کد خبر: 819796
تاریخ انتشار: ۱۰ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۶
رئیس اتاق بازرگانی سمنان:
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان گفت: سود تسهیلات رونق تولید در شرایط کنونی برای فعالان اقتضادی بخش خصوصی به صرفه و سودمند نیست.
علی اصغر جمعه ای افزود: سود 18 درصدی تسهیلات رونق تولید، در شرایطی که تولیدکنندگان با مشکلاتی مانند بازار فروش و خرید مواد اولیه دست به گریبان هستند، برای فعالان اقتصادی به صرفه نیست و پیشنهاد می شود این میزان سود کاهش یابد.
وی با بیان اینکه بسته های حمایتی دولت یازدهم در بخشی موارد اثربخش بوده، ولی به صورت کامل و قعطی تاکنون برای رونق اقتصادی و افزایش اشتغال پایدار موثر نبوده و در آینده باید شاهد نتایج آن باشیم، افزود: کمک به رونق تولید واحدهای کوچک و متوسط که مورد تاکید مقام معظم رهبری هم بوده است، از اقدام های مثبت دولت تدبیر و امید در شرایط پس از برجام است که به مرور نتیجه‌بخش خواهد بود. وی با اشاره به شرایط واحدهای تولیدی پس از دریافت تسهیلات رونق تولید به میزان 10 تا 30 میلیارد ریال، تصریح کرد: بانک ها برای بازپرداخت تسهیلات رونق تولید، به فعالان اقتصادی زمان 6 تا 12 ماهه تنفس بدهند، تا زمینه افزایش تولید و رونق اقتصادی حداکثری برای واحدهای تولیدی فراهم شود.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان گفت: ممیزی واحدهای تولید برای ارایه تسهیلات رونق تولید از برنامه های مفید به منظور افزایش اشتغال در کشور است که دولت باید نسبت به این موضوع برنامه های ویژه ای تدبیر کند.
جمعه ای ادامه داد: واحدهای تولیدی استان سمنان برای صادرات کالا به خارج و انتقال آن تا مرزهای کشور مشکلاتی دارند که با دیپلماسی اقتصادی، آسان سازی روابط و توجه به کاهش هزینه های حمل و نقل، می توان با اتخاذ تمهیداتی، آرامش را به اقتصاد و صادرات استان بازگرداند.
وی اضافه کرد: دولت با مصوبه حمایت از واحدهای تولیدی و کالاهای صادارتی و ارایه تسهیلات هفت درصدی به این واحدها در مناطق محروم، گامی مؤثر برای افزایش رونق اقتصادی در کشور برداشته است.
رئیس اتاق بازرگانی استان سمنان تصریح کرد: با افزایش ارتباطات دولت در تجارت بین المللی و همکاری روز افزون دیگر قوای نظام در حمایت از واحدهای تولیدی، می توان در کوتاه مدت شاهد افزایش اشتغال جوانان و رونق چرخه اقتصادی در کشور باشیم.
جمعه ای با اشاره به صادرات واحدهای تولیدی استان سمنان، گفت: عمده محصولات صادراتی این استان پودرهای شوینده، سیمان، گچ، کُرک بز، و مواد شیمیایی است که سالانه بیش از 56 میلیون دلار ارزآوری برای کشور دارد .
رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان سمنان افزود: صادرات کالا در نیمه اول سال 95 بیش از 75 میلیون دلار برآورد می شود که نسبت به مدت مشابه سال گذشته 14 درصد رشد داشته است.
در نیمه اول سال 95 بیش از 176 هزار تن کالا از استان سمنان صادر شده است.
ارایه تسهیلات رونق تولید برنامه مهم دولت تدبیر و امید برای کمک به رونق چرخه تولید و اقتصاد واحدهای صنعتی و کشاورزی در کشور بود که در استان سمنان برای دریافت این تسهیلات 2 هزار و 549 واحد صنعتی و کشاورزی در سامانه بهین یاب ثبت نام کردند که تاکنون 369 واحد موفق به دریافت این تسهیلات شده اند و هزار و 785 واحد برای دریافت تسهیلات رونق تولید به بانک های عامل معرفی شده‌اند.
در استان سمنان حدود هزار و 800 واحد تولیدی دارای پروانه بهره برداری هستند که از این تعداد حدود 620 واحد غیر فعالند و متوسط بهره وری در بقیه واحدها حدود 35 درصد است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر