کد خبر: 821157
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۱۷
معاون برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌وپرورش خوزستان خبر داد:
معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌وپرورش خوزستان گفت: با وجود ورود حدود هزار و 200 نفر نیروی استخدامی جدید در مهرماه امسال، به دلیل خروج این تعداد نیرو کمبود نیروی انسانی از حدود هفت هزار و 500 معلم در سال کذشته به بیش از 9 هزار نفر افزایش یافته است.

حرج چلداوی ، با بیان اشاره به این‌که سال گذشته کمبود نیروی انسانی در آموزش‌وپرورش استان حدود 7500 نفر بوده است، اظهار کرد: امسال بیش از 2 هزار نفر بازنشسته و حدود 700 نفر نیز به خارج از استان منتقل شدند.

وی تصریح کرد: سال گذشته با پرداخت هفت هزار و 500 نفر حق‌التدریس کمبود نیرو در آموزش‌وپرورش استان جبران شد، اما امسال با وجود ورود یک‌هزار و 200 نفر نیروی جدید با توجه به خروج نزدیک به سه هزار نفر از طریق بازنشستگی و انتقال از استان، این نیاز به بیش از 9 هزار نفر افزایش یافته است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌وپرورش خوزستان با اشاره به استخدامی جدید آموزش‌وپرورش عنوان کرد: امسال سهمیه استان از استخدامی جدید حدود یک‌هزار و 800 نفر بود که با توجه به جمعیت دانش‌آموزی استان از 6.4 درصد به 6.9 درصد کل استخدامی کشور رسیده است.

چلداوی با بیان این‌که کمبود نیروی آموزشی از طریق حق‌التدریس از نیروهای رسمی، سرباز معلمان و مربیان پیش‌دبستانی که پیش از سال 91 استخدام شده‌اند تأمین می‌شود، گفت: امسال معادل هفت هزار و 500 نفر حق‌التدریس از طریق نیروهای موظف یا نیروهای حق‌التدریس تأمین شده است.

وی تصریح کرد: در حال حاضر تعداد نیروهای آموزشی و اداری در مجموعه آموزش‌و‌پرورش استان حدود 60 هزار نفر ایت که البته در برخی از مناطق نیز با مشکل تراکم نیرو مواجه هستیم؛ به‌طور مثال در بهبهان، اندیمشک و ایذه در مقطع متوسطه و جنسیت زن، نیروی مازاد وجود دارد اما از سوی دیگر بیشترین کمبود نیروها مربوط به اهواز، آبادان، دزفول، خرمشهر و کارون است.

معاون پژوهش، برنامه‌ریزی و منابع انسانی آموزش‌وپرورش خوزستان خاطرنشان کرد: یک‌هزار و 200 نیروی جدید که از مهرماه امسال به آموزش‌وپرورش استان وارد شدند، فارغ‌التحصیلان دانشگاه فرهنگیان و ماده 28 هستند، اما نیروهایی که از طریق مجوز استخدامی امسال پذیرش شوند از سال تحصیلی 97 – 96 وارد آموزش‌وپرورش می‌شوند.

چلداوی با بیان این‌که پس از برگزاری آزمون، فرآیند مصاحبه و معاینات پزشکی پذیرفته‌شدگان از سوی آموزش‌وپرورش انجام می‌شود، گفت: این افراد سپس باید 2 ترم آموزشی کوتاه‌مدت را در دانشگاه فرهنگیان بگذرانند تا بتوانند وارد سیستم آموزش‌وپرورش شوند.

 وی با تصریح بر این‌که با وجود استخدامی‌های جدید کمبود نیرو در استان شدیدتر شده است، درباره برنامه‌های وزیر جدید آموزش‌وپرورش پیرامون این مسأله اظهار داشت: با توجه به این‌که از استان خواسته شد مهم‌ترین چالش‌ها و مطالبات خود را مطرح کند، این مسائل به‌طور کامل و شفاف به وزیر منتقل شده و ایشان کاملاً در جریان امر قرار دارد.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر