کد خبر: 819542
تعداد نظرات: ۱ نظر
تاریخ انتشار: ۰۸ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۸
رينگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان، مجموعه اي از بزرگراه ها و تقاطع هاي غيرهمسطح را شامل مي شود كه از شرق اصفهان از كنار مرکز همایش ها آغاز، شمال اصفهان را دور زده و به شهرستان خميني شهر وارد مي شود.
راضیه کشاورز
تسهیل عبور و مرور در سطح شهر، کاهش اتلاف وقت و کاهش مصرف سوخت از مهمترین عوامل احداث رینگ های ترافیکی در اصفهان است.
از این رو طراحی 3 رینگ ترافیکی به عنوان مسیرهای عبوری اصلی در سطح شهر اصفهان شامل رینگ اول در محدوده مرکزی شهر به طول ۵/۱۲کیلومتر شامل خیابان های شریانی فرعی، رینگ دوم در محدوده میانی شهر به طول ۵/۲۴ کیلومتر شامل شریان های درجه 2 با 6تقاطع غیرهمسطح ، رینگ سوم به طول ۴۶کیلومتربه عنوان بیرونی ترین مسیر حرکت نسبت به مرکز شهر شامل ۱۲بزرگراه درون شهری و 30 تقاطع اجرا شده است و رینگ حفاظتی شهر یا رینگ چهارم، به طول ۷۸ کیلومتر نیز به عنوان محور مواصلاتی شهری و برون شهری در دستور کار قرار دارد.
حدود 45 كيلومتر از این رینگ در محدوده شهر اصفهان و مابقي در شهرهاي اطراف از جمله خورزوق ، شهر ابریشم ، درچه، خميني شهر، دولت آباد و برخي نقاط ديگر قرار دارد.
رينگ  حفاظتی شهر اصفهان داراي 39 تقاطع غير همسطح خواهد بود که به منظور حفاظت از حريم شهر و اراضي كشاورزي و جلوگيري از توسعه ناموزن شهر نیز احداث مي شود.
کاهش بار ترافیکی در مبادی ورودی شهر، توزیع ترافیک در ورودی شهر قبل از رسیدن به هسته شهر، حذف ترافیک بین شهری از شهر، سهولت عبور از اصفهان، کاهش اثرات منفی ترافیک نظیر آلودگی هوا، کاهش اتلاف وقت و تصادفات، کاهش بار ترافیکی رینگ سوم، جلوگیری از گسترش بی رویه ساخت و ساز، گسترش کمربند سبز اصفهان و جلوگیری از ورود وسایل نقلیه سنگین به شهر که هم اکنون مشکلاتی را برای ساکنان مناطق ۷، ۱۲ و ۱۴ ایجاد کرده ، از دیگر اهداف مهم اجرای این طرح هستند.
همچنین با اجرايي شدن این طرح مشکل تردد خودروهای سنگین داخل شهر به صورت زيربنايي رفع خواهد شد.
رینگ حفاظتی ، از تقاطع غير همسطح كارخانه قند آغاز و به سمت خیابان شهید خاتون آبادی ، بزرگراه شهید اردستانی ،خیابان آیت الله غفاری ، خیابان بعثت ، بزرگراه معلم ، ميدان استقلال ، خیابان لوله ( واقع در خمینی شهر ) ، خیابان آتشگاه ، اتوبان ذوب آهن ( محدوده زندان ) ، جنوب سپاهان شهر ، و کمربندی شرق اصفهان در جوار مرکز همایشهای بین المللی ، نمایشگاه بین المللی ( سایت جدید ) ، شهر رویاها ، میدان مرکزی میوه و تره بار عبور و به تقاطع کارخانه قند در خیابان جی متصل و منتهي مي شود.
به گفته مهدی جمالی‌نژاد شهردار اصفهان، اولویت شهرداری برای آزادسازی رینگ چهارم ترافیکی شمال شرق اصفهان خواهد بود.
وی می گوید: باید توجه داشته باشیم که 60 درصد رینگ حفاظتی در محدوده شهر اصفهان است و 40 درصد دیگر این رینگ ترافیکی در شهرهای اطراف اصفهان قرار دارد، از این رو همکاری دیگر نهادها برای بهره‌برداری از این پروژه ضروری است.
رينگ حفاظتي ، کارگشای مشكلات ترافيكي
نکته ای که باید مورد توجه قرار بگیرد این است که رینگ حفاظتی بايد به صورت يكپارچه و با وحدت رويه در تمام مسير 78 كيلومتري آن احداث شود، از این رو نبايد طراحي و اجراي اين پروژه تغيير كند؛ چرا كه اجرای آن دچار مشكل خواهد شد.
استاندار اصفهان معتقد است: رينگ حفاظتي شهر اصفهان می تواند در حل مشكلات ترافيكي بسيار كارگشا و كامل باشد.
رسول زرگرپور از تشکیل كميته اي خبر می دهد که براي تملك زمين هاي در مسير طرح رينگ چهارم تشكيل شده و ادامه می دهد: مقرر شده که این كميته اقدامات خود را در جهت تملك زمين تسريع بخشد تا هر چه سريع تر مقدمات اجرايي حلقه چهارم فراهم شود.
 ساخت ۲۲کیلومتر از رینگ حفاظتی در سالجاری کلید بخورد
آنچه باید مورد توجه قرار بگیرد این است که رینگ حفاظتی ، طرحی بزرگ و استراتژیک است که اجرای آن نیازمند مدیریت اجرایی قوی و جهادی است.
محمد علی طرفه معاون امور هماهنگی فعالیت‌های عمرانی استانداری اصفهان بر تسریع اجرای مسیر رینگ حفاظتی کلانشهراصفهان تاکید کرده و خواستار هماهنگی سایر دستگاه های اجرایی برای راه اندازی این پروژه در کلانشهراصفهان می شود.
وی هدف از اجرای رینگ حفاظتی را عملیاتی شدن طرح جامع کاهش آلودگی هوا، کاهش میزان مصرف سوخت و افزایش ایمنی و تسهیل عبور و مرور عنوان کرده و خواستار اجرای مسیر حلقه چهارم ترافیکی کلانشهراصفهان با سرعت و جدیت بیشتر می شود.
وی می افزاید: در حال حاضر مشاور طرح با بررسی های لازم و انجام مطالعات کارشناسی و ترافیکی، کل مسیر را مورد بازنگری قرار داده و از کارخانه قند اصفهان تا میدان استقلال مورد نقشه برداری مجدد و بازبینی قرار گرفت.
وی ادامه می دهد: کمیته تملک اراضی نیز با محوریت دفتر فنی استانداری و مرکب از نمایندگان شهرداری ها و فرمانداری های ذیربط موظف به تعیین راهکارهای اجرایی تملک اراضی واقع در طرح و نقشه مسیر می شود.
معاون امور هماهنگی فعالیت‌های عمرانی استانداری اصفهان می گوید: ضروری است با همکاری راه و شهرسازی و شهرداری ها ساخت ۲۲ کیلومتر از رینگ چهارم ترافیکی اصفهان در سال جاری کلید بخورد.

پیش بینی 84 میلیارد تومان اعتبار برای رینگ حفاظتی شهر اصفهان
بخش زيادي از بار ترافيكي شمال اصفهان به دليل ورود خودروها از خارج شهر است، از این رو پيش‌بيني مي‌شود با احداث و راه‌اندازي رینگ  حفاظتی شهر اصفهان از اين حجم ترافيك و ميزان سوانح و حوادث در رينگ سوم كاسته شود.
در سالهای اخیر احداث رینگ حفاظتی شهر اصفهان در محدوده شمال اصفهان از اولويت هاي مديريت شهري اصفهان به شمار می رفته است.
سعیدکورنگ بهشتی مدیر پروژه رینگ حفاظتی شهر اصفهان با بیان اینکه طول رینگ حفاظتی شهر اصفهان 78 کیلومتر است که در مسیر خود شهرهای دولت آباد، خورزوق، خمینی شهر، درچه، شهر ابریشم و روستاهای زیادی را شامل می شود، اظهار می کند: 45 کیلومتر از این رینگ در شهر اصفهان و در شهرهای دولت آباد 7 کیلومتر، خورزوق یک کیلومتر، خمینی شهر9 کیلومتر، درچه 4 کیلومتر، ابریشم 8 کیلومتر و روستاهای اطراف 4 کیلومتر از مسیر رینگ وجود دارد.
وی خاطرنشان می کند: در سال 1395 ، 84 میلیارد تومان بودجه برای رینگ حفاظتی شهر اصفهان پیش بینی شده که در زمینه آزادسازی و اجرا ، در حال تحقق است.
وی تقاطع استقلال را یکی از پروژه های رینگ چهارم حفاظتی شهر اصفهان اعلام و تاکید می کند: از میدان استقلال تا بزرگراه معلم در محدوده شهر اصفهان است که آزادسازی آن در حال انجام می باشد.
مدیر پروژه رینگ حفاظتی شهر اصفهان اضافه می کند: با توجه به مشکلات ترافیکی موجود در سه راه نقشینه، آزادسازی این قسمت از مسیر مورد تاکید شهردار و شورای شهر است تا با تحقق آزادسازی، بخشی از مسیر سه راه نقیشنه و عاشق اصفهانی را از تردد کامیون ها و خودروهای سنگین حذف کنیم.
کورنگ بهشتی با تاکید بر اینکه راه اندازی رینگ حفاظتی شهر اصفهان تنها دغدغه شهر اصفهان نیست بلکه شهرهای دیگر هم این دغدغه را دارند، می گوید: در صورت تحقق این پروژه، قفل ترافیکی شهر اصفهان باز و تردد ها به راحتی انجام می شود.
وی یادآور می شود که در حال حاضر برای تملک کارخانه قند نیز جلساتی در حال برگزاری است.
رینگ حفاظتی از طرح های ملی دولت های نهم و دهم
علیرضا صلواتی معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری اصفهان نیز معتقد است رینگ حفاظتی شهر اصفهان برای حفاظت از حريم شهر و اراضي كشاورزي و نيز جلوگيري از توسعه ناموزون شهر احداث مي شود و با اجرايي شدن اين طرح مشكل، تردد خودروهاي سنگين داخل شهر به صورت زيربنايي برطرف مي شود.
 وی اظهار می کند:  رینگ حفاظتی شهر اصفهان حدود ۸۰ كيلومتر است كه حدود 45 كيلومتر اين حلقه (معادل60 درصد مسیر) در داخل شهر اصفهان احداث مي شود و 10 درصد مسیر در محدوده دولت آباد، 2 درصد در مسیر خورزوق، 10 درصد در شهر ابریشم ، 5 درصد آن در محدوده شهر درچه ، 11 درصد آن در محدوده خمینی شهر و 5 درصد در محدوده فرمانداری و بخشداری است.
وی کاهش 7 درصدی زمان سفر در کل شبکه راه های کلانشهر اصفهان، کاهش 4.2درصدی مصرف سوخت وسایل نقلیه و کاهش 6.5 درصدی آلایندگی هوا را از جمله مزایای راه اندازی رينگ چهارم ترافيكي اصفهان می داند و می گوید: این رینگ بزرگ ترین رویداد اصفهان 1400 است که به عنوان یک طرح ملی در دولت های نهم و دهم از مصوبات سفر ریاست جمهوری نیز مطرح شده است.
اهمیت رینگ چهارم ترافیکى
کارشناسان شهری احداث رینگ چهارمحفاظتی شهر اصفهان را حلال بسیاری از مشکلات ترافیکی می دانند و معتقدند در کنار پروژه قطار شهری، این طرح در اولویت طرح های عمرانی قرار دارد و می تواند برای کاهش ترافیک و ایجاد ترافیکی روان تا 20 سال آینده سطح شهر موثر واقع شود و احداث و راه اندازی آن میزان ترافیک، سوانح و حوادث در رینگ سوم را کاهش می دهد.
عباس حاج رسولی ها یکی از اعضای شورای اسلامی شهر اصفهان نیز اهمیت حلقه چهارم ترافیکى را کمتر از پروژه قطار شهرى در شهر اصفهان ندانسته و با بیان اینکه اصفهان یکى از شهرهای پر تردد کشور است، می گوید: در سال هاى گذشته اقدامات مثبتى براى حل معضل ترافیک انجام شد.
وی برنامه ریزى اصولى و اساسى از سوی دستگاه های ذیربط را در کاهش سفرهاى زاید و روان سازى ترافیک شهر اصفهان راه گشا دانسته و معتقد است: رینگ سوم پس از تکمیل، تا مدتى توانست در کاهش حجم ترافیک موثر باشد اما پس از آن دیگر پاسخگوى ترافیک نبوده و لازم است براى نجات شهر عملیات رینگ چهارم به سرعت آغاز شود.
وی رینگ چهارم را یک شاهرگ اصلی در مباحث ترافیکی می داند و با یادآوری این نکته که حال حاضر برخی زمین های این پروژه در منطقه ۱۲ آزادسازی شده و لازم است با جدیت بیشتری اقدام شود، تاخیر در اجرای پروژه را باعث بالا رفتن قیمت اراضی مسیر رینگ و در نهایت کند تر اجرای پروژه می داند.

به هر حال با توجه به حجم بالای تردد خودرو و تعداد خودروهایی که در هر روز شماره گذاری می شود، رینگ سوم ترافیکی پاسخگوی این حجم از ترافیک در شهر نیست و حتی در ساعاتی از روز از خودرو اشباع می شود؛ از این رو باید برای تحقق هر چه سریعتر تحقق رینگ حفاظتی شهر اصفهان تلاش کرد .
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اکبرخجسته
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۶/۰۳/۱۲
1
8
سلام..اگرامکان داره عرض رینگ را ذکر کنید تا ما ببینیم ازملک ما باقی میماند یا نه .نشانی ملک خیابان ماربین مابین پمپ پاژفاضلاب دستکرد وخیابان کهندژ..ممنون.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار