کد خبر: 820821
تاریخ انتشار: ۱۶ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۰
معاون امور اقتصادی استاندار هرمزگان مطرح کرد:
علی رئوفی معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان بر لزوم ایجاد خانه های صنایع دستی در روستاهای استان هرمزگان تاکید کرد.

رئوفی گفت: با توجه به افزایش چشمگیر جمعیت و نیروی آماده به کار در جامعه مبحث اشتغال به یکی از موضوعات چالشیو مهم در جامعه تبدیل شده است که با اتخاذ تدابیر مناسب باید در پی حل این معضل مهمو اساسی حرکت کرد.

وی با اشاره به عواملافزایش بیکاری، اظهار داشت: افزایش فارغ التحصیلان دانشگاهی استان، مهاجری پذیری هرمزگانو افزایش نیرویآماده به کار از عوامل افزایشنرخ بیکاری هستند.

معاون امور اقتصادی استانداری هرمزگان افزود: در استان هرمزگان تلاش شده در مسیر کاهش نرخ بیکاری حرکت شود که در این مسیر با کاهش نرخ بیکاری مواجه بوده ایمکه افزایش بیمه شدگان تامین اجتماعی و افزایش پرداختتسهیلاتحوزه اشتغال، افزایش بکارگیری افراد در کاریابی های استان و جذب نیرو در دستگاههای اجرایی موید این امر است.

وی خاطرنشان کرد: ایجاد خانه صنایع دستیدر روستاهای استان از اقدمات شورای اشتغالاستان برای حمایت از اشتغال های خرد در استان است که توسط اداره کل میراث فرهنگی و گردشگری در حالپیگیری است.

معاون هماهنگی امور اقتصادی و توسعه منابع استانداری هرمزگان بیان داشت: صنایع استان می توانند نقش مهمی در کاهش نرخ بیکاری هرمزگان ایفاء کنندو این صنایع بایداولویت های بکارگیری نیرو را به نیروهای بومی و ماندگار استان اختصاص دهند و در خصوصچگونگی جذب نیرو اطلاع رسانی کنند.

وی افزود: در وضعیت رکود در جامعه باید به سمت اطلاع رسانی ، ایجاد فضای مناسب کسب و کار وهماهنگی مناسب بین بخش های خصوصی و دولتی برای ایجاد اشتغال پایدار حرکت کرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر