کد خبر: 822446
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۸
رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان اینکه استان مرکزی به عنوان استانی موفق در اجرای طرح تحول نظام سلامت است گفت: از جمله اهداف طرح تحول نظام سلامت کاهش میزان سزارین و افزایش زایمان طبیعی بود که این اقدام در راستای تحقق این هدف شاهد افتتاح 36 اتاق زایمان تک نفره در استان مرکزی بودیم.

دکتر حسن طاهراحمدی رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی در خصوص افتتاح714 واحد تک نفره اتاق زایمان از طریق ویدیو کنفرانس در سطح کشور گفت: از جمله اهداف طرح تحول نظام سلامت کاهش میزان سزارین و افزایش زایمان طبیعی بود که این اقدام در راستای تحقق این هدف صورت گرفت.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی با بیان متوسط کشوری 13 اتاق زایمان برای هر استان بوده است اما در استان مرکزی شاهد افتتاح 36 اتاق زایمان بودیم خاطر نشان کرد: آمار کاهش 11 درصدی سزارین در طول دو سال گذشته را نشان می دهد.

وی با ابراز امیدواری از اینکه افتتاح اتاق زایمان تک نفره که امکان حضور همسر خانم هایی که برای زایمان مراجعه می کنند را بالای سر وی فراهم کرده است منجر به افرایش زایمان طبیعی شود، تصریح کرد: از جمله مشکلاتی که در حوزه بهداشت و درمان کشور به آن مبتلا هستیم متاسفانه زایمان از طریق سزارین است که رشد بی رویه ای داشته است و زایمان طبیعی را که عارضه کمتری دارد و سلامت مادر و فرزند را بیشتر تامین می کند تحت الشعاع خود قرار داده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی استان مرکزی از این استان به عنوان استانی موفق در اجرای طرح تحول نظام سلامت نام برد و گفت: از ابتدای شروع طرح تحول نظام سلامت چیزی در حدود 150 میلیارد تومان در استان مرکزی خدمات ارائه شده است که برای نمونه 100 میلیارد تومان برای کاهش فرانشیز مردمی که از روستاها و شهرها به بیمارستان ها مراجعه می کردند پرداخت شده است.

دکتر طاهر احمدی در پایان سخنان خود از افتتاح دو کلینیک بزرگ در اراک و یک کلینیک در خمین همزمان با دهه فجر امسال خبر داد.


نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر