کد خبر: 822142
تاریخ انتشار: ۲۳ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
وزیر کشور خبر داد
وزیر کشور گفت: به انجام رسیدن پروژه آزادراه تبریز - مرند - بازرگان و همچنین سرمایه‌گذاری در جهت احداث نیروگاه را در آذربایجان‌شرقی به جد پیگیری می‌کنیم.

عبدالرضا رحمانی فضلی  در جلسه ستاد اقتصاد مقاومتی استان آذربایجان‌شرقی اظهار داشت: چندماهی است که بحث اقتصاد مقاومتی در سه استان الگو مطرح شده و مورد تائید رئیس جمهور قرار گرفت و برای همه استان‌ها استان معین تعیین شده که این اقدام وزرا را از حالت بخشی بودن خارج می‌کند و این دفاع از جایگاه استان‌ها است و همه اینها گام‌هایی برای تفویض اختیارات بیشتر به استان‌ها به شمار می‌رود.

وی با بیان اینکه برنامه ششم که تبیین می‌شود دولت احکام زیادی را در این خصوص در برنامه دارد، افزود: توقع ما از نمایندگان این است که در عرصه اقتصاد مقاومتی فعال‌تر از گذشته باشند و همه دست به دست هم دهند تا برنامه‌ها پیش رود.

رحمانی فضلی تصریح کرد: بزرگراه مسئله مهمی است و باید با جدیت پیگیری شود؛ برای احداث نیروگاه هم سرمایه‌گذار خوبی آمده و ما پیگیر جدی هستیم.

وزیر کشور با اشاره به انتخاب شهر چاراویماق به عنوان شهر محروم و محور توسعه در آذربایجان‌شرقی ادامه داد: با توجه به شاخص‌های توسعه‌یافتگی چارایماق در ارتباط با برنامه ویژه اقتصاد مقاومتی لازم است از شهر قلعه گنج بازدید کنیم و الگو بگیریم.

این مسئول سفر ماهانه مسئولان استان به شهرستان‌ها را اقدام موثری خواند که می‌تواند بیش از 60 درصد مشکلات را حل ‌‌کند.

این مسئول در عین حال تاکید کرد: لازم است روسای ادارات با فعالان اقتصادی حوزه‌های مختلف در شهرستان‌ها و بخش‌ها جلسه داشته باشند و مشکلات را حل کنند؛ رفت و برگشت ما در سیستم مناسب نیست که باید با برگزاری جلسات سلسله مراتبی این روند اصلاح شود.

وزیرکشور اذعان داشت: در بحث خرید واگن‌ها‌ی مترو 2 هزار واگن را در شورای اقتصاد به تصویب رساندیم اگر قصد خرید واگن دارید ما می توانیم تامین کنیم.

رحمانی فضلی با بیان اینکه در حوزه تامین منابع مالی، شما به یک مشاور قوی نیازمند هستید و تجمیع منابع مالی مردم می تواند در این عرصه راهگشا باشد، افزود: تبریز جایگاه رفیعی دارد و جزو برترین استان‌ها است و جا دارد برای تامین منابع مالی استان یک روش مستقل پیش گیرید.

وزیر کشور در عین حال خاطرنشان ساخت: مسئله عدم همکاری دستگاه‌های اجرایی در مورد سرمایه‌گذاری خارجی را در حال پیگیری هستیم.

وی گفت: می خواهیم در 31 استان 31 سند توسعه روستایی تدوین کنیم و امیدواریم استان شما در این جهت هم الگو باشد.

این مسئول در بخش دیگری از صحبت های خود یادآور شد: استان آذربایجان‌شرقی به میزان 30 هزار میلیارد تومان پروژه نیمه تمام دارد؛ در حالی که 300 میلیارد تومان پروژه‌های تملک دارایی استان است که باید این پروژه‌های نیمه تمام باید واگذار شود.

وزیرکشور با بیان اینکه طرح هادی روستایی آذربایجان‌شرقی می‌تواند الگویی برای بقیه جاها باشد، افزود: قانون دهیاری‌ها را اصلاح می‌کنیم و در تلاشیم دهیاری‌ها درآمد پایدار باشند؛ چرا که 33 هزار و 500 دهیاری داریم که 51 هزار نفر در این دهیاری‌ها فعالیت می‌کنند.

وی گفت: شعار هر آذربایجانی یک مهارت شعار مناسبی بوده و لازم است در این عرصه سرمایه گذاری‌های لازم صورت پذیرد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر