کد خبر: 815977
تاریخ انتشار: ۱۷ مهر ۱۳۹۵ - ۱۴:۰۶
دهمين دوره مسابقات سراسري دارالقرآن امام علي(ع) در بخش بانوان عصر جمعه، دوم مهرماه با پيام مرجع عالي‌قدر حضرت آيت‌الله العظمي مکارم شيرازي و معرفي نفرات برتر پايان يافت.
پيام اين مرجع عاليقدر توسط مرتضي نجفي قدسي، مدير دارالقرآن هاي امام علي(ع) و علامه طباطبا(رض) قرائت شد که متن پيام به شرح ذيل است :

بسم الله الرحمن الرحيم

تشکيل اين جلسه باشکوه و قرآني را به همه شما عزيزان و همه دست اندرکاران صميمانه تبريک ميگويم و يقين دارم از جلساتي که خداوند متعال آن را دوست دارد و سبب خشنودي خاطر ولي عصر(ارواحنا فداه) ميباشد، همين است و هر کار قرآني، داراي همين ويژگيهاست؛ مخصوصاً کاري با وسعت برنامه اين جلسه باشکوه که خواهران قرآني از سراسر کشور در آن جمع هستند.

ميدانيم بزرگترين معجزه پيامبر اسلام(ص) قرآن است و مهمترين سند حقانيت اسلام و برترين برنامه زندگي سعادتبخش انسانها ميباشد. پيغمبر اکرم(ص) در گفتار حکيمانهاش ميفرمايد: «عليکم بالقرآن فاتخذوه اماماً و قائداً؛ بر شما باد که چنگ به دامان قرآن بزنيد و آن را پيشوا و رهبر خود قرار دهيد».

اميرمؤمنان علي(ع) در يک کلام پرمعنا ميفرمايد: «ان الله سبحانه تجلي لهم في کتابه من غير ان يکونوا رأوه بما أراهم من قدرته؛ خداوند در قرآن مجيد از طريق نشان دادن قدرتش تجلي فرموده، بي آن که مردم او را ببينند».

قدرتنمايي خداوند در قرآن، آن چنان است که هر زمان درباره آن دانشمندان غور و مطالعه کنند، به حقايق بيشتري ميرسند. گذشت زمان هرگز آن را کهنه نميکند و تلاوت آن هميشه لذت بخش و مطالعه و دقت در آن هميشه پرفايده و نوراني است. قرآن، شجره طيبهاي است که ريشههاي آن در اعماق جهان اسلام فرو رفته و شاخههاي آن بر فراز آسمانهاست. تمام جهان بشريت ميتوانند در سايه آن شجره طيبه قرار گيرند و از ميوههاي آن هر زمان بهرهمند شوند. حفظ قرآن، دل و جان را نوراني ميکند و تلاوت آن به انسان، نور و صفا ميبخشد و آهنگ ترتيل آن روح را در آسمان معنويت به پرواز در ميآورد و شادي ميآفريند. بسيار خوشوقتيم که در پرتو نظام جمهوري اسلامي، قرآن در جامعه ما رونق بسيار بيشتري گرفته و در هر گوشه حافظان و قاريان توانا، مخصوصا در ميان خواهران عزيز به چشم ميخورد. حضور قرآن در جامعه نسبت به گذشته بسيار بيشتر شده ولي هنوز تا رسيدن به حد لازم راه بسياري در پيش داريم.

اما نبايد فراموش کرد که قرآن مجيد قبل از همه اينها برنامه عمل است. اميرمؤمنان(ع) در آخرين وصاياي خود فرمود: «الله الله في القرآن لايسبقنکم بالعمل به غيرکم؛ مسلمانان! خدا را، خدا را، درباره قرآن به شما ميگويم، مبادا، ديگران با عمل به قرآن، بر شما پيشي گيرند و شما تنها به ظاهر قرآن مشغول باشيد».

اميدوارم تمام شما خواهران عزيز، اين کلام اميرمؤمنان را آويزه گوش کنيد و هر روز برنامه عملي خود را از قرآن بگيريد.

بحمدالله به وسيله باني خير، جوائز خوبي براي حافظان و قاريان و ترتيلخوانان در نظر گرفته شده ولي بالاتر از اين جايزهها، جوايز الهي است که در دنيا برکت به زندگي شما ميبخشد و در قيامت به حاملان قرآن گفته ميشود: «بخوانيد و به درجات بالاتر و بالاتر عروج کنيد». خداوند اين توفيق را براي همه شما عزيزان مستدام بدارد. باز هم از همه شما عزيزان و از دست اندرکاران به خاطر تشکيل اين جلسات نوراني تشکر ميکنم.

والسلام عليکم و رحمة الله و برکاته.

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار