کد خبر: 822653
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۱۶
در آستانه اربعین حسینی انجام می‌شود
رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: در آستانه اربعین حسینی و با همکاری حوزه هنری و تبلیغات اسلامی استان اردبیل اولین نشست سالانه شاعران آیینی در اردبیل برگزار می‌شود.

امیر رجبی در گفت‌وگو با خبرنگار جوان در اردبیل اظهار کرد: این مراسم سه‌شنبه صبح در خانه معلم اردبیل برگزار می‌شود و ما با همراهی پیشکسوتان، اساتید و شعرای عاشورایی سعی خواهیم کرد تا بررسی وضعیت شعر آیینی در استان و نقاط ضعف و قوت این حوزه را به صورت دقیق مورد ارزیابی قرار دهیم تا با رفع نقاط و تقویت نقاط قوت فضایی فراهم آید تا شعر آیینی در این استان مذهبی و معنوی بیشتر از این توسعه پیدا کند.

وی بیان کرد: همزمانی برگزاری این نشست سالانه در ایام حزن و اندوه اربعین حسینی به یقین فضای تاملی خوب در شناسایی و همچنین شناساندن ابعاد مختلف شعر آیینی و ظرفیت‌های بی‌نظیر آن را در این استان به خوبی می‌توان مشاهده کرد.

رئیس حوزه هنری استان اردبیل گفت: در آستانه اربعین حسینی و با همکاری حوزه هنری و تبلیغات اسلامی استان اردبیل اولین نشست سالانه شاعران آیینی در اردبیل برگزار می‌شود.

رجبی با بیان اینکه استان اردبیل مهد تربیت و پرورش شاعران و مداحان خوش‌الحان دربار حسینی است که با مفاهیم و عمق مبانی شعر و ادبیات ملهم از عاشورا و همچنین ارادت به اهل بیت(ع) در طول تاریخ با تحویل شاعران، ادبا و مداحان مشهور توانسته این جایگاه را به خوبی حفظ کند، افزود: ما امروز با یک شرایط متفاوت‌تر روبه‌رو هستیم به طوری که با بها دادن به این حوزه تولید آثار نیز در سال‌های اخیر با شرایط مناسب‌تری روبه‌رو شده است.

وی تصریح کرد: تلاش می‌کنیم تا در قالب چنین نشست‌هایی که شاعران آیینی استان نیز به همراه اساتید و پیشکسوتان در این حوزه گرد هم می‌آیند در کنار هم‌اندیشی‌ها و توجه به تقویت مؤلفه‌های حمایتی در این حوزه بتوانیم ضعف‌های احتمالی را نیز برطرف کنیم.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر