کد خبر: 820838
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۹
در آستانه اربعین حسینی انجام شد
در آستانه اربعین حسینی تجمع عظیم زائران حسینی در عزیمت به کربلای معلی در اردبیل برگزار شد.

به گزارش جوان از اردبیل، در مراسمی که در مصلای اردبیل برگزار شد، زائران حسینی عازم دشت نینوا در آستانه اربعین حسینی گرد هم آمدند تا در کنار تجدید بیعت با آرمان بلند سیدالشهدا (ع) آمادگی خود را برای حضور در این کنگره بزرگ امت اسلامی اعلام کنند.

جانشین ستاد اربعین حسینی استان اردبیل در این مراسم اظهار کرد: ‌این تجمع عظیم همزمان با سراسر کشور در دارالارشاد اردبیل که شهره عشق به امام حسین (ع) و حضرت عباس (ع)‌ است، برگزار شد تا در یک فضای معنوی شرکت‌کنندگان خود را مهیای حضور در کنگره عظیم اربعین کنند.

رحیم صدقیان با بیان اینکه عزیمت زائران اربعین حسینی از استان اردبیل آغاز شده و ما شاهد عزیمت دلدادگان مکتب حسینی به کربلای معلی برای حضور در مراسم معنوی اربعین هستیم، تصریح کرد: زائران حسینی که تاکنون در سامانه سماح ثبت‌نام کردند، تعدادشان به بیش از هفت هزار نفر رسیده که در قالب بیش از یک‌هزار و 800 گروه زیارتی عازم کربلای معلی می‌شوند.

وی گفت: زائران استان اردبیل از مرز مهران به کربلا اعزام می‌شوند و ویزای آنها نیز 20 روزه است که امیدواریم شاهد حضور عزتمندانه زائران این استان در مراسم اربعین حسینی باشیم تا تجدید بیعتی با آرمان بلند امام حسین (ع) انجام می‌شود.

جانشین ستاد اربعین حسینی استان به راه‌اندازی دو موکب در مسیر پیاده‌روی زائران حسینی به همت اهالی استان و کمک‌های ارسالی از این استان عاشقان حسینی خبر داد و افزود: تمام تمهیدات و بسترهای لازم برای اعزام شایسته و آبرومند زائران فراهم شده و ما امیدواریم بدون مشکل خاص زائران حسینی بتوانند به صورت پیاده‌روی در مسیر نجف تا کربلا عشق و ارادتشان را به ساحت سیدالشهدا (ع) نشان دهند.

صدقیان از اعزام چندین کاروان کمک‌های مردمی و نهادهای انقلابی به زائران حسینی در مسیر پیاده‌روی خبر داد و بیان کرد: این کمک‌ها اعم از جنسی و نقدی تحویل ستاد اربعین در استان اردبیل شده و با پشتیبانی نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه اردبیل و همچنین استاندار اردبیل انتظار داریم تا مراسم امسال باشکوه هر چه تمام‌تر برگزار شود.

وی به انبوه زائران حسینی در این ایام و ترافیک و برخی محدودیت‌ها در مسیر ترددی اشاره کرد و ادامه داد: امیدواریم با صبر و حوصله و سعه صدر این سفر معنوی همراه با آرامش خاطر برای هم‌وطنانمان باشد.

در این مراسم مداحی انجام شده و بسته‌های فرهنگی، آموزشی و همچنین نقشه پیاده‌روی در مسیر نجف تا کربلا به زائران اربعین حسینی از استان اردبیل اهدا شد تا در مسیر حرکت خود بتوانند با آمادگی و آگاهی بیشتر حضور پیدا کنند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر