کد خبر: 820324
تاریخ انتشار: ۱۲ آبان ۱۳۹۵ - ۱۰:۲۸
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی گفت: انتخاب و استقرار سیستم پیشرفته مدیریت پسماند، از نیازهای پایه این استان است و در دستور کار جدی قرار دارد.

حسن قربانی افزود: متقاضیان و سرمایه گذاران متعدد داخلی و خارجی در این حوزه اعلام همکاری کرده اند که استفاده مطلوب از آن ها در دست بررسی است.
وی بیان کرد: بیش از 80 درصد زباله های استان مرکزی در شهرستان های اراک و ساوه تولید می شود و استقرار سیستم های مدیریت پسماند در این دو شهرستان از برنامه های اولویت دار است.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی ادامه داد: در این راستا نشستی با یک سرمایه گذار اوکراینی برای ایجاد سیستم جدید پیرولیز پسماند شهری برگزار شده است.
قربانی عنوان کرد: این سیستم توان آن را دارد که تمام پسماندها با منشاء آلی را در سپراتورهای لیزری جدا سازی کرده و بدون هرگونه انتشار دود و خاکستر به مواد با ارزش مانند گاز سی ان جی و وال پی جی، کربن پیرولیز و سوخت های مایع نفت و گازوئیل تبدیل کند.
به گزارش ایرنا، وی تاکید کرد: این روش بر اساس گفته سرمایه گذار، دارای ارزش افزوده قابل ملاحظه ای است و با تبدیل میعانات گازی به دست آمده به الکتریسیته، می توان در صورتی که فاصله پست برق کمتر از سه کیلومتر باشد، برق تولیدی را به فروش رساند.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی افزود: شرکت اوکراینی تمایل به سرمایه گذاری در این طرح تا 50 میلیون دلار را دارد و قول اجرای آن را در بازه زمانی 2 سال داده است.
قربانی عنوان کرد: این شرکت بر مبنای قرار داد در ازای تحویل پسماند شهری در 20 تا 25 سال هیچ گونه هزینه ای را در قبال تبدیل پسماند از شهرداری های اراک و ساوه دریافت نمی کند و در عوض، فروش محصولات تولیدی در مدت قرارداد به شرکت مجری پرداخت می شود.
وی گفت: شرکت مجری در صورت عقد قرارداد، متعهد است که پس از مدت 20 تا 25 سال، کارگاه ساخته شده و تجهیزات آن را به صورت اورهال و مطابق استانداردهای اروپا در موعد مقرر به شهرداری های اراک و ساوه تحویل دهد.
مدیرکل دفتر امور شهری و شوراهای استانداری مرکزی افزود: این طرح برای قرارداد نهایی به شهرداری های اراک و ساوه ارجاع شده است و امید است هر چه سریعتر به نتیجه برسد تا بتوان از فناوری روز دنیا و دوستدار محیط زیست برای مدیریت پسماند منطقه بهره برد.

منبع: فارس
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر