کد خبر: 816339
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
معاون فرهنگی آموزش و پرورش خوزستان خبر داد:
معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان با اشاره به آغاز اعزام کاروان‌های راهیان نور از دهم مهرماه گفت: دانش‌آموزان و معلمان علاقه‌مندی که هنوز ثبت‌نام نکرده‌اند در صورتی که کاروان مربوطه اعزام نشده باشد هنوز فرصت دارند تا برای ثبت‌نام به مدارس مراجعه کنند.

مهدی رفیعی‌دهکردی با اشاره به این که در سال گذشته در مجموع 62 هزار نفر به اردوهای راهیان نور اعزام شدند، اظهار کرد: به دنبال افزایش 10 تا 20 درصدی این آمار در سال جاری هستیم. اردوهای راهیان نور هر ساله با همکاری سپاه ولیعصر خوزستان و بسیج دانش‌آموزی به منظور معرفی ارزش‌های انقلاب به دانش‌آموزان انجام می‌شود. این اردوها برنامه‌های تربیتی هستند و اهداف مختلفی را دنبال می‌کنند.

وی با اشاره به مخالفت برخی از خانواده‌ها با شرکت فرزندان خود در این اردوها، گفت: از خانواده‌ها می خواهیم که دانش‌آموزان را به شرکت در این اردوها تشویق کنند. اردوهای راهیان نور بخشی از برنامه فرهنگی دانش‌آموزان هستند و علاوه بر آثار فرهنگی و تربیتی که دارند به دانش‌آموزان کمک می‌کنند تجربه‌های مناسبی در زمینه‌های مختلف به دست آورند. نسل آینده وارث ارزش‌های انقلاب است و این نسل باید با فداکاری‌های رزمندگان آشنا شود و  ارزش‌های این انقلاب به آنها منتقل شود.

رفیعی‌دهکردی خاطرنشان کرد: ثبت‌نام اردوهای راهیان نور از ابتدای مهرماه در مدارس آغاز شده است و دانش‌آموزان و معلمانی که تاکنون ثبت نام نکرده‌اند در صورتی که هنوز کاروان مربوطه اعزام نشده باشد فرصت دارند برای ثبت‌نام اقدام کنند.

وی با اشاره به این‌که در این اردوها دانش‌آموزان باید به مدت دو تا سه روز به مناطق مرزی جنگی سفر کنند، افزود: اعزام دانش‌آموزان دختر از 10 مهرماه جاری آغاز شده است؛ روند اعزام‌ها حدود یک ماه طول می‌کشد و پس از اتمام اردوی دختران، اردوهای دانش‌آموزان پسر آغاز خواهد شد.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره‌کل آموزش و پرورش خوزستان ادامه داد: تمام هماهنگی‌های لازم انجام شده است و دستورالعمل‌ها و برنامه‌های لازم این سفرها تدوین و به مسئولان مربوط ابلاغ شده است؛ اعزام‌ها معمولا با همراهی مسئولان و معلمان صورت می‌گیرد.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر