کد خبر: 819267
تاریخ انتشار: ۰۷ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۸
به دنبال بارش سنگین برف رخ داد
به دنبال بارش سنگین برف که در دومین ماه پاییز رخ داد قطعی برق، تلفن و اینترنت و بسیاری از زیرساخت‌ها حکایت از شعاری بودن اقدامات مسؤولانی دارد که مدام از آمادگی نیروها برای مقابله با حوادث غیرمترقبه سخن به میان می‌آورند.

به گزارش جوان از اردبیل، در حالی که طی دو روز گذشته بارش برف مسؤولان را دچار غافلگیری عجیبی کرده است شاهد نقص در تامین زیرساخت‌ها در شهر اردبیل و سایر شهرها هستیم به طوری که قطعی مکرر و چند ساعته برق، اینترنت، تلفن و حتی گاز در برخی از مناطق هموطنانمان را در این سوز و سرمای زمستانی در دومین ماه پاییز آسی کرده و با دغدغه جدی روبه‌رو کرده است.

در کنار همه این غافلگیری‌‌ها مسؤولان حوزه‌های خدمات‌رسانی و ستاد مدیریت بحران آنچه که نگران‌کننده است عدم آمادگی مسؤولان در ارائه خدمات روزانه شهری است به طوری که از بسیاری از کوچه‌ها حتی خیابان‌ها و مسیرهای اصلی مردم با این شدت بارش برف مملو و تلمبار از برفی است که در دو روز گذشته باریده است.

بارش سنگین برف که به شکسته شدن بسیاری از درختان و شاخه‌های آن به رغم تلاش مسؤولان منجر شده است اسباب دغدغه و نگرانی هموطنان را به همراه داشته به طوری که انتظار می‌رفت صبح امروز با توجه به شدت بارش برف مسؤولان امر توان و سرعت خدمات‌رسانی و ماشین‌آلات مختلف خود را به کار می‌گرفتند تا سرعت ارائه خدمات را شاهد باشیم.

در این زمینه نه تنها مسؤولان اداره برق و مخابرات در قطعی بسیاری از زیرساخت‌ها پاسخگو نیستند اما شهردار اردبیل از همه هموطنان خواست تا با توجه به شدت بارش خودشان دست به کار شوند و با تکان دادن برگ‌های درختان آنها را از برف سنگین تمیز کنند.

تلاش 400 نیروی شهرداری برای برف‌روبی

شهردار اردبیل گفت: به دنبال بارش سنگین برف عملیات برف‌روبی و نمک‌پاشی در خیابان‌ها و مسیرهای مختلف با کمک 400 نفر از نیروهای شهرداری به جد دنبال می‌شود.

حمید لطف‌اللهیان ادامه داد: از دیروز و با آغاز بارش برف در مناطق مختلف شهر اردبیل تلاش و فعالیت کارگران شهرداری برای برف‌روبی و نمک‌پاشی و همچنین تکان دادن درختان و مقابله با آسیب‌های احتمالی بارش سنگین برف پاییزی آغاز شده که امیدواریم هموطنان نیز در این کار مشارکت جدی داشته باشند.

وی از آماده‌باش نیروهای سازمان آتش‌نشانی و خدمات شهرداری اردبیل برای نجات درختان شهر و مقابله با آسیب‌های احتمالی خبر داد و افزود: حضور نیروهای سپاه و ارتش در کنار مردم و نیروهای شهرداری در این زمینه قابل تحسین است.

وی تصریح کرد: ما 400 نفر از نیروی انسانی خودمان را به همراه امکانات و تجهیزاتمان به کار گرفتیم تا بتوانیم در عبور و مرور روزانه تسهیل ایجاد کنیم که انتظار می‌رود جنبش نجات درختان شهر با حضور پررنگ خانواده‌های اردبیلی همچنان ادامه پیدا کند.

شهردار اردبیل یادآور شد: پای کار آمدن شهروندان مسئولیت‌پذیر اردبیلی برای نجات درختان شهر همزمان با تلاش نیروهای شهرداری برای نجات دادن درختان از برف سنگین پاییزی جای قدردانی دارد.

لطف‌اللهیان اظهار کرد: ما خودمان را در قبال حفاظت و نگهداری از فضای سبز شهر مسئول می‌دانیم و مشارکت در امر نجات درختان فرصتی برای ادای بخشی از مسئولیت انسانی و دینی است که بر گردن ما گذاشته شده است.

وی عنوان کرد: برف‌روبی و نمک‌پاشی معابر و پل‌های شهر اردبیل بعد از بارش سنگین و زودهنگام برف پاییزی توسط ماموران شهرداری از اولین ساعت بارش تاکنون ادامه دارد و تلاش بر این است تا صبح فردا به ویژه در پل‌های روگذر فضا برای تردد راحت هموطنان فراهم آید.

به گزارش جوان از اردبیل، اما با بارش سنگین برف در شهر اردبیل که همراه با وزش باد و کولاک است بسیاری از خیابان‌ها و مسیرهای اصلی شهر با تلاش کارگران شهرداری در حال برف‌روبی و رفت‌ و روب است که انتظار می‌رود به سرعت این عملیات تداوم پیدا کند.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها