کد خبر: 817975
تاریخ انتشار: ۳۰ مهر ۱۳۹۵ - ۲۱:۵۹
سومين برد متوالي استقلال
هفته نهم ليگ برتر با اتفاقات داغ و پر از حاشيه همراه بود تا هيجان ليگ به نقطه جوش برسد، از سرهاي خون‌آلود تماشاگران بازي استقلال خوزستان و پرسپوليس گرفته تا اعتراض‌هاي شديد مربيان به داوري‌هاي ليگ كه سالن‌هاي نشست خبري را تبديل به جلسه محاكمه داوران كرده بود.
سعيد احمديان
هفته نهم ليگ برتر با اتفاقات داغ و پر از حاشيه همراه بود تا هيجان ليگ به نقطه جوش برسد، از سرهاي خون‌آلود تماشاگران بازي استقلال خوزستان و پرسپوليس گرفته تا اعتراض‌هاي شديد مربيان به داوري‌هاي ليگ كه سالن‌هاي نشست خبري را تبديل به جلسه محاكمه داوران كرده بود. البته اين هفته اتفاقات خوب هم داشت و روي ديگر آن گلزني نمادين كودك سرطاني هوادار استقلال به پرسپوليس بود كه توانست اندكي بر حاشيه‌هاي اين هفته سايه بيندازد، هفته‌اي كه پرسپوليس و تراكتور تيم‌هاي اول و دوم جدول مقابل حريفانشان مساوي كردند و آن‌سو نفتي‌ها با علي دايي بازي باخته را بردند تا با تثبيت جايگاه سومي‌شان فاصله‌شان با صدر جدول كمتر كردند تا برانكو و قلعه‌نويي، تيم دايي را نزديك‌تر از قبل به جايگاهشان ببينند.

جدال قهرمان و نايب‌قهرمان ليگ برنده‌اي نداشت، آن‌هم در مسابقه‌اي كه سكوها روز پرحاشيه و خونباري را پشت‌سر گذاشتند. اين درگيري بعد از اعلام ضربه پنالتي به سود پرسپوليس رقم خورد و هواداران دو تيم روي سکوها به درگيري و پرتاب اشياي مختلف به سوي يکديگر پرداختند که به زخمي شدن و شکسته شدن سر چند هوادار منتهي شد. پيش از اين نيز بارها جدال نمايندگان اهوازي و تهراني اتفاقات تلخ اين‌چنيني و صحنه‌هايي از اين دست همراه بود و مسئولان براي عدم تكرار آن چاره‌جويي كنند. به‌رغم اين حاشيه‌ها در اين مسابقه پرسپوليسي‌ها نيمه اول را دور از انتظار و پراشتباه به پايان رساندند و در نيمه‌اي كه استقلال خوزستان بهتر از قرمزها توانست در جريان بازي مسلط شود با گل رحيم زهيوي پيش افتاد. البته پرسپوليس‌ها در نيمه دوم با تغييرات در ترکيب و سيستم بازي خود بار ديگر توانستند بر جريان بازي فائق آيند و کنترل آن را در دست گيرند. سرخپوشان يک پنالتي نيز توسط ماهيني از دست دادند تا براي رسيدن به گل محتاج به ضربه سر تماشايي و هنرمندانه فرشاد احمدزاده باشند. ضربه‌اي که آنها را به تساوي رساند. برانكو با توجه به تمام اتفاقاتي كه در اين مسابقه افتاد، از نتيجه راضي بود: «اين نتيجه منطقي بود. همچنان بازي‌هاي متعددي را بدون باخت پشت‌سر گذاشتيم و براي بازي با نفت آبادان آماده مي‌شويم.» برخلاف برانكو، سيروس پورموسوي از اينكه تيمش پيروزي را در دقايق پاياني بازي از دست داد، عصباني بود و حسابي از خجالت داور بازي درآمد. البته صحبت‌هاي سرمربي استقلال خوزستان پيش از بازي هم جنجالي به پا كرده بود. او گفته بود: «امروز همه ايران بسيج شده‌اند تا پرسپوليس به قهرماني برسد.» پورموسوي بعد از پايان بازي هم گفت: «تمام سوت‌ها 70 به 30 به نفع پرسپوليس گرفته شد. باز هم مي‌گويم ايران بسيج شده و مي‌بينيد که پرسپوليس بازيکنان را جذب کرد و از بهترين بازيکنان هم استفاده مي‌کند. من فکر مي‌کنم بقيه تيم‌ها بايد براي دوم و سومي بجنگند.» اين اظهارات باعث شده تا باشگاه پرسپوليس از پورموسوي شكايت كند و وي به كميته اخلاق فدراسيون فراخوانده شود.
  
دايي برنده هفته نهم
البته پرسپوليسي‌ها خوش‌شانس بودند كه تراكتورسازي نزديك‌ترين رقيب‌شان هم برابر فولاد به تساوي دو بر دو رسيد تا فاصله دو امتيازي‌شان با تيم دوم جدول باقي بماند. امير قلعه‌نويي كه به شدت از اينكه تيمش بهترين فرصت را براي رسيدن به پرسپوليس از دست داده عصباني بود و در نشست خبري بعد از بازي مانند سرمربي استقلال خوزستان به شدت از داور انتقاد كرد: «داور 20 سوت اشتباه براي ما زد و معتقدم بعضي‌ها مي‌خواهند با اين حرکت به جايي برسند.» هر چقدر تساوي تراكتور به نفع پرسپوليس بود، اما نفت تهران با علي دايي اين هفته دو بر يك ذوب‌آهن را شكست داد تا اين تيم فاصله‌اش را با صدر كمتر كند و ضلع سوم مثلث قهرماني را تشكيل دهد. تيم دايي از توقف پرسپوليس و تراکتورسازي نهايت استفاده را برد و به چهار امتيازي برانکو و دو امتيازي قلعه‌نويي رسيد و نشان داد نفت او هم مثل فصول اخير حرف‌هاي زيادي براي گفتن دارد و مي‌تواند يکي از مدعيان قهرماني محسوب شود.
  
استقلال باز هم برد
استقلال از توقف پرسپوليس و تراكتور بهترين استفاده را كرد و با پيروزي دو بر صفر مقابل سايپا 13 امتيازي شد و اختلافش را با صدر جدول به شش امتياز كاهش دارد. بازي استقلال و سايپا دو نيمه متفاوت داشت. در نيمه اول استقلالي‌ها گل نزن نشان دادند و در نيمه دوم موتور گلزني‌شان راه افتاد. در نيمه اول اين بختيار رحماني بود كه در استقلال در نقش گل نزن ظاهر شد و دو موقعيت گلزني را به راحتي از دست داد. در نيمه دوم اما با بيرون رفتن رحماني موتور گلزني آبي‌ها روشن شد. حملات دامنه‌دار استقلال بالاخره در دقيقه 75 جواب داد. در اين دقيقه سانتر وريا غفوري از روي کرنر را مدافعان سايپا برگشت دادند، اما در برگشت توپ به محسن کريمي رسيد و ضربه سنگين او از پشت محوطه جريمه حامد فلاح‌زاده را تسليم کرد. در دقيقه 81 ضربه بازيکنان استقلال از مرکز ميدان به کاوه رضايي رسيد و او با ضربه سر توپ را به جابر انصاري رساند تا او با يک ضربه دقيق دروازه سايپا را براي بار دوم باز کند تا آبي‌ها با دو گل سايپا را شكست دهند و شاگردان منصوريان سومين بردشان را جشن بگيرند و نشان دهند كه از روزهاي بحراني اول فصل فاصله گرفته‌اند.
 
در ساير بازي‌هاي ديروز سپاهان دو بر يك سياه‌جامگان را شكست داد، پديده و پيكان به تساوي بدون گل رسيدند، صنعت نفت دو بر صفر ماشين‌سازي را شكست داد و صباي قم و گسترش فولاد هم صفر بر صفر مساوي شدند.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار