کد خبر: 821042
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۲۵
به بهانه استارت فعالیت های انتخاباتی شورای شهر ارومیه

به گزارش جوان، شش ماه مانده به برگزاری انتخابات شورای شهر، فعالیت های انتخاباتی دارد رنگ و بوی آشکارتری به خود می گیرد. لیست ها یکی یکی بسته می شود و نام کاندیداها دارد روی خروجی سایت های خبری قرار می گیرد.

موج استعفاها هم کلید خورده تا مدیران مستعفی در کنار برخی جاماندگان از انتخابات مجلس شورای اسلامی، چهره های همیشه حاضر در انتخابات و نیروهای جوان و تازه از راه رسیده به رقابت برای کسب کرسی های شورای شهر ارومیه بپردازند.

به نظر شهر پس از پشت سر گذاشتن یک انتخابات داغ و پرحاشیه، بار دیگر انتخاباتی پرشور و هیجان انگیز دیگری را تجربه خواهد کرد.

انتخابات سال آینده انتخاباتی چند قطبی خواهد بود و سیاسیون شهر که انتخابات شورا را پلی برای دستیافتن به آرزوهایشان می بینند، به دنبال تدارک لیست های مورد حمایت خود در انتخابات پیش رو هستند.

در این میان جریان شهرداری ارومیه و لیست آبادگران که موفق شده است حضرت پور پسر را راهی مجلس کند و باز هم یک پای ثابت رقاب خواهد بود، در حال نهایی کردن نفرات لیست مورد حمایت خود است.

از فعل و انفعالات اخیر و اخبارهای رسمی و شنیده های غیررسمی می توان اسامی افراد مورد حمایت شهردار در این دوره را پیش بینی کرد.

شایعاتی از به کار گیری "رانت اسمی" و حضور یک "حضرت پور" دیگر در انتخابات پیش رو نیز به گوش می رسد.

از سوی دیگر چهره هایی که هر یک به وسع خود وفاداریشان را در انتخابات مجلس و در طول سال های اخیر ثابت کرده اند اکنون در انتظار قرار گرفتن در لیست مورد حمایت آقای شهردار هستند و رایزنی ها برای این امر ادامه دارد.

اما فارغ از اسامی احتمالی حاضر در این لیست و آمدن یا نیامدن فلان افراد، تنها چیزی که اهمیت دارد، آینده و سرنوشت ارومیه و رفاه مردم است که در میان این رقابت های سیاسی به باد فراموشی سپرده می شود.

شورای شهر به عنوان نهاد ناظر بر عملکرد شهردار و مجموعه مدیریت شهری، نقشی محوری در گرهگشایی از مشکلات شهر بر عهده دارد. هر چند طی سال های اخیر علی رغم مشکلات عدیده در مجموعه مدیریت شهری صدایی که باید از شورای شهر ارومیه شنیده نشده است.

شورایی سیاست زده و بازیچه دست سیاسیون، شورایی منفعل و بی خاصیت خواهد بود که توان پیگیری حقوق مردم و رفع مشکلات شهر را نخواهد داشت.

به هر عنوان باید منتظر ماند و دید در انتخابات پیش رو، این شورای منتخب مردم است که شهردار را انتخاب می کند، یا شهردار ارومیه با لیست مورد حمایت خود شورا را انتخاب خواهد کرد!

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر