کد خبر: 819401
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۲۰:۵۱
مراجع معظم تقليد در ديدار دبیر شورای عالی امنیت ملی ضمن تأكيد بر حفظ وحدت سياسي مطرح كردند
«امنيت» و «معيشت» دو كليدواژه اصلي سخنان مراجع در ديدار با دبير شوراي عالي امنيت ملي در قم است، موضوع امنيت با تشكر مراجع به دليل وجود آن همراه شد و معيشت با گلايه از مشكلات موجود و تأكيد بر اقتصاد مقاومتي و حل مشكلات اقتصادي مردم. علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي و يكي از نمايندگان رهبر انقلاب در اين شورا روز پنج‌شنبه با سفري دو روزه به شهر قم، با مراجع عظام تقليد ديدار و از توصيه‌هاي ايشان بهره‌مند شد.
كبري آسوپار
«امنيت» و «معيشت» دو كليدواژه اصلي سخنان مراجع در ديدار با دبير شوراي عالي امنيت ملي در قم است، موضوع امنيت با تشكر مراجع به دليل وجود آن همراه شد و معيشت با گلايه از مشكلات موجود و تأكيد بر اقتصاد مقاومتي و حل مشكلات اقتصادي مردم. علي شمخاني، دبير شوراي عالي امنيت ملي و يكي از نمايندگان رهبر انقلاب در اين شورا روز پنج‌شنبه با سفري دو روزه به شهر قم، با مراجع عظام تقليد ديدار و از توصيه‌هاي ايشان بهره‌مند شد. از محتواي ديدارها برآمد كه خاطر مراجع معظم از وضع امنيتي كشور جمع است و قدردان زحمات كشيده شده براي تأمين امنيت كشور و مردم هستند. صرف‌نظر از اطلاع قبلي مراجع و مشاهدات وضع امنيتي كشور، گزارش شمخاني از وضعيت مطلوب امنيتي كشور هم كه به سمع و نظر علماي معظم رسيده، رضايت آنان را در برداشته اما گلايه‌هايشان بابت اجرايي نشدن سياست‌هاي اقتصاد مقاومتي و عدم‌حل مشكلات معيشتي مردم پررنگ است. هشدار در مورد ايجاد دوقطبي و لزوم توجه به وحدت سياسي در كشور نيز از تأكيدات ديگر مراجع معظم در اين ديدار بود.
شمخاني همچنين روز جمعه در نماز جمعه مردم قم شركت كرد و قبل آن هم در جلسه شوراي اداري استان قم حضور يافت. او همچنين در اين سفر با خانواده‌اي كه دو شهيد تقديم انقلاب كرده‌اند، ديدار كرد.

   در سايه ايمان و وحدت مي‌توان از بحران‌ها گذشت
آيت‌الله صافي‌گلپايگاني اولين مرجع تقليدي بود كه دبير شوراي عالي امنيت به ديدار او رفت. در آغاز ديدار، علي شمخاني گزارشي از شرايط مطلوب امنيتي در ابعاد داخلي و مرزهاي كشور و همچنين برنامه‌هايي كه براي مديريت تهديدات طراحي و اجرا شده است، ارائه كرد. در جريان اين ديدار حضرت آيت‌الله صافي‌گلپايگاني در سخناني با ابراز رضايت از امنيت كاملي كه در سايه تلاش مسئولان ذي‌ربط در كشور وجود دارد بر ضرورت توجه بيشتر به موضوع تأمين معيشت مردم و بهبود مستمر وضعيت اقتصادي كشور كه موجب تقويت روحيه اميد در آحاد مردم خواهد شد، تأكيد كرد و اظهار داشت: تجربه همكاري و مودت ميان مردم و مسئولان در سال‌هاي دفاع مقدس نشان داد كه در سايه ايمان به خدا و وحدت و همدلي امكان عبور موفق از سخت‌ترين بحران‌هاي امنيتي و اقتصادي ميسر است.
   رعايت اخلاق اسلامي و حفظ حدود شرعي در اظهار نظرها و اقدامات
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار با حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي نيز گزارشي از وضعيت مطلوب امنيتي كشور ارائه داد و تصريح كرد: مهم‌ترين موضوع حال حاضر كشور كه مي‌تواند موجب آسيب‌پذيري در ابعاد فرهنگي، اجتماعي و امنيتي شود، مسئله معيشت و بهبود شرايط اقتصادي كشور است.
شمخاني در ادامه به نقش بسيار مؤثر آيت‌الله مكارم‌شيرازي در تبيين ريشه‌هاي تفكر تكفيري و توسعه رويكردهاي تقريبي در جهان اسلام اشاره و از ايشان قدرداني كرد. حضرت آيت‌الله مكارم‌شيرازي نيز در اين ديدار، نعمت امنيت در جمهوري اسلامي ايران را موهبتي الهي و شايسته شكرگزاري عنوان كرد و در ادامه با اشاره به تهديد تروريسم تكفيري براي جهان اسلام و مجموعه بشر، گفت: وهابيت همانگونه كه در اجلاس اخير گروزني نيز از جانب مذاهب مختلف اسلامي مورد تأكيد قرار گرفت، خارج از دين مبين اسلام و زادگاه و مروج تفكر تكفيري است. حفظ وحدت و انسجام در ميان گروه‌هاي مختلف سياسي داخل كشور از ديگر دغدغه‌هاي حضرت آيت‌الله مكاري‌شيرازي در اين ديدار بود و ايشان تأكيد كرد: رعايت اخلاق اسلامي و حفظ حدود شرعي در اظهار نظرها و اقدامات ضرورتي است كه بايد بيش از گذشته به آن اهتمام شود.

   در نظام ولايي شكل‌گيري دوقطبي مصداق كفران نعمت است
شمخاني در ديدار با حضرت آيت‌الله‌العظمي نوري‌همداني نيز گزارشي از آخرين وضعيت كشور در ابعاد امنيتي، دفاعي، اجتماعي و اقتصادي ارائه كرد و با توجه به وجود امنيت، زمينه براي پيشرفت در كشور را مهيا دانست.
حضرت آيت‌الله نوري‌همداني نيز در اين ديدار، انقلاب اسلامي را هديه‌اي الهي برشمرد و تأكيد كرد: ايستادگي در برابر نفوذ و تحميل بيگانگان، توجه به قدرت مردم و ظرفيت‌هاي داخلي و احياي فرهنگ جهاد و شهادت مهم‌ترين اصول تضمين‌كننده حفظ و استمرار انقلاب اسلامي است. حضرت آيت‌الله‌العظمي نوري‌همداني با اشاره به نقش تعيين‌كننده ولي امر در ايجاد انسجام و وحدت كلمه در جامعه افزودند: در نظام ولايي شكل‌گيري دوقطبي و دوگانگي بي‌معني و مصداق كفران نعمت است.

   تأكيد بر اصلاح نظام بانكي و تطبيق آن با مباني اسلامي
اما دبير شوراي عالي امنيت ملي در ديدار با حضرت آيت‌الله جوادي‌آملي فرهنگ غني انقلاب اسلامي را منشأ توليد قدرت نرم در عرصه‌هاي مختلف داخلي و خارجي و خلق موفقيت‌هاي كم‌نظير عنوان كرد و افزود: اعتبار و اقتدار ايران كه سرچشمه ايجاد امنيت و ثبات پايدار در كشور است، دستاوردي ارزشمند و پشتوانه‌اي محكم براي شكل‌گيري جهش در عرصه‌هاي مختلف اقتصادي و اجتماعي است. او همچنين با تجليل از مقام علمي و ديني حضرت آيت‌الله جوادي‌آملي افزود: تعقل ديني و مجاهدت علمي علماي فاضلي چون حضرتعالي سرمايه كم‌نظيري است كه طرح‌هاي متعدد دشمنان را براي ايجاد فتنه مذهبي در كشور ما خنثي كرده‌اند.
حضرت آيت‌الله جوادي‌آملي نيز در اين ديدار امنيت را در كنار بعد سخت آن واجد ابعاد فرهنگي، اقتصادي و اجتماعي عنوان كرد و اظهار داشت: دروغ و كتمان حقيقت امنيت را مخدوش و باورهاي جامعه را لرزان مي‌كند. ايشان با انتقاد از روش‌هاي متداول در برخي رسانه‌ها كه بدون توجه به آثار سوء امنيتي وارونه‌نگاري، با رويكرد سياسي و يكجانبه حقايق مسلم را كتمان مي‌كنند، افزود: اينگونه رفتارها و اقدامات مصداق بارز جاهليت است. حضرت آيت‌الله‌العظمي جوادي‌آملي اقتصاد مقاومتي را طرحي علمي و راهبردي مؤثر براي رفع مشكلات اقتصادي كشور برشمردند و اظهار داشتند: اصلاح نظام بانكي و تطبيق آن با مباني اسلامي براي سوق دادن منابع به سمت توليد، اصلي‌ترين اقدامي است كه بايد در چارچوب تحقق اهداف اقتصاد مقاومتي به آن پرداخته شود.
   امروز مهم‌ترين مجاهدت
تلاش براي بهبود معيشت مردم است
شمخانی در ديدار با آيت‌الله سيدعبدالكريم موسوي‌اردبيلي رويكرد جمهوري اسلامي در تأمين امنيت را اتكا به بهره‌گيري از ظرفيت‌هاي مردمي عنوان كرد.
حضرت آيت‌الله موسوي‌اردبيلي نيز در اين ديدار با يادآوري سال‌هاي دفاع مقدس و مجاهدت خالصانه رزمندگان اسلام براي تأمين امنيت كشور تصريح كرد: امروز مهم‌ترين عرصه مجاهدت، تلاش شبانه‌روزي براي ارتقاي معيشت و بهبود وضعيت اقتصادي گروه‌هاي كم‌بضاعت جامعه است.
   تأكيد بر حفظ انسجام و وحدت آحاد جامعه
دبير شوراي عالي امنيت ملي در ادامه برنامه‌هاي سفر دو روزه به قم در ديدار با حضرت آيت‌الله علوي‌گرگاني با اشاره به در پيش بودن اربعين حسيني بر تبديل كردن اين كنگره عظيم به نهضت ضدظلم و زمينه‌اي براي انعكاس پيام آزادگان و مظلومان جهان تأكيد كرد. حضرت آيت‌الله علوي‌گرگاني نيز در اين ديدار با اشاره به آيات نوراني قرآن كريم بر ضرورت حفظ انسجام و وحدت آحاد جامعه به عنوان رمز پيروزي و رستگاري مستمر تأكيد كرد. ايشان نقش رهبري و مرجعيت را در تقويت اقتدار و اتحاد در جامعه، بي‌بديل عنوان كرد و افزود: دشمنان قسم‌خورده انقلاب اسلامي تلاش و سرمايه‌گذاري هنگفتي را براي متزلزل كردن رابطه امت و امام معمول داشته‌اند كه بايد مسئولان و آحاد مردم با هوشياري بيش از پيش آنها را چون گذشته ناكام بگذارند.
 
  امكانات و زمينه‌ها براي توسعه اقتصادي فراهم است
شمخاني در ديدار با حضرت آيت‌الله شبيري‌زنجاني ضمن ارائه گزارشي از شرايط امنيتي، اقتصادي و سياسي كشور بخش عمده‌اي از مشكلات و تهديدات كشور را اقتصاد پايه عنوان كرد و افزود: تا زماني كه كار، توليد ثروت و تلاش براي توسعه همه‌جانبه به ادبيات رايج در بخش‌هاي مختلف كشور و گروه‌هاي مختلف اجتماعي و سياسي تبديل نشود، مسير رفع مشكلات اقتصادي هموار نمي‌شود. حضرت آيت‌الله شبيري‌زنجاني نيز در اين ملاقات بااشاره به ظرفيت‌هاي بي‌شمار مادي و معنوي در كشور مجموعه امكانات و زمينه‌ها براي توسعه اقتصادي و اجتماعي را فراهم عنوان كردند و اظهار داشتند: وعده خداوند كه تحقق آن قطعي است، ناظر بر موفقيت فعاليت‌ها و جهدي است كه در سايه اخلاص و ايمان صورت پذيرد.

   توجه خاص به دو اصل علم و امانتداري در انتخاب مديران
دبير شوراي عالي امنيت ملي همچنين پيش از ظهر ديروز با حضور در بيت آيت‌الله العظمي وحيد خراساني در شهر قم با وي ديدار و گفت‌وگو كرد.
آيت‌الله العظمي وحيد خراساني در اين ديدار با دعا براي موفقيت مستمر مسئولان كشور در رفع مشكلات و خدمت به آحاد مردم افزود: توجه خاص به دو اصل علم و امانت‌داري در انتخاب مديران در رديف ضرورت‌هايي است كه موجبات افزايش كارآمدي نظام مديريتي كشور را فراهم خواهد كرد.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار