کد خبر: 822247
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۳۴
مدیرکل امورشهری و شوراهای استانداری خوزستان خبر داد:
مدیرکل امورشهری و شوراهای استانداری خوزستان گفت: در راستای اجرای طرح اقتصاد مقاومتی 60 دستگاه واگن به سازمان قطار شهری اهواز اختصاص داده شده که هر قطار پنج واگن دارد.

پیمان کاظمی نژاد بیان کرد: راه اندازی پروژه قطار شهری اهواز با تاخیر در کار خود روبه رو بوده که مقرر شده تا شهریور سال 96 گام نخست آن به بهره برداری برسد.

کاظمی نژاد در ادامه افزود: نبود فاینانس برای این پروژه و قبول نکردن ضمانت فاینانس پروژه قطار شهری از سوی بانک های خوزستان و همکاری نکردن برخی دستگاه ها در اجرای این پروژه از جمله عوامل کندی اجرای این طرح بوده است.

وی در ادامه گفت:48 درصد تاکسی های مسافربری درون شهری در خوزستان فرسوده هستند و متوسط عمر کاری این ناوگان در خوزستان 11 سال گزارش شده است.

وی افزود:طبق طرحی که در اقتصاد مقاومتی تعیین شده باید تاکسی های مسافربر درون شهری نوسازی شوند.

وی گفت: بر اساس بررسی انجام گرفته 11 هزار و 324 تاکسی زرد کار جابه جایی مسافر درون شهری خوزستان را انجام می دهند که با توجه به جمعیت خوزستان این رقم باید 17 هزار و 216 دستگاه تاکسی باشد.

مدیر کل امورشهری و شوراهای استانداری خوزستان با بیان اینکه پنج هزار و 480 دستگاه تاکسی فرسوده در این استان وجوددارد بیان کرد: طبق استاندارد عمر کاری تاکسی های درون شهری باید زیر 10 سال باشد که در استان عمر کاری تاکسی های درون شهری یک سال اضافه تر از میزان استاندارد است.

وی افزود: بالا بودن نرخ تسهیلات بانکی برای تعویض خودرو و وجود مسافربرهای شخصی مانع تعویض خودرو توسط تاکسیداران می شود.

کاظمی نژاد گفت: سهم خوزستان در طرح اقتصاد مقاومتی اختصاص یک هزار و 480 دستگاه تاکسی درون شهری است که با تزریق این تعداد تاکسی به ناوگان حمل و نقل درون شهری متوسط عمر کاری تاکسی ها در این استان به 9.3 کاهش می یابد و میزان تاکسی فرسوده در استان به 35 درصد خواهد رسید.

وی بیان کرد: برای اجرای این طرح نیاز به اعطای تسهیلات کم بهره، مشارکت بخش خصوصی و ایجاد جایگاه سوخت در خوزستان است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر