آن با يک چشم به آيه مي نگريست و با چشمي ديگر روايات را در نظر مي گرفت.

نجفي قدسي اظهار داشت: با اين شيوه اگر چندين احتمال در آيه وجود داشت احتمالي را بر مي گزيد که روايات آن را تأييد مي کردند؛ علامه طباطبايي در اين بيت که هم اکنون تبديل به دارالقرآن شده است 13 سال زندگي کردند و حضرت آيت الله سبحاني فرمودند اين بيت از مصاديق بارز آيه « فِي بُيُوتٍ أَذِنَ اللّه ُ أَن تُرْفَعَ وَ يُذْکَرَ فِيهَا اسْمُهُ» است.

وي ادامه داد: چنين مکاني به واسطه اين که علامه طباطبايي سال ها در آن عبادت کرده و با خداوند متعال راز و نياز داشته داراي قداست است، علامه طباطبايي اهل الله بوده است، مرحوم استاد پرورش از شهيد آيت الله قدوسي براي بنده نقل کردند که همسر علامه خيلي دوست داشته کربلا مشرف شود اما براي علامه مقدور نبوده است، وقتي علامه با اصرار ايشان مواجه مي شوند اتاقي را در منزل معين مي کنند و به همسر خود مي فرمايند که هر وقت خواستي امام حسين(ع) را زيارت کني در اين اتاق بنشين، زيارت عاشورا بخوان که ضريح مطهر را خواهي ديد، ايشان هر وقت زيارت عاشورا مي خوانده خود را در کنار ضريح مطهر مشاهد مي کرد.

مدير دارالقرآن علامه طباطبايي ابراز داشت: چند شب پيش که براي هماهنگي جلسه محضر حضرت آيت الله مصباح يزدي رفتم نکته بسيار ارزشمندي فرمودند که نشان از عظمت علامه دارد، ايشان نقل کردند که رهبر معظم انقلاب فرمودند شبي نيست که سوره انا فتحنا را براي علامه و برادرشان نخوانم و بخوابم يعني رهبر انقلاب هر شب به ياد علامه هستند و براي ايشان قرآن مي خوانند.

وي عنوان کرد: علامه طباطبايي مايه افتخار حوزه هاي علميه است، الحمدلله شاگردان مبرز ايشان شاخه هاي بزرگي از اين شجره طيبه هستند که عالم تشيع به نور آن ها منور است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار