کد خبر: 819756
تاریخ انتشار: ۰۹ آبان ۱۳۹۵ - ۱۲:۴۷
مدیر جهاد کشاورزی اسلامشهر :
دوره آموزشی اصول زراعی کلزا با رویکرد مدرسه در مزرعه درروستای رضی آباد حریری شهرستان اسلامشهر برگزار شد
بهاره عشقی صابر

محمدرضا امیری مدیر جهاد کشاورزی شهرستان اسلامشهر، اظهار کرد: دوره آموزشی اصول زراعی کلزا با رویکرد مدرسه در مزرعه به مدت 12جلسه ازکاشت تا برداشت این محصول درروستای رضی آباد حریری اسلامشهر برگزار شد.

امیری  بیان کرد:از آنجا که دانه‌های روغنی به خصوص کلزا در برنامه اقتصاد مقاومتی گنجانده شده و برای اصلاح خاک و کنترل علف‌های هرز و بیماری‌ها در مزرعه، کشت این محصول در تناوب زراعی با محصول گندم بسیار حائز اهمیت است.

مدیر جهاد کشاورزی،افزود:مدیریت هماهنگی ترویج استان تهران با همکاری مدیریت جهاد کشاورزی اسلامشهر با هدف توانمندسازی کارشناسان و بهره‌برداران پیشرو اقدام به برگزاری یک دوره آموزشی اصول زراعی کلزا با رویکرد مدرسه در مزرعه به مدت 12 جلسه از کاشت تا برداشت این محصول در روستای رضی آباد حریری کردند.

امیری با اشاره به مزایای این دوره مدرسه در مزرعه ،خاطر نشان کرد: از مزایای این روش آموزشی برخلاف کلاس‌های تئوری، آشنایی کامل کارشناسان و بهره‌برداران با روش کشت به صورت عملیاتی و همچنین آشنایی با کلیه مراحل آماده‌سازی زمین با میزان بذر مورد نیاز، عمق کاشت، تغذیه مناسب گیاهی، شناخت علف‌های هرز کلزا و ... است.

 

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر