کد خبر: 817202
تاریخ انتشار: ۲۶ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۵۸
مدیرکل پدافند غیرعامل قزوین:
مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: تمام واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی این استان باید تا سه ماه آینده شرایط ایمنی لازم را برای حمل و نقل و نگهداری مواد شیمیایی خطرناک که برای جامعه و سلامتی انسان مضر است، فراهم کنند.

به گزارش جوان آنلاین از قزوین، محمد افشار در جلسه شورای پدافند غیرعامل استان قزوین که در سالن باغستان جهاد کشاورزی این استان برگزار شد، اظهار داشت: ابلاغ مبحث 21 مقررات ملی ساختمان که در خصوص الزامات پدافند غیرعامل است باید از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد پیگیری قرار گیرد.

وی افزود: دستگاه‌های اجرایی استان قزوین باید پیگیری لازم را در خصوص استفاده حداکثری از ظرفیت‌های کشوری و منابع ملی در این استان به منظور نهادینه کردن و اجرای پروژه‌های پدافند غیرعامل به عمل آورند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین اضافه کرد: همچنین هر یک از دستگاه‌های اجرایی باید یک نفر از کارکنان خود را به عنوان مسؤول و رابط پدافند غیرعامل آن دستگاه اجرایی برای شرکت در دوره‌های آموزشی پدافند غیرعامل معرفی کنند.

افشار عنوان کرد: کمیته‌های پدافند غیرعامل شهرستان‌های استان قزوین هم باید به ریاست فرمانداران تشکیل شود که در این راستا تاکنون کمیته‌های پدافند غیرعامل در شهرستان‌های بویین‌زهرا، آوج و قزوین تشکیل شده است.

این مسؤول تصریح کرد: تمام واحدهای صنعتی و شهرک‌های صنعتی استان قزوین هم باید تا سه ماه آینده شرایط ایمنی لازم را برای حمل و نقل و نگهداری مواد شیمیایی خطرناک که برای جامعه و سلامتی انسان مضر است، فراهم کنند.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین گفت: از 158 دستگاه اجرایی 106 نماینده و یا رابط برای شرکت در دوره‌های تخصصی پدافند غیرعامل معرفی شدند که با کمال تأسف 48 نفر از آنان در این دوره آموزشی حضور پیدا نکردند.

افشار با اشاره به نامگذاری هفته پدافند غیرعامل در سال جاری خاطرنشان کرد: از 2 تا 8 آبان ماه سال جاری هفته پدافند غیرعامل به عنوان «مصون‌سازی و پایداری کشور با اقدام و عمل» نامگذاری شده است.

وی مطرح کرد: امسال بنا شده بر روی بحث پایداری ملی که تأکید مکرر آن بر روی تهدیدات مردم‌محور است، کار کرده و قصد داریم مدیریت بحران در حوزه تهدیدات مردمی را داشته باشیم.

مدیرکل پدافند غیرعامل استان قزوین با بیان اینکه برنامه‌های متنوعی برای هفته پدافند غیرعامل سال جاری در نظر گرفته شده است، تشریح کرد: فضاسازی و تبلیغات محیطی، برگزاری گردهمایی یک روزه پدافند غیرعامل با حضور مدیران دستگاه‌های اجرایی این استان و مسؤولان سازمان پدافند غیرعامل کشور از جمله برنامه‌های در نظر گرفته شده برای این هفته است.

افشار یادآور شد: برگزاری نشست خبری با حضور اصحاب رسانه استان قزوین، رزمایش میدانی سراسری در این استان، سخنرانی قبل از خطبه‌های نماز جمعه، نواخته شدن زنگ پدافند غیرعامل و اجرای سناریوی حملات موشکی از دیگر برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته پدافند غیرعامل در این استان به شمار می‌رود.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر