کد خبر: 820038
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۳:۵۶
طرح مبارزه با آفات موزه ای درکاخ موزه ملت با نظارت واحد حفاظت و مرمت آثار و تزئینات وابسته به معماری سعدآباد، انجام پذیرفت.
به گزارش«جوان» به نقل از روابط عمومی سعدآباد؛ مسئول کاخ موزه ملت با بیان این خبر گفت: آفات یکی از مهمترین عوامل بیولوژیکی موثر در تخریب و نابودی آثار و بناهای تاریخی محسوب می گردند، بنابراین جهت مبارزه با این گونه موارد و تا حد امکان تحت کنترل درآوردن آنها، همه ساله و به صورت دوره ای عملیات سم پاشی و دفع آفات تحت دستورالعمل های ابلاغی و استانداردهای زیست محیطی، در این موزه صورت می گیرد.

ضیغم اظهار داشت: در راستای انجام این پروژه، عملیات مذکور طی دو مرحله در تمامی فضاهای داخلی و خارجی موزه تحت عنوان حفاظت پیشگیرانه به شرح ذیل انجام پذیرفت: در فاز اول کلیه فضاهای داخلی موزه شامل تمامی مخازن، بخش های نمایشی، دفاتر اداری، منافذ ورودی هوا و پنجره ها به منظور ممانعت از ورود حشرات از محیط های باز همجوار به فضای داخلی، دریچه های فاضلاب و ... و در فاز دوم کلیه محوطه بیرونی و بخش تاسیسات موزه پاکسازی و آفت زدایی شدند.

وی افزود: در این عملیات از مواد با پایه گیاهی و استانداردهای زیست محیطی استفاده شد و همچنین تمامی قوانین و مقررات موزه ای و نکات حفاظتی و امنیتی جهت دور نگه داشتن هرگونه موارد آسیب رسان از آثار لحاظ گردید.

گفتنی است کاخ موزه ملت (کاخ سفید) محل اقامت تابستانه محمد رضا پهلوی و فرح دیبا، با 5000 مترمربع وسعت بزرگترین کاخ مجموعه سعدآباد می باشد. این کاخ یکی از پربازدیدترین موزه های مجموعه سعدآباد است که همه ساله توجه گردشگران داخلی و خارجی زیادی را به خود جلب می کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار