کد خبر: 818177
تاریخ انتشار: ۰۱ آبان ۱۳۹۵ - ۱۵:۲۵
یکی از مراجع تقلید گفت: چند سال است در خصوص عفاف و حجاب بحث می‌شود ولی هنوز کار جدی انجام نشده است؛ مدت‌ها است که بانک‌های ما دیرکرد می‌گیرند که این موضوع ربا است و هنوز نتوانسته‌ایم جلوی این کار را بگیریم.
خبرگزاری دانشجو: آیت الله حسین نوری همدانی در دیدار با اعضای حزب موتلفه اسلامی اظهار کرد: اسلام و دین بر دو پایه بنا شده که نخستین آن تقنین و دوم اجرای قوانین است.
 
وی افزود: امام علی (ع) بیان کرده‌اند تمام خوبی‌ها از جمله جهاد در راه خدا در مقابل امر به معروف و نهی از منکر چونان قطره‌ای در مقابل دریا هستند.
 
این مرجع تقلید بیان کرد: تمام واجبات با امر به معروف اقامه می‌شود، امنیت و راه‌های زندگی از طریق امر به معروف و نهی از منکر جاری می‌شود و حقوق نیز در سایه امر به معروف و نهی از منکر برقرار می‌شود و سطح زمین نیز به این وسیله آباد می شود.
 
نوری همدانی گفت: هیچ فریضه‌ای مهم‌تر و اثرگذار‌تر از امر به معروف و نهی از منکر نیست؛ کل ارزش‌ها از جمله عظمت و اقتدار مسلمانان معروف است و کل ضد ارزش‌ها از جمله استکبار، صهیونیست‌ها، فقر و جهل، تهاجم فرهنگی، نظامی، سیاسی و... منکر است.
 
وی با تاکید بر اینکه موضوع امر به معروف و نهی از منکر با جلسه و کنگره و کتاب، حل نمی‌شود تصریح کرد: این موضوع باید از لحاظ عملی مورد توجه واقع شود و به شکل جدی مقدمات آن را فراهم کنند.
 
این مرجع تقلید با بیان اینکه بنده در حوزه علمیه قم، دو سال امر به معروف و نهی از منکر را تدریس کردم، گفت: این فریضه بسیار مهم است که می‌توان آن را مهم‌ترین فریضه دانست؛ در این عرصه ریزه کاری‌ها و مطالب فراوانی بیان شده است.
 
نوری همدانی ادامه داد: موضوع امر به معروف برای برخی واجب عینی و برای برخی دیگر واجب کفایی است؛ در حدیث شریف بیان شده است که اگر مسلمانی شنید که یک نفر مرتکب منکر شده، باید برخورد خود را با او تغییر دهد.
 
وی یادآورشد: ریشه همه دشمنی‌ها علیه اسلام از زمان پیامبر(ص) بوده است؛ جنگ تبوک نیز در مقابل همین گروه بوده است و پیامبر (ص) در همین جنگ نیز به طور جدی به مساله امر به معروف و نهی از منکر اشاره کردند.
 
این مرجع تقلید گفت: امروزه آل سعود، داعش، آل خلیفه، آل نهیان و تکفیر و صهیونیست ضد ارزش هستند و اگر کسی در مقابل این ضد ارزش‌ها ساکت بماند مسؤول است.
 
نوری همدانی خاطرنشان کرد: چند سال است در خصوص عفاف و حجاب بحث می‌شود؛ ولی هنوز کار جدی انجام نشده است؛ مدت‌ها است که بانک‌های ما دیرکرد می‌گیرند که این مساله ربا است و هنوز نتوانسته‌ایم جلوی این کار را بگیریم؛ چه کسی باید جلوی این کار را بگیرد؛ کسانی که مدعی آمر به معروف بودن هستند باید با این منکرات اقدام جدی کنند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار