کد خبر: 818782
تاریخ انتشار: ۰۴ آبان ۱۳۹۵ - ۱۴:۴۵
برای اولین بار
مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل گفت: دو فیلم از فیلمسازان استان اردبیل در نخستین جشنواره اینترنتی «فیلم اولی‌ها» حاضر شده است.

به گزارش جوان از اردبیل، میر دولت موسوی در جلسه شورای هشتمین هفته فیلم و عکس اردبیل اظهار کرد: دو فیلم از فیلمسازان استان اردبیل در نخستین جشنواره اینترنتی «فیلم اولی‌ها» حاضر شده است.

وی تصریح کرد: هشتمین هفته فیلم و عکس در اردبیل با حمایت اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و شهردار اردبیل در روزهای 10 تا 13 آبان ماه برگزار می‌شود.

مدیر انجمن سینمای جوان استان گفت: دو فیلم از فیلمسازان استان اردبیل «کوک» به کارگردانی یلدا عدلی که در مورد شادابی‌های از دست رفته که می‌تواند با ورزش به بطن جامعه برگردد و «کادوی تولد» به کارگردانی مریم صبوری که مستندی از اولین شهید مدافع حرم در نخستین جشنواره اینترنتی فیلم اولی‌ها حضور دارد.

موسوی افزود: جشنواره اینترنتی «فیلم اولی‌ها» که پیش از این دو بار در سال‌های 90 و 91 به صورت حضوری برگزار شده بود، امسال برای نخستین بار در ایران توسط انجمن سینمای جوانان ایران به صورت اینترنتی برگزار می‌شود.

دبیر منطقه پنج انجمن سینمای جوانان ایران بیان کرد: این‌ جشنواره با هدف ایجاد فرصت رقابت برای فارغ‌التحصیلان انجمن سینمای جوانان ایران با هم‌ دوره‌‌ای‌های خود که اولین تجربه فیلم‌سازی خود را به اتفاق هم ‌کلاسی‌های خود ساخته‌اند، شکل گرفته است.

وی اضافه کرد: این جشنواره امسال با رویکرد ارتقا کیفی پروژه‌های پایانی آموزشی برگزار می‌شود.

موسوی ادامه داد: هیأت انتخاب این جشنواره آرمین ایثاریان، داوود رضایی و احمد کاوند با شیوه‌ای کاملاً سختگیرانه اقدام به بازبینی آثار تولید شده توسط هنرجویان ورودی 91 تا 94 کرده‌اند.

مدیر انجمن سینمای جوان استان اردبیل گفت: دو فیلم از هنرجویان دوره فیلمسازی استان در میان نگاه سختگیرانه‌تر داوران انتخاب و به ستاد اجرایی جشنواره معرفی شد به طوری که در این جشنواره تعداد 28 فیلم داستانی، مستند، انیمیشن و اکسپریمنتال کل کشور انتخاب نهایی شده است.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر