کد خبر: 820394
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۰۸:۵۷

هندبال رحیم مومن زاده

رحیم مومن‌زاده با ابراز گلایه از شرایط هندبال، گفت‌: کسانی که دلسوز هندبال بودند و با شعار المپیکی شدن هندبال ایران آمدند اکنون چرا سکوت کرده‌اند؟ آنها که نمی‌توانستند کاری برای هندبال کنند، لااقل خرابش نمی‌کردند. حالا هندبال نابود شده، درست بشو هم نخواهد بود.

رحیم مومن زاده در گفت‌وگو با ایسنا، در مورد شرایط هندبال، اظهار کرد: در فصل جدید لیگ خیلی بدی را شاهد خواهیم بود. با توجه به شرایطی که از سال گذشته توسط رییس پیشین فدراسیون و اطرافیانش به وجود آمد، هندبال واقعاً نابود شد و 10 سال به عقب برگشت. خیلی‌ها برای پیشرفت هندبال زحمت کشیدند، ولی متاسفانه نمی‌دانم آنها با چه نیتی کاری‌ کردند که هندبال نابود شود؟

او در ادامه در مورد شرایط  بازیکنان و تیم‌ها در فصل جاری لیگ برتر، گفت‌: در این فصل آنقدر شرایط قراردادها بد است، که هیچ بازیکنی نمی‌خواهد بازی کند و تیم‌ها هم نمی‌خواهند تیم داری کنند. تیم‌ها هیچ انگیزه‌ای برای تیم‌داری ندارند، باید فدراسیون به تیم‌ها یک انگیزه بدهد تا آنها در هندبال هزینه و سرمایه‌گذاری کنند. ولی زمانی که تیم‌ها می‌بینند در فدراسیون هندبال هیچ کس به این رشته اهمیت نمی‌دهد و تنها به فکر خود هستند کسی هم سرمایه‌گذاری نمی‌کند.

مومن‌زاده با بیان این که هندبالیست‌ها هر کاری که کنند بهتر از هندبال بازی کردن است، تصریح کرد: معلوم نیست همین تیم‌هایی هم که در لیگ هستند در نهایت پول‌ بازیکنان را می‌دهند یا خیر؟ مبلغ قراردادها 50 تا 70 درصد نسبت به سال قبل کاهش یافته است. با این شرایط چه کسی بازی می‌کند؟ با این مبالغ هندبالی‌ها هر کاری کنند به صرفه‌تر از هندبال است. یک سال زندگی خود را صرف هندبال کنند در آخر هم از مبالغ قرارداد به این پایینی باشد که تازه 30 تا 70 درصد آن‌را دریافت نکنند، این به چه دردی می خورد؟ در حال‌ حاضر درصد کمی از کل ملی‌پوشان قرارداد بسته‌اند تازه همان مقدار هم نمی‌دانم با این مبالغ ناچیز چطور حاضر به بازی شده‌اند؟

ملی‌پوش هندبال ترجیح می‌دهد با این شرایط به بازی کردن هندبال فکر نکند. او در این‌باره گفت‌: با این شرایط و مبالغ اصلاً بازی نخواهم کرد. ترجیح می‌دهم خرج زندگی‌ام را از راه دیگر تامین کنم و کلاً یا از هندبال دست بکشم و یا این که در کشورهای عربی که پول خوبی ‌می‌دهند هندبال بازی کنم، در غیر این صورت به هندبال فکر نمی‌کنم.

او به لیگ سال گذشته و شرایط هندبال در گذشته اشاره کرد و یادآور شد: فکر می‌کنید سال گذشته ما لیگ برتر داشتیم؟ آن لیگ بود که برگزار شد؟ لیگی که چند تیم در اول یا میانه راه انصراف دادند! تیمی که در رده چهارم قرار گرفت مبالغ قرارداد بازیکنانش دو میلیون تومان بود. تیم مس کرمان سوم شد و هنوز بعد این همه زمان 30 درصد مبالغ بازیکنان را پرداخت نکرده است و می‌خواهیم شکایت کنیم. تیم قهرمان یعنی منیزیم فردوس 70 درصد قراردادش را نداده است. با این شرایط می‌توان به آن لیگ گفت‌؟

مومن زاده بهترین برگزاری لیگ برتر هندبال را زمان حضور تیم ثامن الحجج (ع) عنوان کرد و گفت‌: مگر زمانی که ثامن الحجج (ع) در لیگ برتر هندبال بود، لیگ بد بود؟ بهترین زمان لیگ هندبال در زمان حضور ثامن بود،  ولی همین آقایان گفتند یا ما یا حاج آقا میرعلی! با رفتن میرعلی هندبال خوب شد؟ در زمان حضور ثامن الحجج (ع) حداقل چندین بازیکن قرارداد عالی داشتند. چند تیم خوب در لیگ بود، اما اکنون چه داریم؟ آنها با خودشان لج کردند یا با هندبالیست‌ها؟

ملی‌پوش هندبال با ابراز گلایه از مسئولان فدراسیون هندبال در پایان سخنانش، خاطر نشان کرد: همه می‌گفتند عرفان مربی خوبی نیست، اما مسئولان گفتند بهترین مربی است. همه گفتند برگزاری لیگ در دو گروه عایده‌ای ندارد، اما آنها گفتند این گونه برگزاری عالی است و باید در دو گروه برگزار شود. می‌خواهم ببینم این آقایان که با شعار  المپیکی شدن هندبال ایران آمدند چرا اکنون سکوت کرده‌اند؟ کسانی که دلسوز هندبال بودند! آنها که از خانواده‌ هندبال بودند؟ اکنون کجا هستند؟ چرا اکنون کسی نمی آید به درد هندبالی‌ها برسد؟ آقایان شما که نمی‌توانستید کاری برای هندبال بکنید، لااقل خرابش نمی‌کردید. هندبال نابود شد اوضاع‌اش افتضاح است و با این شرایط درست بشو هم نیست. ما تنها امیدوار هستیم تا زمانی درست شود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار