کد خبر: 815622
تاریخ انتشار: ۱۴ مهر ۱۳۹۵ - ۱۳:۰۰
برنامه های شبکه های رادیویی و تلویزیونی معاونت برون مرزی در ماه محرم اعلام شد
شبکه های برون مرزی صداوسیما، به مناسبت ایام عزادرای حسینی (ع) ویژه برنامه هایی را آماده پخش کرده اند.

شبکه پرس تی وی

از ابتدای محرم ، تهیه و پخش گزارش و خبر از غبارروبی و آماده سازی مساجد ، تکایا و مراسم عزاداری در ایران و سایر نقاط جهان که توسط خبرنگاران دفتر تهران و سایر خبرنگاران خارجی در نقاط مختلف دنیا انجام می شود از شبکه پرس تی وی پخش می شود.

پخش زنده مراسم عزاداری در ایران و سایر نقاط  جهان در روزهای تاسوعا و عاشورا ، ارتباط زنده با خبرنگاران خارجی در خصوص برگزاری مراسم در کشورهایی مانند عراق ، لبنان ، لندن ، نیجریه  و ...  تهیه و پخش " برنامه زنده ویژه عاشورا " که از ساعت 9:30 روز عاشورا شروع شده و تا پایان دریافت تصاویر زنده از مراسم عزاداری در استان های مختلف در ایران ادامه خواهد داشت .

در این برنامه به مباحثی مانند فلسفه عاشورا و نمود آن در زندگی امروز پرداخته می شود.

پخش مستند 52 دقیقه ای در مورد تعزیه ، فلسفه آن و قیام عاشورا و مستند 75 دقیقه ای در مورد زائران حرم امام حسین (ع) که با پای پیاده به کربلا مشرف می شوند از دیگر برنامه های ویژه شبکه پرس تی وی در ایام محرم است.

شبکه مستند پرس تی وی برنامه ای نیز با عنوان " تعزیه اپرای ایرانی "  Ta zieh : The Iranian Opera  در تاریخ پخش هفدهم مهرماه پخش می کند.

تهیه و پخش فیچری 10 دقیقه ای در خصوص تاسوعا و عاشورا که با تکیه بر مردمی بودن عزاداری خواهد بود در قالب برنامه  " ایران " پخش خواهد شد.

پخش برنامه  " اسلام و زندگی " در خصوص فلسفه قیام امام حسین (ع) با حضور آقای " طارق رمضان " اندیشمند مسلمان در لندن به مدت 25 دقیقه از دیگر برنامه های پرس تی وی در ایام محرم است.

ویژه برنامه های میزگرد پرس تی وی نیز با دعوت از کارشناسان مذهبی ایرانی و خارجی به بررسی واقعه عاشورا و قیام کربلا می پردازد. در این برنامه همچنین با تاسی از قیام کربلا ، وقایع مهم روز دنیا و بحث مقاومت بررسی می شود.

شبکه الکوثر با ویژه برنامه های زنده و تولیدی ، پخش روزانه سخنرانی مذهبی ، مداحی و مستندهای مرتبط با موضوع عاشورا در ایام محرم و صفر برنامه سازی کرده است.

ویژه برنامه " ثارلله " به صورت زنده و مستقیم در 13 قسمت 50 دقیقه ای با حضور کارشناسان برجسته حوزه معارف دینی و اخلاقی ، ساعت 22 هر شب در این ایام از شبکه پخش خواهد شد.

این برنامه از تهران و کربلای معلی ، در هر قسمت با بررسی شخصیت یکی از یاران امام حسین (ع) ، مهمان مخاطبان شبکه خواهد بود.

برنامه " مصباح الهدی " در 13 برنامه 25 دقیقه ای در ایام عزاداری سیدالشهدا ( ع ) به آنتن خواهد رفت. این برنامه میزبان اساتید حوزه ، دانشگاه و کارشناسان برجسته ای همچون دکتر عصری بانی ، دکتر عدنان اشکوری و .. همچنین شعرا و مداحان ممتاز عربی است.

این برنامه به موضوعاتی مانند عاشورا و انتظار ظهور منتقم ، جایگاه و نقش زنان در ماندگاری و تداوم فرهنگ عاشورا ، تجلی آداب  ولایت پذیری ، الگوی فداکاری ، ایثار دینی و موضوعات متنوع دیگر می باشد.

هر شب یک بخش نمایشی در خصوص شخصیت اصحاب امام حسین (ع) نیز در خلال برنامه پخش می شود.

" سخنرانی مذهبی " از خطبیان مشهوری همچون شیخ آل سیف از ابتدای محرم تا پایان ماه صفر در 60 قسمت 50 دقیقه ای در جدول پخش برنامه های شبکه خواهد بود.

بینندگان محترم می توانند این سخنرانی ها را ساعت 1 بامداد در طول ایام ماه های محرم و صفر از شبکه الکوثر دنبال کنند.

برنامه زنده " صباح الکوثر " از اول تا هشتم محرم به صورت ویژه به موضوع عاشورای حسینی و زنده نگه داشتن فرهنگ عاشورای امام حسین (ع) خواهد پرداخت.

بینندگان شبکه می توانند با تماشای مستند " سفر به گرجستان " در 13 قسمت 25 دقیقه ای با فرهنگ عاشورایی مردم گرجستان آشنا شوند.

" لیتنی " ویژه مخاطب نوجوان با  موضوع دلنوشته های یک نوجوان در خصوص محرم در 15 قسمت 5 دقیقه ای تهیه شده است .

فیلم های سینمایی ویژه کودک و نوجوان ( عاشوراییان و ارض الطف ) کلیپ های متنوع و جدید و احادیث گرافیکی از امام حسین (ع) از دیگر برنامه های کودک و نوجوان در این ایام است.

سریال  " آخرین دعوت " به زبان عربی و سریال " یلدا " با زبان فارسی و زیرنویس عربی در ایام ماه محرم از شبکه پخش خواهد شد.

قیام عاشورا ، انقلاب آموز و انسان ساز نسل ها

شبکه سحر 

 رادیو و تلویزیون کردی

10 برنامه زنده 30 دقیقه ای ویژه محرم ، برنامه زنده با عنوان " ژرفا " به مدت 30 دقیقه ، 5 برنامه 50 دقیقه ای خانواده  ، سریال زمانی برای عاشقی 11 برنامه 45 دقیقه  ای ، سریال مختار 40 برنامه 50 دقیقه ای

کانال اردو در ایام محرم  صفر ویژه برنامه هایی را تهیه و تولید کرده است که در ذیل عناوین آنها ذکر می شود.  

حادثه در کربلا 14 برنامه ، محرم از نگاه  اهل سنت 5 برنامه ، ظهرناتمام  5 برنامه ، فانوس خیال ( محرم در هند ) 13 برنامه ، مستند رستاخیز یک برنامه ، من اینجا هنوز دلتنگم یک برنامه ، مستند مشهد ایران 7 برنامه ، سلطان قلبها دو برنامه ، مستند گونیا 9 برنامه ، وحدت مسلمین هفت برنامه ، 

آفتاب نهان 27 برنامه ، اینفوکوس 25 برنامه ، های لایت ، هالیوودکات 27 برنامه ، مستند ایران 25 برنامه ، سریال حکایت مسلمانی 13 برنامه که مدت  تمامی این برنامه ها حدود 30 دقیقه است.

فیلم های سینمایی روشنایی صبحدم ، بوسیدن روی ماه ، دهلیز ، راه بهشت ، سیاه سپید و تله فیلم " روز عزیز " و " تنهایی " از دیگر ویژه برنامه های کانال اردو در ماه محرم و صفر است.

عاشقان حسین نیز ویژه برنامه ای است که  21 روز و به مدت زمان 45 دقیقه در این ایام پخش خواهد شد.

کانال آذری

13 ویژه برنامه محرم هر برنامه 50 دقیقه ، مستند مسلمان گرجستان 13 برنامه 30 دقیقه ای

مستند هنر عاشورایی 6 برنامه 25 دقیقه ای ، عاشورا در تانزانیا مدت زمان 30 دقیقه ،

15 برنامه مستند با عنوان " در امتداد غدیر " هر کدام 30 دقیقه ، سریال های یلدا ، فرات ،

 طفلان مسلم ، برنامه خانواده 15 قسمت 55 دقیقه ای ، حقوق 3 برنامه 30 دقیقه ای

کمپاس 8 برنامه 30 دقیقه ای ، رو در رو 3 برنامه 30 دقیقه ای ، کودک 13 برنامه 25 دقیقه ای

سیمای بوسنی

هنر عاشورایی ، اسیران کربلا ، عاشورا در تانزانیا ، خورشید نینوا و  دین و زندگی از برنامه هایی است که در ماه محرم و صفر از سیمای بوسنی است.

حسین (ع) ، كشتی نجات و مشعل هدایت

شبکه العالم نیز از ابتدای ماه محرم گزارش ها و خبرهای مربوط به برگزاری مراسم عزاداری شهادت سیدالشهداء را  در ایران و دیگر کشورهای اسلامی همچون عراق ،  سوریه ، لبنان ، یمن ، بحرین و .. پوشش می دهد.

از ابتدای ماه محرم تا سیزدهم این ماه هر روز  برنامه " صباح الجدید " به مدت 20 دقیقه با حضور کارشناسان داخلی و خارجی در خصوص نهضت عاشورا ، ثمرات و بهره برداری چگونگی از قیام عاشورا در جریان مقاومت از شبکه العالم  پخش می شود.

تعدادی نیز کلیپ ویژه ماه محرم و تاسوعا و عاشورای حسینی تهیه و تولید شده است.

 

برنامه های ویژه شبکه عربی و آفریقایی در ماه محرم  و صفر

برنامه 26 قسمتی " یوم الحسین " که  هر قسمت آن 15 دقیقه است و برنامه 26 قسمتی پانزده دقیقه ای " نور من کربلا "  که بیان کننده آثار عرفانی ، اجتماعی ، سیاسی قیام حسینی است.

رادیوهای اداره کل اروپا و آمریکا

بجز رادیو انگلیسی ، اسپانیایی و پرتغالی ، سایر رادیوهای این اداره کل از تولیدات گروه فرهنگ و معارف معاونت برون مرزی استفاده می کنند.

رادیو انگلیسی

" اعمال روز "  60 برنامه  هر کدام  به مدت 15 دقیقه  ، " پرسمان محرم "  9 برنامه 15  دقیقه ای

" برای فردا "  4  برنامه  15 دقیقه  ای ، " گزیده سخنان علماء " 10 برنامه 5 دقیقه ای  

" منبر "  60 برنامه ده دقیقه ، " لبیک یا حسین " 28 برنامه بیست دقیقه ای ،

" تحریفات عاشورا "  40 برنامه  5 دقیقه ای ، " آموزه های محرم 12 برنامه 30 دقیقه ای

برنامه " دیدگاه " هر برنامه 40 دقیقه

رادیو پرتغالی 

برنامه  " امام حسن در اسلام " به مدت 9 دقیقه ، برنامه " در سوگ مرگ پیامبر " به مدت 8  دقیقه

اربعین بزرگداشت مقاومت قهرمانانه 40 روز پس از حماسه امام حسین حدود 10 دقیقه 

" اربعین ، تجلی قدرت مسلمانان " 6 دقیقه  و  "  عاشورا ، تجلی شهادت " به مدت 14 دقیقه ،

" تاسوعا فرصتی برای بیان عشق و وفاداری " به مدت 11 دقیقه ، " محرم ، ماه بزرگداشت امام "

، " ثبت اربعین به عنوان میراث معنوی یونسکو " و برنامه  " کلام حسینی " در 10 قسمت شش

دقیقه ای

رادیو اسپانیایی

کلام امام حسین در حماسه عاشورا 20 برنامه تولیدی به مدت 150 دقیقه  ، امام سجاد تلاش برای زنده ماندن عاشورا ، امام حسین در نگاه مولوی ، اربعین ، نگاهی دیگر به قیام امام حسین ،

کربلا ، پایان غرور آمیز زیارت امام حسین ، تاسوعا ، فرصتی برای عرض عشق و وفاداری به مناسبت تاسوعای حسینی ، محرم ، ماه قیام حسینی ، برنامه گفتگوی آزاد و میزگرد ( تامینی از هیسپان تی وی )

 

گروه فرهنگ و معارف  معاونت برون مرزی در ماه محرم

برنامه " در مکتب امام حسین (ع) " که در 10 قسمت ده دقیقه ای و ذیل سه موضوع  بررسی رخداد  وقایع قیام عاشورا ، فلسفه و هدف قیام عاشورا و سیره امام حسین تهیه شده که مختص دهه اول محرم است.

مجموعه برنامه " آیین های عزاداری محرم و عاشورا در ملل مختلف " که در 40 قسمت پنج دقیقه ای و با موضوع بررسی آیین های سوگواری ابا عبدالله الحسین (ع) در ایران و کشورهای مختلف تهیه شده است. این برنامه از روز عاشورا تا اربعین حسینی روزانه پخش خواهد شد.

مجموعه برنامه " کلام حسینی ، حماسه حسینی " که در 67 قسمت سه دقیقه ای و با موضوع بررسی قیام عاشورا از آغاز حرکت امام حسین (ع) از مدینه به مکه و سپس کربلا تا بازگرداندن اسراء از دمشق به مدینه را شامل می شود.

رادیوهای اداره کل آسیای میانه و قفقاز

رادیو ترکمنی

داستان شب با نام " اره ن لرینگ کرامتی " ( کرامات اولیا ) 6 قسمت هر قسمت 25 دقیقه

نمایش رادیویی ویژه عاشورا با  نام "  مسافرعشق " به مدت 39 دقیقه

ویژه برنامه " امام حسین (ع) احیاگر اسلام ناب محمدی " به مدت 15 دقیقه

نظر شما
جوان آنلاين از انتشار هر گونه پيام حاوي تهمت، افترا، اظهارات غير مرتبط ، فحش، ناسزا و... معذور است
تعداد کارکتر های مجاز ( 200 )
پربازدید ها
پیشنهاد سردبیر
آخرین اخبار