کد خبر: 820866
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۳۷

در هر جامعه اي كه اينترنت گسترش مناسب دارد توسعه اقتصادي را هم به دنبال دارد ، يكي از ابزارهايي كه فضاي مجازي براي گسترش فعاليت هاي اقتصادي فراهم آورده ‌موضوع تبليغ است كه البته با توجه به گستره وسيع و خارج از محدوده زمان و مكان فضاي مجازي ،‌فرصت خوبي براي تبليغات اقتصادي در اختيار كاربران قرار داده است .

اما برخي از تبليغات، ‌تبليغ واقعي نيستند بلكه به عنوان ابزاري استفاده شده اند براي سوء استفاده كه يكي از اين نمونه تبليغ ها را مي توانيم سايت هاي جعلي كاريابي نام ببريم .

با توجه به آمار افراد بيكار و جوياي كار در جامعه ،‌ كاريابي و اشتغال به موضوع خوب و قابل توجهي تبديل شده تا با طرح شرايط ايده آل و عالي از نظر نوع شغل و سطح درآمد آن ،‌به عنوان ابزار كلاهبرداري مورد سوء استفاده برخي از افراد قرار بگيرد .

تعداد قابل توجهي از كاربران جوياي كار هم با توجه به شرايط خوب مطرح شده ،‌فريب اينگونه تبليغات را مي خورند و كليه اطلاعات درخواستي كه همگي جز اطلاعات خصوصي شخص جوياي كار است را در اختيار قرار مي دهند و اغلب مبالغي را هم تحت عنوان هزينه كاريابي از طريق درگاه پرداخت الكترونيك تعريف شده در سايت مربوطه به سوء استفاده كنندگان پرداخت مي كنند.

در اين موضوع كاربران مبالغي را متضرر مي شوند و اطلاعات خصوصي خود را افشاء مي كنند بدون اينكه اقدامي از طرف مقابل براي كاريابي انجام شده باشد .

در مواردي هم مشاهده شده كه متأسفانه در گاه پرداخت الكترونيك جعلي بوده و با هدف سرقت اطلاعات حساب هاي بانكي بارگذاري شده است .

توصيه به كاربران :

براي كاريابي فقط از مبادي مجاز مورد تأييد وزارت كار و رفاه و امور اجتماعي اقدام كنيد ، سايت هاي معتبر اقتصادي از نظر پليس فتا ،‌سايت هايي هستند كه برابر قانون تجارت الكترونيك از نماد اعتماد الكترونيك برخوردار باشند .

اين نماد در واقع هويت سايت را اگر حقيقي باشد تأييد مي كند كه كاربران مي توانند روي اين نماد كليك كنند و با مشخصات سايت مورد نظر تطبيق دهند.

تهيه شده توسط كارشناس اجتماعي پليس فضاي توليد و تبادل اطلاعات استان اصفهان

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار