کد خبر: 817297
تاریخ انتشار: ۲۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۶:۲۲
فرماندار سمنان:
فرماندار سمنان با بیان اینکه تهدیدهای سایبری یکی از خطرهای دائمی برای کشور است، افزود: با اجرای سیاست های پدافند غیرعامل، می توان از تهدیدهای سایبری در حوزه های نرم افزاری و سخت افزاری در بخش های اجرایی جلوگیری کرد.

سید عباس دانایی روز دوشنبه در نشست شورای پدافند غیرعامل شهرستان سمنان در سالن جلسات فرمانداری گفت: تهدیدهای فراوانی در حوزه های سخت افزاری و نرم افزاری وجود دارد و مسوولان باید توجه ویژه ای به این 2 حوزه برای مصون سازی با استفاده از اصول و راهبردهای پدافند غیرعامل داشته باشند.
وی اضافه کرد: اجرای راهبردهای پدافند غیرعامل بستر مناسب برای مقابله با بحران های احتمالی و حملات دشمنان به وجود می آورد و زمینه ارتقای امنیت کشور را نیز فراهم می کند.
دانایی با اشاره به نقش پررنگ پدافندغیرعامل در جامعه، ادامه داد: آموزش در این حوزه یکی از موضوعات اصلی است و تمام مردم به ویژه مسوولان باید آمادگی لازم برای مقابله با تهدیدهای دشمنان را داشته باشند.
فرماندار سمنان با اشاره به قرارداشتن در آستانه دوم آبان، آغاز هفته پدافند غیرعامل، ادامه داد: هفته پدافند غیرعامل فرصت مناسبی برای تمرکز بر اهداف اجرایی این اصول است و مسوولان مرتبط می توانند در این هفته فعالیت های ویژه ای را تدارک ببینند.
وی، شناسایی زیرساخت ها را یکی از اولویت های اصلی پدافند غیرعامل عنوان کرد و افزود: زیرساخت های هر شهرستان باید شناسایی و جمع بندی و در مواقع لزوم بازنگری شوند.
دانایی یادآور شد: اطلاع رسانی و باورسازی در حوزه پدافند غیرعامل یکی از نکات مهم در جامعه است و همه مردم باید از اهمیت راهبردهای پدافندغیرعامل اطلاع کافی داشته باشند.
فرماندار سمنان، تامین برق اضطراری در دستگاه های دولتی به ویژه در دستگاه ها و ساختمان های حساس را یکی از موضوع های مهم عنوان کرد و ادامه داد: همه مسوولان دستگاه ها با وجود کمبود اعتبارات، باید تلاش کنند تا برق اضطراری را در دستگاه های خود برای مواقع لازم تامین و پیش بینی کنند.
فرماندار سمنان، یکی دیگر از رسالت های پدافند غیرعامل را رعایت حریم ساخت و ساز منازل با دستگاه های دولتی اعلام و بیان کرد: ساخت و ساز در حریم های مناسب یکی از الزام هاست تا درصورت ایجاد بحران، به حل مشکل کمک شود.
در این نشست مدیران دستگاه های اجرایی شهرستان سمنان به بیان اقدامات خود در زمینه اجرایی کردن پدافند غیرعامل پرداختند.
پدافند غیرعامل به مجموعه اقدام ها و راهبردهایی گفته می شود که بدون استفاده از تجهیزات نظامی و با مراقبت و پیش بینی های حفاظتی نرم افزاری و سخت افزاری از بخش های حساس و حیاتی کشور، در مقابل تهدید و حمله های دشمن محافظت شود.
دوم تا هشتم آبان هفته پدافند غیرعامل نامگذاری شده است.
نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر