کد خبر: 816338
تاریخ انتشار: ۲۳ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۱۰
مدیر کل ارشاد خوزستان خبر داد؛
مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان گفت: امسال در ۱۵ شهر نامزد پایتخت کتاب ایران جشنواره باشگاه‌های کتاب‌خوانی کودک و نوجوان برگزار می‌شود و استان خوزستان تنها استانی بود که با سه شهر در این طرح شرکت کرد.

همایون قنواتی اظهار کرد: خوشبختانه این طرح در سه شهر اهواز، رامهرمز و دزفول با حضور حدود ١٧٠ مربی باشگاه بسیار موفق برگزار شد و مشارکت علاقه‌مندان بسیار خوب بود.

وی افزود: این جشنواره یکی از دستاوردهای طرح انتخاب و معرفی پایتخت کتاب ایران است که امسال از سوی نیشابور به عنوان پایتخت کتاب ایران اعلام شد و استان خوزستان با داشتن دو شهر دزفول و رامهرمز به عنوان نامزد پایتخت کتاب ایران و اهواز که در سال گذشته به عنوان پایتخت کتاب ایران معرفی شده بود، تنها استانی بود که سه نماینده در جشنواره داشت.

مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی خوزستان درباره چگونگی تشکیل باشگاه های کتابخوانی گفت: منظور از باشگاه کتاب‌خوانی، گروه‌های حداقل ۱۲ تا ۱۵ نفری از کودکان یا نوجوانان هستند که زیر نظر یک هماهنگ‌کننده بزرگسال در زمینه کتاب‌خوانی فعالیت دارند. این باشگاه‌ها می‌تواند در شهرها و روستاها در کتابخانه‌های عمومی، مدارس، کانون‌های پرورش فکری ، فرهنسگراها، مجتمع‌های مسکونی، مساجد، کانون‌های اصلاح و تربیت، مراکز بهزیستی  و هرجایی که کودکان و نوجوانان گردهم می‌آیند،  تشکیل شود.

او به اهداف تشکیل باشگاه‌ها اشاره کرد و گفت: ترویج فرهنگ کتاب‌خوانی، ارتباط بین اهل قلم و کودکان و نوجوانان، افزایش توان بحث و قدرت تحلیل و تفکر انتقادی در کودکان و نوجوانان و گسترش فرهنگ همکاری و مشارکت در انجام کار گروهی، خرید کتاب توسط کودکان و نوجوانان و... از اهداف این برنامه است.

 

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر